13

آوریل
2019

کمیته قضایی تحت کنترل لیبرال ها به تحقیقات در مورد شرکت لاوالین پایان داد

Posted By : کاناداهوم/ 513

[ad_1]

اتاوا- کمیته قضایی مجلس فدرال که تحت کنترل لیبرال ها می باشد، با پایان یافته اعلام کردن تحقیقات در مورد ماجرای SNC Lavalin، خشم رهبران احزاب مخالف را برانگیختند. این در حالیست که اعضای محافظه کار و نیودموکرات کمیته خواهان حضور مجدد خانم جودی ویلسون-ریبالد، وزیر دادگستری سابق در کمیته برای پاسخگویی شده بودند.
اندرو شیر، جاستین ترودو را به مسخره کردن مردم کانادا متهم کرد و گفت که حزب اش از تمامی ابزار در دسترس برای حسابرسی از دولت استفاده خواهد کرد. شیر همچنین لایحه بودجه دولت فدرال را حربه ای سیاسی برای سرپوش گذاشتن به نقش ترودو و دولت لیبرال در رسوایی SNC Lavalin توصیف کرد. رسوایی که به استعفای دو وزیر عالیرتبه دولت یعنی خانم ها، ویلسون-ریبالد و تیبالت و همچنین مشاور ارشد ترودو جرالد باتز و مایکل ورنیک دبیر Privey Council منجر شد.
اعضای محافظه کار و نیودموکرات کمیته قضایی به دلیل در اکثریت بودن لیبرال های عضو کمیته، نتوانستند مانع خاتمه یافته تلقی شدن تحقیقات شده و جودی ویلسون-ریبالد را علیرغم تمایل او به افشاگری کامل، به کمیته احضار کنند.
لیزا ری، عضو محافظه کار کمیته قضایی بر لزوم برگزاری جلسات گفت و شنود عمومی با مردم جهت اطلاع رسانی به کانادایی ها تاکید کرد. زیرا خانم ریبالد بایستی حق پاسخگویی به ادعاهای جرالد باتز و ورنیک را داشته باشد.

[ad_2]