13

ژوئن
2020

کرونا: جدیدترین خبرها برای دانشجویان خارجی

Posted By : کاناداهوم/ 161

کرونا: جدیدترین خبرها برای دانشجویان خارجی

۲۴ خرداد ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

دولت کانادا تدابیر ویژه ای طی همه گیری کرونا اتخاذ کرده که بر مهاجرت تاثیر می گذارند. کانادا در اقدامی خاص برای جلوگیری از شیوه کرونا محدودیت های سفر را اعمال کرد و موقتا تغییراتی را در سیاست گذاری مهاجرتی خود انجام داد. اما اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا خود را وقف خدمت رسانی به دانشجویان خارجی و سایر دارندگان اقامت دائم و موقت کانادا کرده است. بیایید با هم مروری بر خلاصه ای از اقدامات مهم مرتبط با دانشجویان خارجی کانادا طی همه گیری کرونا داشته باشیم و به برخی از پرسش های دانشجویان و علاقه مندان به مهاجرت به کانادا پاسخ دهیم. گفتنی است این خلاصه توسط هیئت آزموش،دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزشی کانادا جمع آوری شده است.
ویزای تحصیلی یا کاری من چند هفته دیگر منقضی می شود و نمی توانم پاسپورت جدید بگیرن و به مدارک لازم دسترسی ندارم. آیا ویزای من تمدید می شود؟
دانشجویان خارجی کانادا می توانند برای تمدید ویزای خود اقدام کنند تا وضعیت اقامتی implied داشته باشند. بدین ترتیب می توانند تا زمان رسیدگی به درخواستشان در کانادا کار و تحصیل کنند. علاوه بر این، متقاضیانی که به مدارک مورد نیاز دسترسی ندارند یا نمی توانند اطلاعات بیومتریک خود را داشته باشند باید نامه ای ارائه کنند و در آن علت نقص مدارک را توضیح دهند.
اگر درخواست ناقص است، رد نخواهد شد و متقاضی 90 روز فرصت دارد تا مدارک خود را ارائه کند.
آیا با توجه به اختلالات ناشی از همه گیری کرونا رسیدگی به ویزای تحصیلی من بیشتر طول خواهد کشید؟
اداره مهاجرت کانادا همجنان به رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی ادامه خواهد داد اما تاخیرهایی هم وجود خواهد داشت.
پذیرش ماه می من به ماه سپتامبر موکول شده است. آیا به پذیرش نامه یا letter of acceptance نیاز خواهم داشت؟
اگر در زمان موکول شدن به ماه سپتامبر در کانادا حضور داشته اید باید تحصیل خود را ظرف 150 روز پس از سپتامبر یا ترم بعد ، هر کدام که اولویت داشت، شروع کنید. اگر این امکان وجود ندارد باید وضعیت خود را (برای مثال به وضعیت توریستی) تغییر دهید یا کانادا را ترک کنید.
ویزای تحصیلی کانادا دارم یا درخواست من برای ویزای تحصیلی تایید شده و دوره آنلاین را در تابستان یا پاییز 2020 شروع خواهم کرد. آیا این تاثیری بر ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP خواهد گذاشت؟
می توانید کلاس های خود را خارج از کانادا شروع کنید و تا 50 درصد دوره تحصیلی را بیرون از کانادا باشید. در این مورد واجد شرایط ویزای PGWP خواهید بود و تا 31 دسامبر 2020 هیچ زمانی از ویزایPGWP  آتی شما کسر نخواهد شد.
ویزای تحصیلی ندارم. آیا می توانم تحصیل خود را آنلاین از خارج از کانادا آغاز کنم؟
بله. می توانید بدون داشتن ویزای تحصیلی یا study permit خارج از کانادا در کلاس های آنلاین شرکت کنید. اما برای اخذ ویزای PGWP حتما باید ویزای تحصیلی داشته باشید.
اگر کلاس ها را آنلاین شروع کنم آیا برای اخذ ویزای PGWP  باید دانشجوی تمام وقت باشم؟
بله. شما باید دانشجوی تمام وقت باشید مگر اینکه دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی شما کهDesignated Learning Institution (DLI) هم محسوب می شود امکان ارائه دوره تمام وقت نداشته باشد.
به تازگی فارغ التحصیل شده ام و وضعیت اقامتی ام implied است و منتظر جواب درخواست ویزای PGWP هستم. همچنین نامه پیشنهاد کار هم دارم. آیا اجازه ورود به کانادا را دارم؟
اگر ویزای تحصیلی تان دیگر معتبر نیست بایه معرفی نامه یا Letter of Introduction داشته باشید تا از محدودیت های سفر معاف باشید. Letter of Introduction نامه ای است که از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کنید و در آن ذکر شده که شما برای PGWP تایید شده اید.
تاگر دوره های درسی ام آنلاین شود و بیش از 50 درصد از مجموع تحصیل خود را آنلاین انجام دهم تکلیف PGWP من چه می شود؟
اگر در کانادا بوده اید و دوره تحصیلی تان به خاطر کرونا  آنلاین شده است همچنان واجد شرایط PGWP خواهید بود حتی اگر بیش از 50 درصد کل دوره تحصیلی تان آنلاین انجام شود.
اگر دوره تحصیلی خود را خارج از کانادا و بدون ویزای تحصیلی تایید شده آنلاین انجام دهم آیا این زمان در درخواست PGWP محسوب خواهد شد؟
خیر. زمانی که شما بدون ویزای تحصیلی معتبر خارج از کانادا صرف تحصیل آنلاین کرده اید در شرایط ویزای PGWP محسابه نمی شود.  
دانشجوی خارجی هستم و به Canada Emergency Response Benefit (CERB) دسترسی دارم. آیا واجد شرایط درخواست PGWP یا اقامت دائم خواهم بود؟
خیر. دسترسی به  Canada Emergency Response Benefit (CERB) تاثیری در شرایط شما برای اقامت دائم یا PGWP ندارد.
دختر یا پسرم زیر سن قانونی است و ویزای تحصیلی معتبر دارد. آیا من اجازه ورود به کانادا را دارم؟
بله. خوشبختانه بستگان درجه یک ساکنان کانادا که شهروند کانادا نیستند یا اقامت دائم کانادا را ندارند از محدودیت های سفر به کانادا طی همه گیری کرونا معاف هستند. اما قبل از آمدن به کانادا باید ابتدا تاییدیه ای از اداره مهاجرت کانادا برای سوار شدن در هواپیما دریافت کنید. بدین منظور باید به نشانی IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca ایمیل بزنید. علاوه بر این اگر ویزای موقت یا eTA ندارید ابتدا باید برای دریافتشان اقدام کنید.
آیا می توانم پس از به تعلیق درآمدن ترم تحصیلی در کانادا تمام وقت کار کنم؟
ترم معلق شده تعطیلی زمانبندی شده (مثل تعطیلات تابستان یا کریسمس) تلقی نمی شود. بنابراین باید تنها بتوانید برای همان مدت زمانی که در ویزای تحصیلی تان قصد شده کار کنید.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
۵ سال گذشت؛ اکسپرس انتری مطابق انتظارات بوده است؟
شهرک Claresholm آلبرتا شروع به پذیرش درخواست های مهاجرت کرد
صد و سی و ششمین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد؛ ۳۵۰۰ نفر دعوت شدند
کانادا و بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی آن
برگزاری اولین پذیرش جزیره پرنس ادوارد در سال ۲۰۲۰
افزایش اشتغال در کانادا در ماه دسامبر
مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰؛ سالی پربار برای مسیرهای استانی و منطقه ای
نرخ مهاجرت به نوا اسکوشیا رکورد زد
راه اندازی پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی شهر برندن منیتوبا
قرارداد تجاری جدید بین کانادا،آمریکا و مکزیک

۲۴ خرداد ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.