13

مه
2019

کشف دوربین روی صفحه نمایش برخی هواپیماها، شرکت های هواپیمایی را به پاسخگویی واداشته است

Posted By : کاناداهوم/ 323

در دنیای دیجیتال امروز، مردم همگی از این نکته آگاه هستند که رفتار و حرکات آنها در هر زمان و مکانی قابل ثبت می باشند. این نکته تنها شامل دوربین های امنیتی مخفی یا Story دوستانتان در صفحات اینستاگرام نمی باشد.

اخیرا مسافران برخی از خطوط هواپیمایی، دوربین هایی را بر روی سیستم موجود در پشت صندلی ها کشف کرده اند و طبیعتا نسبت به این قضیه احساس خوبی ندارند.

یکی از مسافران خطوط هوایی سنگاپور پس از پیدا کردن یک سنسور بر روی صفحه نمایش این سیستم ها، متن زیر را در ماه فوریه توئیت نموده که از آن زمان تابحال در حال انتشار گسترده بوده است.

در این توئیت آمده است:”همین حالا این سنسور جالب را بر روی صفحه نمایش پشت صندلی خطوط هوایی سنگاپور پیدا کردم که مستقیما به من نگاه می کند. آیا به نظر کارشناسان این یک دوربین است؟ شاید SingaporeAir بتواند چگونگی استفاده از آن را توضیح دهد؟”

کشف این دوربین ها موجب اعتراض مسافران نگران شده است چرا که برخی از دیگر مسافران سایر خطوط هواپیمایی نیز متوجه وجود این دوربین ها شده اند. در نتیجه برخی از شرکت های هواپیمایی در حال تلاش برای پاسخگویی در مورد این دوربین ها و دادن تضمین درباره حفظ حریم خصوصی مسافران می باشند.

شرکت WestJet به وب سایت Daily Hive گفته که در حال حاضر 56 مانیتور در کابین Premium Economy آن در خط 787-9 Dreamliner موجود است که مجهز به دوربین می باشند.

یک نماینده از جانب شرکت WestJet اعلام کرده است:”دوربین هایی که مستقیما توسط کارخانه سازنده نصب شده اند غیرفعال بوده و WestJet نیز در حال حاضر برنامه ای برای استفاده از آنها ندارد. همچنین صندلی های دیگر در ناوگان هوایی ما شامل کابین های تجاری و اقتصادی (اکونومی) در خطوط 787-9 Dreamliner نیز مجهز به دوربین نمی باشند.”

علیرغم موارد ذکر شده، سیستم های سرگرمی شرکت هواپیمایی Air Canada مجهز به دوربین نمی باشند. نماینده این شرکت اعلام نموده نرم افزارهای مورد استفاده آنها قابلیت پشتیبانی از دوربین را ندارد و در آینده نیز هیچ برنامه ای برای استفاده از دوربین بر روی سیستم های IFE خود ندارد.

در بیانیه شرکت های هواپیمایی که در گزارش BuzzFeed News منتشر شده آمده است که برخی شرکت ها نظیر United ،American و Delta اقدام به پوشاندن این دوربین ها بر روی صفحه نمایش هواپپیماها نموده اند تا بدین طریق اطمینان مسافران را از حفظ حریم خصوصی شان جلب نمایند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.