19

ژوئن
2019

کانادا نگهداری و اسارت دلفین ها و وال ها را غیرقانونی اعلام می کند

Posted By : کاناداهوم/ 322

کانادا در شرف برداشتن گامی بزرگ و رو به جلو در جهت حمایت از رفاه حیوانات است.

پس از طی یک فرآیند چند ساله، سرانجام لایحه S-203 در مجلس عوام کانادا به تصویب رسید. بر اساس این قانون جدید که به “Free Willy Bill” معروف است، نگهداری از دلفین و وال در سراسر کانادا ممنوع می باشد.

این لایحه اولین بار توسط سناتور سابق، Wilfred Moore در دسامبر 2015 مطرح شده بود و با حمایت رهبر حزب سبز یعنی Elizabeth May مواجه گردید ولی برای مدتی طولانی با مخالفت شدید محافظه‌ کاران روبرو شد، تا اینکه در نهایت دیروز به تصویب رسید.

آقای Moore در بیانیه‌ای گفت:“ما باید یک الزام و تعهد اخلاقی در زمینه حذف شکار و نگهداری از حیوانات به منظور فروش و نفع اقتصادی و یا با هدف تفریح و سرگرمی داشته باشیم.”

Elizabeth May نیز پس از تصویب لایحه گفت:”امروز واقعا روز خیلی خوبی برای حیوانات در کاناداست. مشخص است که کانادایی ها می خواهند به اقدامات ظالمانه ای همچون نگهداری وال ها و دلفین ها در اسارت پایان دهند.”

تحت این قانون جدید و از زمان اجرایی شدن آن، هرفردی که اقدام به نگهداری از پستانداران دریایی (مانند وال، دلفین، مارماهی و برخی دیگر از حیوانات آبزی) نماید، تا مبلغ 200 هزار دلار کانادا (حدود 150 هزار دلار آمریکا) جریمه خواهد شد.

تنها استثنا برای این قانون در مورد حیواناتی در نظر گرفته شده است که تحت درمان قرار دارند و یا برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می گیرند.

در کمال تعجب باید گفت این قانون در مورد حیواناتی که در حال حاضر در اسارت به سر می برند، صدق نمی کند.

در حال حاضر تنها دو آکواریوم در کانادا یعنی آکواریوم ونکوور و آکواریوم Marineland در نیاگارافالز، وال هایی را در اسارت نگهداری می کنند.

اما با توجه به اینکه قانونی مشابه در ونکوور به تصویب رسیده است، آکواریوم ونکوور نیز در حال حاضر در صدد پایان بخشیدن به اسارت وال هایی است که در مجموعه اش نگهداری می شوند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.