09

جولای
2019

کانادا فهرست مشاغل مسیر مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد

Posted By : کاناداهوم/ 298

جدیدترین خبرهای رسیده به دست کاناداهوم حکایت از این دارند که دولت کانادا فهرست مشاغل واجد شرایط و معتبر در مسیر مهاجرتی استعداد جهانی یا Global Talent را به روزرسانی کرده است. در این به روزرسانی، از یک سو دو شغل از این فهرست حذف شده اند و از سوی دیگر شغلی با کد NOC 2281 یعنی “تکنیسین های شبکه کامپیوتری” به این فهرست افزوده شده است.

اما مشاغلی که از فهرست حذف شده اند عبارت اند از:

مسیر مهاجرتی استعداد جهانی چیست؟  

وزارت کار و توسعه اجتماعی، که یک وزارت فدرال است و وظیفه اش رسیدگی به درخواست هایی است که از طریق مسیر مهاجرتی استعداد جهانی دریافت شده اند، اعلام داشته که این فهرست باید انعکاسی از شرایط و نیازهای واقعی بازار کار و شرکت های نوآور کانادا باشد.

فهرست مشاغل در مورد Category B مسیر مهاجرتی استعداد جهانی اعمال می شود. وزارت کار و توسعه اجتماعی گفته است که قطعا نیاز بالایی به کارگران در مشاغل اعلام شده وجود دارد و در عین حال در داخل کانادا نیروی ماهر برای تصدی این مشاغل کم است.

کارفرمایان خارجی که به دنبال کارگران ماهر خارجی جهت اشتغال در این مشاغل هستند خواهند توانست ظرف دو هفته ویزای کار برای کارگران مورد نظر خود دریافت کنند و البه در قبال این مزیت باید تعهد بدهند که مهارت های  کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم این کشور را افزایش دهند و در آموزش آنها سرمایه گذاری کنند.

همچنین، کارفرمایانی که از Category B استفاده می کنند می توانند ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA را ارائه کنند که به موجب آن دیگر لازم نیست اثبات کنند که برای پیدا کردن کارگر و استخدام او، اول به سراغ کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم کانادا رفته اند. جالب است بدانید LMIA هم ظرف دو هفته رسیدگی خواهد شد.  

گفتنی است وزارت کار و توسعه اجتماعی گفته است که درخواست برای مشاغل حذف شده تا 4 آگوست 2019 دریافت خواهد شد و از آن روز به بعد به درخواست های ارائه شده برای این مشاغل رسیدگی نخواهد شد.

این مسیر مهاجرتی به کارفرمایان فعال در حوزه های تکنولوژی، علم، ریاضی و فناوری اطلاعات – رشته های STEM – کمک می کند تا دسترسی راحت تری به کارگران ماهر خارجی که در مشاغل فهرست دارای سابقه کار هستند داشته باشند. از سال 2017 تا کنون، کارفرمایان کانادایی از طریق این مسیر مهاجرتی حدود 24 هزار کارگر ماهر خارجی را استخدام کرده اند.  این مسیر ابتدا قرار بود دو سال دوام داشته باشد که در مارس سال جاری دائمی شد.   

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.