27

اکتبر
2020

کرونا حریف اهداف مهاجرتی کانادا نمی شود

Posted By : کاناداهوم/ 147

کرونا حریف اهداف مهاجرتی کانادا نمی شود

۶ آبان ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

با وجود محدودیت های اعمال شده برای مسافران خارجی و کاهش تعداد افرادی که به تازگی اقامت دائم کانادا دریافت کرده اند، کانادا قصد دارد بعد از اتمام سال 2020 و با ورود به سال 2021 سطح جذب مهاجران را بیشتر کند. به گزارش کاناداهوم به نقل از بلومبورگ، وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو گفته است که برای سه سال آتی خبری از کاهش تعداد مهاجران نخواهد بود.  
مندچینو چند روز قبل از قرنطینه شدن کانادا اعلام کرده بود که کانادا تا سال 2022 از بیش از یک میلیون مهاجر استقبال خواهد کرد. از 18 مارس  که مرزهای کانادا به روی مسافرانی که سفرهای غیر ضروری دارند بسته شد تا ماه آگوست تعداد دارندگان اقامت دائم کانادا نسبت به آگوست سال 2019 با کاهش 64 درصدی روبرو بوده است.
دفتر مندچینو با سازمان های خدمت رسان به مهاجران و انواع کسب و کارها رایزنی کرده است تا نیاز کنونی به مهاجرت را ارزیابی کنند. مهاجرت به کانادا در طول تاریخ مطابق با نیاز بازار کار این کشور بوده است. مندچینو قبلا گفته بود که مهاجرت در دنیای پساکرونا برای کانادا همچنان ارزشمند خواهد بود. جلسه وزرای کانادا در مورد مهاجرت که به تازگی برگزار شد هم نشانه ای دیگر از افزایش تعداد مهاجران کانادا طی سال های پیش روست.
اهداف بالا؛ مهاجران اندک
علیرغم بالا بودن اهداف مهاجرتی کانادا محدودیت های کرونایی مانع از ورود تازه واردان شده است. با اینکه کانادا قصد داشت سال جاری از  341,000 مهاجر تازه وارد استقبال کند اما آمارها حکایت از این دارند که بین ژانویه و آگوست تنها 128,186 مقیم دائم جدید وارد کانادا شده اند.
در گزارش بلومبرگ در این رابطه آمده است: “نرخ بالای بیکاری که ظاهرا خیال پایین آمدن ندارد از یک سو، و این واقعیت که دولت ترودو برای تصویب قوانین باید به احزاب سیاسی مخالف خود متکی باشد چالش های جدیدی اضافه کرده است.” آندرو آگوپوزویچ اقتصاددان در بانک سلطنتی کانادا به بلومبرگ گفته است “حتی اگر کانادا اهداف مهاجرتی تعیین شده در سال 2019 را برای جذب مقیم دائم دنبال کند تعداد مقیمان دائم به 240,000 یا حدود 70 درصد هدف خواهد رسید.”  
کاهش مهاجرت اثرات قابل توجهی هم بر بازار مسکن کانادا به جای خواهد گذاشت. برای نخستین بار طی ده سال گذشته، نرخ خانه های استیجاری خالی از مستاجر در تورنتو بیش از 2 درصد است. در فصل سوم سال جاری تعداد آگهی های مجتمع های استیجاری دو برابر شد و متوسط اجاره بها بیش از 9 درصد کاهش داشت.
مندچینو تا پایان ماه جاری سطوح جدید مهاجرت را اعلام خواهد کرد. این دومین بار طی سال جاری خواهد بود که سطوح مهاجرتی کانادا اعلام می شود چرا که انتخابات 2019 به دولت جدید کانادا اجازه داد که اعلام این سطوح مهاجرتی را تا بهار به تعویق بیندازد.
آقای وزیر باید اول نوامبر برنامه سطوح چندساله مهاجرت را به پارلمان کانادا ببرد. مندچینو همچنین منتظر دریافت نامه ای از جانب جاستین ترودو نخست وزیر کاناداست که برنامه های آتی دولت کانادا در رابطه با مهاجرت را بیشتر روشن خواهد کرد.

3.3
/
5
(
3

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است
مسیرهای مهاجرت استانی جدید و بهبود یافته کانادا
تکمیل ظرفیت برنامه کاندید مهاجرت انتاریو برای سال 2018
کانادا و 160 کشور دیگر جهان وارد معاهده مهاجرت سازمان ملل شدند
چالش پنجاه ساله ای که کانادا با آن روبروست؛ چه باید کرد؟
برنامه های مهاجرتی حزب لیبرال در صورت پیروزی مجدد
قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی
پزشک مجرب هستید؟ به خط مقدم انتاریو بروید!
مهاجرت به تورنتو پس از کرونا؛ جذابیتی ماندگار
کرونا و تحصیل در کانادا؛ محدودیت های سفر به کانادا برداشته می شود؟

۶ آبان ۱۳۹۹