30

مارس
2019

کاهش نرخ بهره وام های دانشجویی توسط دولت کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 346

با توجه به اینکه افزایش شهریه‌ تحصیل و بالا رفتن هزینه های زندگی مشکلات مالی متعددی را برای دانشجویان ایجاد کرده است، دولت فدرال کانادا تصمیم گرفته تا در جهت کاهش نرخ بهره وام ‌های دانشجویی اقداماتی انجام دهد.

در بودجه فدرال سال 2019 که به تازگی منتشر شده تغییرات قابل ملاحظه ای در زمینه چگونگی دریافت بهره وام‌ های‌ دانشجویی از طریق برنامه وام های دانشجویان کانادا (Canada Student Loan program) پیش بینی شده است. دولت تصمیم دارد نرخ بهره شناور را که مورد استفاده 99 درصد از دانشجویان می باشد به نرخ پایه کاهش دهد.

در حال حاضر دانشجویان می‌توانند بین نرخ بهره متغیر یا شناور که می تواند دستخوش تغییر شود و نرخ بهره ثابت که در تمام طول مدت بازپرداخت وام یکسان خواهد بود، اقدام به انتخاب نمایند.

نرخ بهره متغیر وام دانشجویی در حال حاضر 6.45 درصد (نرخ بهره پایه + 2.5 درصد)، نرخ بهره ثابت وام دانشجویی 8.95 درصد (نرخ بهره پایه +5 درصد) و میزان نرخ بهره پایه نیز 3.95 درصد می باشد.

نتایج بررسی ها نشان می دهند کاهش 2.5 درصدی نرخ بهره با تغییر میزان نرخ بهره شناور به نرخ بهره پایه، به یک میلیون دانشجوی وام گیرنده کمک خواهد کرد تا در طول مدت بازپرداخت وام به طور میانگین حدود 2,000 دلار پس انداز نمایند.

همچنین فارغ التحصیلان جدید مشمول یک دوره تنفس در بازپرداخت وام خواهند شد. حدود 200 هزار نفر از وام گیرندگان که هر ساله فارغ التحصیل می شوند، پس از پایان تحصیل یک دوره تنفس 6 ماهه بدون بهره خواهند داشت. در حال حاضر نیز وام های دانشجویی در این دوره زمانی مشمول تنفس می باشند، اما بهره از وام گیرندگان دریافت می شود.

دانشجویانی که به طور موقت و بنا بر دلایلی همچون زایمان یا بیماری ‌های جسمی و روحی مجبور به ترک تحصیل می شوند نیز مشمول استفاده از یک دوره تنفس بدون بهره در دوره باز پرداخت وام خواهند شد.

این تغییرات جدید در نرخ بهره وام های دانشجویی هزینه ای بالغ بر 1.7 بیلیون دلار در طول پنج سال آینده در بر خواهد داشت که از سال تحصیلی 2020-2019 آغاز خواهد شد و به طور میانگین سالانه 375 میلیون دلار برای دولت هزینه خواهد داشت.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.