06

اکتبر
2020

کانادا: ویزاهای کاری و تحصیلی با پُست ارسال می شوند

Posted By : کاناداهوم/ 148

کانادا: ویزاهای کاری و تحصیلی با پُست ارسال می شوند

۱۵ مهر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت, متفرقه در

اتباع خارجی ساکن کانادا که با درخواست ویزای کاری یا ویزای تحصیلی آنها موافقت شده، ویزای خود را از طریق پست دریافت می کنند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا هم اینک فرم اینترنتی خود را برای اخذ درخواست افرادی که معرفی نامه یا Letter of Introductions (LOIs) دارند اما نمی توانند برای دریافت ویزای خود خود را به مرزهای کانادا برسانند راه اندازی کرده است. این فرم برای افرادی که معرفی نامه خود را از طریق برنامه مهاجرتی تجربه بین المللی کانادا دریافت کرده اند هم قابل استفاده است.
گفتنی است ویروس کرونا و همه گیری این بیماری در سراسر جهان باعث شده که بسیاری از دارندگان معرفی نامه یا LOI در برزخ به سر ببرند. به بیان دیگر، با اینکه با درخواست این افراد برای کار یا تحصیل در کانادا موافقیت شده است، نمی توانند ویزای خود را دریافت کنند مگر اینکه به مرز کانادا بروند. از سوی دیگر، نمی توانند به بندرگاه یا مرز ورودی کانادا بروند چون سفرشان غیرضروری تلقی می شود. از این رو نمی توانند ویزای کاری یا تحصیلی خود را دریافت کنند و این بدین معناست که حتی با وجود تایید شدن، نمی توانند کار یا تحصیل خود در کانادا را به صورت قانونی شروع کنند.
اما با این تمهید، این افراد می توانند ویزای کاری یا تحصیلی خود را به صورت آنلاین درخواست کنند و مدارک کاغذی خود را با پست دریافت کنند. اداره مهاجرت کانادا گفته است که این تمهید تا 31 مارس 2021 قابل اجراست.
راهکار نوین برای اخذ ویزای کاری یا تحصیلی کانادا
فرایند رسیدگی به درخواست های دارندگان معرفی نامه یا LOI بسته به اینکه ویزای کاری می خواهند اندکی تفاوت دارد. متقاضیان ویزای تحصیلی هنگام پر کردن فرم اینترنتی اداره مهاجرت کانادا بهتر است متن زیر را بنویسند:
 I am requesting an examination and the issuance of my study permit from within Canada. My application number is [S#########]. I have received my letter of introduction, which is valid until [DATE].
My correct contact information in Canada is:
Telephone:
Mailing Address:
Residential Address:
I continue to be accepted at [DLI Name] and will be/am registered in the [Name] Program
سپس ماموران درخواست ویزای تحصیلی را بازبینی می کنند تا ببینند که آیا نام دانشگاه یا موسسه آموزشی به اصطلاح Designated Learning Institution ذکر شده در درخواست با نامه پذیرش دانشجو تطابق دارد یا خیر. ماموران همچنین بررسی می کنند تا ببیند که آیا دانشگاه یا کالج متقاضی همچنان به پذیرش اتباع حارجی ادامه می دهد یا خیر و آیا دوره درسی لغو شده یا خیر. در نهایت اینکه باید در مورد فاندینگ و توانایی تامین هزینه شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و هزینه بازگشت به زادگاهشان مطمئن شوند.
اما متقاضی ویزای کاری بهتر است متن زیر را در فرم بنویسد:
I am requesting an examination and the issuance of my work permit from within Canada. My application number is [W#########]. I have received my letter of introduction, which is valid until [DATE].
My correct contact information in Canada is:
Telephone:
Mailing Address:
Residential Address:
همچنین، بسته به اینکه متقاضی درخواست ویزای کار جهت کار کردن تنها برای یک کارفرمای معین را دارد یا می خواهد ویزای کار باز دریافت کند بهتر است متقاضی یکی از دو پاراگراف زیر را هم اضافه کند. اگر می خواهد فقط برای ی ککارفرمای معین کار کند متن را بنویسد:
My employer, [name], located at [address], may be contacted at [contact telephone or email] to confirm my continued employment offer. I intend to begin work for this employer as soon as my work permit is received.
و اگر متقاضی ویزای کار باز است متن زیر را:
I attest that my circumstances remain the same and I still meet the requirements of the open work permit program I was approved for.
اداره مهاجرت بررسی می کند تا مشخص شود که آیا نام کارفرمایی که در LMIA یا جاب آفر معاف از LMIA ذکر شده با نام کارفرمای ذکر شده در درخواست متقاضی مطابق دارد یا خیر. ماموران با کارفرما تماس می گیرند تا از ارائه جاب آفر از سوی او مطمئن شوند. در صورت لزوم ممکن است با متقاضی نیز برای انجام مصاحبه تماس بگیرند. اما اگر با درخواست ویزای کاری یا تحصیلی مخالفت شود ماموران باید دلایل خود را برای رد کردن درخواست متقاضی اعلام کنند و به متقاضی توصیه کنند که به محض منقضی شدن وضعیت اقامتی شان باید خاک کانادا را ترک کنند و یا اگر وضعیت وی به اتمام رسیده توصیه هایی را در مورد مراحل بعدی به او ارائه کنند.  متقاضیانی هم که با درخواست ویزای کاری یا تحصیلی شان موافقت شده می توانند نهایتا در کانادا کار و تحصیل کنند.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۵ مهر ۱۳۹۹