06

مه
2020

کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می کند

Posted By : کاناداهوم/ 165

کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می کند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که بنا به اعلام اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تمام کارگران خارجی موقت کبک که ویزای کاری آنها منقضی شده و به خاطر تاخیرات و اختلالات ناشی از کرونا نمی توانند ویزای کاری خود را تمدید کنند کماکان از بیمه سلامت کبک موسوم به  Régie de l’assurance maladie du Quebec (RAMQ) بهره مند خواهند شد. مسئولان بیمه سلامت کبک نیز در نامه ای رسمی این تصمیم را تایید کردند.
کارگران خارجی موقت یا TFW که برای تمدید ویزای کاری خود درخواست داده اند ولی ویزای کاری شان قبل از تصمیم گیری مقامات دولت فدرال منقضی می شود می توانند با داشتن implied status در کانادا بمانند. ولی در کبک داشتن وضعیت اقامتی implied به کارگر خارجی حق دسترسی به بیمه سلامت را نمی دهد و بدین معنی است که هزینه های بیمارستان را باید خود کارگران بپردازند.
در هفته های اخیر بسیاری از سازمان ها، جنبش های بشردوستانه و نیز وکلای مهاجرت از دولت خواسته اند واکنش نشان دهد و بیمه سلامت را در اختیار کارگران خارجی موقت قرار دهد. بسیاری از کارگران خود را در وضعیت آسیب پذیری می بینند چرا که از یک طرف درخواست تمدید ویزای کاری شان با اختلال و تاخیر مواجه شده است و از طرف دیگر همه گیری ویروس کرونا سلامتی آنها را تهدید می کند حال آنکه به بیمه دسترسی ندارند.
خبر خوب آنکه از این به بعد تا شش ماه آینده بیمه سلامت تمام کارگران خارجی موقت که در کبک دارای  implied statusهستند تمدید می شود. اما تمدید بیمه سلامت به صورت خودکار نخواهد بود و کارگران باید با اداره بیمه سلامت کبک تماس گرفته و درخواست فرم تمدید ارائه کنند. وقتی فرم درخواست تمدید را دریافت کردند باید آن را پر کرده و امضا نمایند دوباره آن را همراه با یک نسخه از ویزای کاری قبلی و نیز نامه ای از طرف اداره مهاجرت کانادا مبنی بر تایید درخواست تمدید ویزای کاری کنونی شان به اداره بیمه سلامت کبک یا RAMQ بفرستند. همچنین گفتنی است که در حال حاضر نیازی به ارائه عکس نیست.   
متقاضیان با انجام این مراحل کارت بیمه جدید دریافت خواهند کرد که البته تا شش ماه اعتبار دارد. این بیمه سلامت اعضای خانواده کارگران را هم پوشش خواهد داد. آنگونه که رادیو کانادا گفته است این اقدام حمایتی محدود به افرادی است که قبلا به بیمه سلامت کبک یا RAMQ دسترسی داشته اند.  متقاضیانی که فاقد کارت بیمه سلامت هستند و ممکن است در معرض ابتلا به کرونا باشند بنا به تصمیمی که دولت کبک در اواخر ماه مارس اتخاذ کرد به بیمه رایگان دسترسی خواهند داشت.  

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
بازگشایی سیستم آنلاین مهاجرت به کبک از ۵ ژانویه
کبک از ۴۴۴ متقاضی برای دریافت گواهی انتخاب اقامت دائم دعوت کرد
دولت کبک وعده داد: کمک مالی به کسب و کارها برای استخدام کارگران خارجی موقت
کبک دومین پذیرش خود را از طریق Arrima برگزار کرد
برنامه کبک برای مهاجران تازه وارد
کبک نخستین دعوتنامه ها را برای متقاضیانی که پروفایل Arrima دارند صادر کرد
برنامه های مهاجرت استانی کانادا جایگزینی برای اصلاحات اخیر در سیستم مهاجرتی کبک
گروهی از وکلا قصد دارند رد شدن درخواست ۱۸۰۰۰ متقاضی مهاجرت به کبک را به تاخیر بیندازد
راه اندازی کمپینی جدید برای متصل کردن مهاجران و کافرمایان در کبک
کبک کانادا و فوریه ای با پایین ترین نرخ بیکاری

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.