18

جولای
2019

کاهش قیمت و اشباع شدن بازار مسکن ونکوور با خانه های فروشی

Posted By : کاناداهوم/ 277

[ad_1]

ونکوور- طی یک سال گذشته، یک خانه مستقل (دیتچد) معمولی در ونکوور، حداقل 150 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده است. این روزها، کمبود خانه فروشی در ونکوور وجود ندارد. بنابراین افرادی که به دنبال یافتن خانه با قیمت مناسب تر می باشند، شانس خوبی برای تحقق آرزوی شان دارند.
طبق گزارش اخیر هیئت املاک و مستغلات کلانشهر ونکوور (REBGV)، تعداد خانه های فروشی در منطقه در ژانویه سال جاری در مقایسه با ژانویه سال گذشته 27.7 درصد افزایش داشت. از دسامبر تا ژانویه، تعداد خانه های فروشی 244 درصد افزایش یافت. با اینکه افزایش تعداد لیستینگ ها پس از تعطیلات آخر سال معمول است، اما این میزان افزایش عادی نیست. بخصوص که این افزایش در دوره مشابه در ابتدای سال گذشته تنها 100 درصد بود. همزمان میزان فروش در ژانویه سال جاری 39.3 درصد کاهش داشت. با توجه به وضعیت فعلی، بازار مسکن ونکوور هم اکنون است. طبق گزارش REBGV، تنها 6.8 درصد از هر 100 خانه مستقل لیست شده در ماه به فروش می رسند. این نرخ در بخش تاون هاوس 11.9 درصد و در بخش کاندومینیوم 13.6 درصد از هر 100 واحد لیست شده است. مسلما این وضعیت با ورود 40 هزار واحد نوساز طی دو سال آینده شدیدتر خواهد شد.
به گزارش REBGV، ونکووری ها علیرغم استقبال گسترده از open house، برای خرید خانه عجله ندارند و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها می باشند. واقعیت این است که قیمت همه انواع مسکن در حال کاهش می باشد. برای مثال قیمت پایه خانه دیتچد طی سال گذشته با 9.1 درصد کاهش به 1 میلیون و 450 هزار دلار رسیده است. قیمت کاندو با 1.9 درصد کاهش به 658 هزار و 600 دلار رسیده است.
دست اندرکاران بازار مسکن، این کاهش را نتیجه برای دریافت وام و افزایش نرخ بهره می دانند.

[ad_2]