24

آوریل
2020

کرونا در کانادا؛ حذف محدودیت ساعات کاری دانشجویان خارجی

Posted By : کاناداهوم/ 170

کرونا در کانادا؛ حذف محدودیت ساعات کاری دانشجویان خارجی

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

اخبار تحصیلی در

جدیدترین خبرها گویای این هستند که دولت کانادا برای مبارزه با شیوع کرونا به طور موقت، محدودیت ساعات کاری دانشجویان خارجی را (که 20 ساعت در هفته است) حذف کرده است آن هم مشروط بر اینکه دانشجو در یکی از بخش های ضروری نظیر سلامت و درمان، زیرساخت های مهم، یا تامین مواد غذایی و سایر کالاهای حیاتی کار کند. گفتنی است این روزها که کانادا با کرونا درگیر است نیروی کار برخی از بخش ها و صنایع تحت فشار زیادی قرار گرفته اند و دولت فدرال کانادا هم به خوبی می داند که دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا حضور دارند به کانادا کمک می کند بر این مشکلات فائق آید.
برای مثال، هزاران دانشجوی خارجی در رشته های مربوط به سلامت و وضعیت های اضطراری مشغول تحصیل هستند و در این بین، بسیاری از دانشجویان خارجی هستند که در شرف فارغ التحصیلی از این رشته ها قرار دارند و در آنها دوره دیده اند. این ارفاق موقت می تواند به کمک بیمارستان ها و کلینیک ها بیاید و نیروی کار دوره دیده و ماهر را در این شرایط بحرانی در اختیار آنها قرار دهد.
آنگونه که وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندیسینو گفته است ” مهاجران، نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان خارجی کمک شایانی به نیروی کار مشغول خدمت در خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر بخش های خدمت رسان می کنند. ما تلاش و ایثاری که آنها در راه حفظ سلامت و نجات جان کانادایی ها و نیز ارائه کالاها و خدمات حیاتی انجام می دهند را ارج می نهیم.”
همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی و کارفرمایان آنها باید به رهنمودی که وزارت امنیت عمومی و آمادگی در برابر وضعیت های اضطراری کانادا در رابطه با خدمات و مشاغل ضروری در همه گیری کووید 19 منتشر کرده مراجعه کنند تا ببینند که آیا کاری که دانشجو می خواهد انجام دهد این امکان را به او می دهد که بیش از 20 ساعت در هفته طی این دوره بحرانی کار کند یا خیر؟
نکته دیگر اینکه این ارفاق موقت تنها تا روز 31 آگوست 2020 اجرایی خواهد بود. به گزارش Statistics Canada در سال 2017-2018 بیش از 11000 دانشجوی خارجی در رشته های سلامت و درمان دانشگاه های کانادا ثبت نام کرده اند و این رقم معادل 4 درصد دانشجویان رشته های سلامت و درمان در آن سال است.        

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کووید-۱۹ و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان خارجی

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.