01

جولای
2019

کبک به زودی از طریق سیستم ابراز تمایل دعوتنامه های جدید صادر خواهد کرد

Posted By : کاناداهوم/ 328

وزیر مهاجرت کبک اخیرا اعلام کرده است که استان کبک به زودی شروع به صدور دعوتنامه برای متقاضیان برنامه مهاجرتی  Quebec Skilled Worker Program که در پورتال Arrima ابراز تمایل – Expression of Interest – خود را ثبت کرده اند خواهد کرد.

سال پیش بود که کبک از پورتال Arrima پرده برداری کرد؛ کبک از این پورتال برای مدیریت بانک متقاضیان و دریافت ابراز تمایل یا EOI هایی استفاده می کند که متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر کبک ارائه داده اند.  گفتنی است ابراز تمایل یا EOI درخواست نیست بلکه راهی است که متقاضیان از طریق آن به وزارت مهاجرت کبک اعلام می کنند که مایل هستند برای گواهی انتخاب کبک – Certificat de sélection du Québec – یا به اختصار CSQ در نظر گرفته شوند.

دسترسی کارفرمایان به Arrima

از سپتامبر سال پیش که از Arrima رونمایی شد، کبک حدودا صد هزار EOI دریافت کرده است. گفتنی است این سیستم آنلاین مبتنی بر ابراز تمایل است و جایگزین سیستم قبلی که در آن اولویت با هر که زودتر اقدام می کرد شده است؛ دولت کبک سیستم قبلی را ناهمگون با نیازهای بازار کار کبک دانسته است.

در سیستم جدید، متقاضیان پروفایلی را در Arrima می سازند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه تخصص، سابقه کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می کنند. از متقاضیان بر اساس امتیازشان و یا عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حومه ی استان کبک، برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا CSQ دعوت می شود. آندسته از متقاضیانی که تقاضای خود را برای CSQ ارائه می دهند و CSQ دریافت می کنند تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را به وزارت مهاجرت فدرال کانادا ارائه می کنند و پس از بررسی وضعیت سلامت و سوء پیشینه شان تصمیمات مقتضی در مورد پرونده شان اتخاذ خواهد شد.

وزیر مهاجرت کبک ،  Simon Jolin-Barrette، در کنفرانس خبری که در هفته پیش برگزار شد گفته است که سیستم Arrima برای تطبیق درخواست های مهاجرت به کبک و نیازهای بازار کار کبک طراحی شده است و در نهایت زمان رسیدگی به درخواست ها را به شش ماه تقلیل خواهد داد.

علاوه بر این، Simon Jolin-Barrette از هزاران متقاضی مهاجرت به کبک که سال ها در نوبت انتظار بودند و درخواستشان معلق شده بود، اوائل ماه جاری دعوت کرد فرم EOI را پر کنند و بیان داشت که اولویت با 3 هزار و 700 نفری خواهد بود که در کبک ساکن هستند. دولت کبک اولین دعوتنامه ها را از طریق سیستم جدید برای متقاضیان واجد شرایط زیر صادر خواهد کرد:

وزیر مهاجرت کبک همچنین اطلاعاتی را در مورد ویژگی جدید پورتال Arrima که قرار است فوریه 2020 از آن رونمایی شود ارائه کرده است. این ویژگی به کارفرمایان اجازه خواهد داد تا به فهرستی از متقاضیان که شرایشان مطابق با نیازهای خاص کارفرمایان است دسترسی داشته باشند. کارفرمایان خواهند توانست با افرادی که پیشنهاد شغلی دارند مستقیما از طریق پورتال Arrima برای آغاز فرایند مهاجرت تماس بگیرند.

آقای Jolin-Barrette همچنین گفته است که به روزرسانی Arrima بخشی از تعهد دولت کبک برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار در تمام مناطق کبک است. او گفته است : ” ما به نیازهای مختلف در تمام مناطق کبک و نیز نیازهای جامعه اقتصادی گوش دادیم و آنها را بررسی کردیم. مهاجرت یکی از راه حل ها برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار کبک است و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که مهاجرانی که اینجا را برای اقامت و سکونت انتخاب می کنند بتوانند به طور کامل در جامعه کبک مشارکت داشته باشند”.

کمبود نیروی کار کبک به مرز هشدار رسید 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.