26

مه
2019

کمبود 300 هزار خانه در کانادا به دلیل نادیده انگاشتن دانشجویان در آمارها

Posted By : کاناداهوم/ 366

اگر سیاست گذاران بخواهند به حل بحران قیمت مسکن در کانادا کمک کنند، ابتدا باید اقدام به ایجاد خانه های اجاره ای در نزدیکی کالج ها و دانشگاه ها نمایند.

این برداشتی از یک مطالعه جدید CIBC است که تخمین می زند کانادا به دلیل شمارش نادرست یا عدم شمارش دانشجویان در سرشماری ها، با کمبود 300 هزار واحد مسکونی روبرو شده است.

در سرشماری های کانادا، دانشجویانی که در طول سال تحصیلی از خانه دور هستند اما طی تعطیلات تابستان به خانه برمی گردند، جزو افرادی محسوب می شوند که با خانواده خود زندگی می کنند.

داده های سرشماری جهت برآورد تقاضای مسکن در سراسر کشور توسط سازمان مسکن و تسهیلات کانادا (CMHC) مورد استفاده قرار گرفته و کاملا تحت نظارت صنعت املاک و مستغلات می باشد.

در شرایط فعلی، داده های CMHC تعادل کاملی بین تعداد خانه های جدید ساخته شده و تعداد خانوارهای جدیدی که در کشور تشکیل شده اند، نشان می دهد. بنابراین، سازندگان مسکن به دلیل عدم آگاهی از این تقاضا، اقدام به ساخت خانه جدید برای پر کردن نیاز بازار نکرده اند.

Benjamin Tal، معاون CIBC و مولف این گزارش به HuffPost Canada گفت:”اگر ما افراد جوان را در این سرشماری ها نادیده بگیریم، در حالی که اکثر آنها نیازمند مسکن اجاره ای می باشند، بنابراین باید عرضه مسکن را افزایش دهیم.”

وی افزود:”منطق حکم می کند که فرض نماییم مراکز شهری با دانشگاه های بزرگ، بیشتر تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت و در حال حاضر مشکل، افزایش این تاثیر بر کل کاناداست. درصد کانادایی هایی که به دانشگاه می روند طی دهه های اخیر پیوسته در حال افزایش بوده، در عین حال مدارس و کالج های کانادایی به طور همزمان تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی نیز را جذب کرده اند، که بیش از پیش بر میزان تقاضا می افزاید.”

Tal اشاره کرد که در بین دانشجویان بین المللی، تقاضا برای مسکن به احتمال زیاد بسیار بیشتر از دانشجویان بومی است، چرا که اکثر دانشجویان خارجی دارای خانه پدری در کانادا نیستند.

اقتصاددان CIBC تایید می کند که این رقم 300 هزار تایی، برآوردی تقریبی است. با توجه به فقدان داده های کامل درباره تعداد دانشجویان کانادایی که در طول سال دور از خانه هستند، Tal مجبور به استفاده از داده های ایالات متحده برای پر کردن این شکاف شده است.

او می گوید که سیاست گذاران به یک معیار جدید برای محاسبه تقاضای مسکن واقعی از سوی دانشجویان نیاز دارند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.