29

آوریل
2019

کانادا قصد دارد اولین مزرعه عمودی net-zero را راه اندازی نماید

Posted By : کاناداهوم/ 384

کانادا به زودی به لطف همکاری های میان دانشگاه Toronto در کمپ Scarborough و Centennial College اقدام به ساخت اولین مزرعه عمودی net-zero، مزرعه ای که انرژی پاک برای مصرف خود تولید می کند؛ خواهد نمود.این دو کالج انتاریویی با هدف ایجاد منطقه EaRTH District، که اقدامی در جهت پیشرفت بخش تکنولوژی پاک از طریق تحقیق، برنامه ریزی علمی و تجاری سازی می باشد؛ با یکدیگر همکاری خواهند نمود.

EaRTH، که مخفف عبارت Environmental and Related Technologies Hub (به معنی مرکز فن آوری های محیط زیستی و تکنولوژی های وابسته) می باشد، در محوطه دانشگاه تورنتو در کمپ Scarborough قرار خواهد داشت و به عنوان مرکز آموزشی در منطقه شرق تورنتوی بزرگ (GTA) راه اندازی خواهد شد که بر توسعه فن آوری پاک متمرکز خواهد بود.

Andrew Arifuzzaman از دانشگاه Scarborough می گوید:”ما می دانیم که آینده به فن آوری پایدار و پاک تعلق دارد و این مشارکت نقاط قوت هر دو مرکز آموزشی را تکمیل و تقویت می کند.”

وی می افزاید دانشگاه تورنتو در Scarborough بر اساس تخصص خود در علوم محیط زیستی شناخته شده است، در حالی که کالج Centennial از سازمان های پیشرو در ارائه آموزش در بخش های جدید و نو ظهور اقتصادی به شمار می رود. این تعهد همچنین فرصتی هیجان انگیز برای گسترش فعالیت های اقتصادی و موقعیت های شغلی به بخش هایی از مناطق شرقی تورنتو خواهد بود که در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

یکی از برنامه های برجسته این مشارکت، توسعه اولین مزرعه عمودی net-zero و اکوسیستم living lab در کانادا بوده که از فناوری های نوآورانه جهت تولید مواد غذایی در محیط شهری استفاده می کند.

این مزرعه عمودی فرصت های آموزشی و پژوهشی بسیاری را در زمینه های مختلف از جمله مدیریت زباله، انرژی پاک، طراحی ساختمان های پایدار، حفاظت از آب و کشاورزی شهری ایجاد خواهد نمود.

Andrew Petrou، مدیر بخش نوآوری های استراتژیک و روابط خارجی در کالج Centennial می گوید:”هر یک از اجزای ساختمان شامل سیستم گرمایش و سرمایش یا روشنایی یا مزرعه عمودی، عناصری هستند که دانشجویان، بخش صنعت و جامعه می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. هدف این است که آنها بتوانند از طریق برنامه ریزی، تحقیق، آزمایش و فرصت های یادگیری تجربی با تمامی امکانات این مراکز ارتباط برقرار نمایند.”وی افزود:”یکی از اهداف راه اندازی منطقه EaRTH نزدیکی و همکاری بیشتر بخش صنعت با دولت، جامعه و دانشگاه ها به منظور توسعه تکنولوژی پاک بوده که می تواند به ایجاد جوامع انعطاف پذیرتر کمک نماید.”

هدف دیگر نیز برقراری ارتباط با دیگر مراکز نوآورانه فناوری پاک در سراسر جهان و ایجاد یک شبکه جهانی به منظور حمایت و پیشرفت این بخش می باشد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.