31

ژانویه
2020

کانادا و بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی آن

Posted By : کاناداهوم/ 187

کانادا و بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی آن

۱۰ بهمن ۱۳۹۸

اخبار, اخبار مهاجرت در

از ماه می 2019 متقاضیان اکسپرس انتری که مایل به مهاجرت به کانادا هستند می بایست در سیستم جامع رتبه بندی 460 امتیاز داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا (ITA) باشند. در ماه های اخیر این حداقل امتیاز از این هم فراتر رفته است. تا آن هنگام حد اقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی بین 430 تا 450 در نوسان بود. بالاتر بودن حداقل امتیاز به خاطر این است که متقاضیان بیشتری به خاطر معیارهایی نظیر سابقه کار در کانادا (به عنوان دانشجوی خارجی یا کارگر خارجی موقت) و دریافت گواهی انتخاب استانی امتیاز اضافی دریافت کرده اند. اما در عین حال متقاضیانی که امتیاز کمتری از این حد نصاب دارند نباید نا امید باشند. ما به چهار دلیل به آنها توصیه می کنیم که درخواست اکسپرس انتری خود را ارائه کنند:
اول اینکه نمی توان حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی را پیش بینی کرد. متقاضی با ارائه درخواست اکسپرس انتری شانس دریافت ITA را هنگام کاهش حداقل امتیاز توسط دولت فدرال برای خود مهیا می کند. کسی چه می داند؟! در این دنیا هیچ چیز قطعی نیست.
دوم اینکه استان ها و مناطق کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی می توانند متقاضیان مهاجرتی را انتخاب کنند که درخواست اکسپرس انتری ارائه کرده اند. این در عمل بدین معنی است که متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی فدرال امتیاز کمتری نسبت به حدنصاب دارند همچنان می توانند در صورت داشتن معیارهای انتخاب آن استان یا منطقه کانادا دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا دریافت کنند.
سه دیگر این است که متقاضیان می توانند پس از سابمیت کردن درخواست اکسپرس انتری امتیاز خود در سیستم جامع رتبه بندی را بهبود بخشند. آنها می توانند با بهبود مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه، کسب تجربه کاری بیشتر، ادامه تحصیل یا کار در کانادا و کسب پیشنهاد کار یا انتخاب از طرف استان امتیاز بیشتری کسب نمایند.  
و چهارم اینکه متقاضیان مهاجرت باید با در نظر گرفتن این واقعیت که کانادا اکنون بیش از هر برهه از تاریخ، مسیرهای مهاجرت کاری/اقتصادی را در برابر متقاضیان باز کرده است، به مسیرهای دیگری غیر از اکسپرس انتری چشم بدوزند. اکسپرس انتری یکی از مولفه های مهم سیستم مهاجرتی کانادا است و حدود 42 درصد مهاجران دسته اقتصادی از این طریق وارد کانادا می شوند.
از سوی دیگر اکسپرس انتری تنها سه مسیر مهاجرت کاری/اقتصادی را مدیریت می کند که عبارت اند از The Federal Skilled Worker Program، Federal Skilled Trades Program و  Canadian Experience Class Program. این یعنی بیش از 80 مسیر مهاجرتی در برابر متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به کانادا گشوده است.
کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرت کاری دارد؛ اما چرا؟
قبل از رونمایی از برنامه مهاجرت استانی در سال 1999 دولت فدرال سالانه حدود 90 درصد مهاجران دسته ی اقتصادی را انتخاب می کرد. از سال 1967 اکثر مهاجران از طریق برنامه مهاجرت اسکیلد ورکر وارد کانادا شده اند در حالی که بقیه مهاجران از طری برنامه مهاجرت از طریق کارآفرینی (که در سال 1978 افتتاح و در سال 2014 منقضی شد)، برنامه مهاجرت از طریق خوداشتغالی (رونمایی شده در سال 1978) و برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری (که در سال 1986 افتتاح و در سال 2014 منقضی شد) به کانادا راه پیدا کرده اند.
10 درصد بقیه مهاجران دسته کاری توسط کبک و از طریق برنامه مهاجرت اسکید ورکر کبک و مسیرهای مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی، مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کبک از طریق کارآفرینی کبک انتخاب می شوند؛ همه این مسیرها در دهه های 70 و 80 میلادی افتتاح شده اند و اکنون هم به کار خود ادامه می دهند. برنامه مهاجرت استانی در جذب مهاجران به استان ها و مناطق کوچک تر کانادا موفق عمل کرده است. امروزه هر استان و منطقه برنامه مهاجرت استانی خاص خود را دارد (البته به غیر از نوناوات و کبک).  

3
/
5
(
2

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
مسیرهای مهاجرت استانی جدید و بهبود یافته کانادا
برنامه های مهاجرتی حزب لیبرال در صورت پیروزی مجدد
چالش پنجاه ساله ای که کانادا با آن روبروست؛ چه باید کرد؟
سیستم مهاجرت کانادا؛ الگویی برای کشورهای دیگر
احمد حسین: سخن گفتن از اثرات مثبت مهاجران و پناهندگان بهترین سلاح بر علیه ترس است
اکثر کانادایی ها هنوز نسبت به پدیده مهاجرت و مهاجران دید مثبتی دارند
کانادا و 160 کشور دیگر جهان وارد معاهده مهاجرت سازمان ملل شدند
افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک در پی کاهش چشمگیر نیروی کار
تکمیل ظرفیت برنامه کاندید مهاجرت انتاریو برای سال 2018
لیبرال ها اولویت های مهاجرتی کانادا را اعلام کردند

۱۰ بهمن ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.