09

آوریل
2019

کانادا سریع تر از دیگر نقاط جهان در حال گرم شدن است

Posted By : کاناداهوم/ 401

گزارش تغییرات اقلیمی کانادا نشان می دهد دمای هوا در این کشور نسبت به 70 سال پیش حدود 1.7 درجه سانتی گراد گرم تر شده است.

یک گزارش علمی جدید از تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی می گوید کانادا دو برابر سریعتر از سایر نقاط جهان در حال گرم شدن است و این موضوع به طور موثری غیر قابل برگشت است.

Elizabeth Bush، مشاور مباحث هوا و اقلیم شناسی در سازمان محیط زیست کانادا می گوید:”براساس کار 43 دانشمند فدرال و دانشگاهی مستقر در دانشگاه ها که مقالات علمی منتشر شده طی دو سال گذشته را مورد بررسی قرار دادند، این گزارش به طور کامل یافته های خود را منتشر کرده است.”

وی می افزاید:”ما در حال حاضر شاهد اثرات گرم شدن گسترده در کانادا هستیم. واضح است که انطباق با تغییرات آب و هوایی ضروری است و باید اقدامات فوری برای کاهش انتشار گازها انجام شود.”

این گزارش می گوید در حالی که امروزه متوسط افزایش دمای جهانی حدود 0.8 درجه سانتیگراد است ولی میانگین دمای هوا در کانادا 1.7 درجه سانتیگراد بالاتر از 70 سال پیش است. همچنین می افزاید این تغییرات همگی نتیجه آثار سوخت های فسیلی، تولید سیمان و جنگل زدایی بر میزان گازهای گلخانه ای موجود در جو زمین بوده است.

به علاوه بیان می کند با توجه به میزان دی اکسید کربنی که در حال حاضر در جو وجود دارد تاثیر این تغییرات آب و هوایی برای قرن ها باقی خواهد ماند و این بدان معنی است که بهترین کار ممکن این است که جلوی تغییرات بیشتر گرفته شود.

گزارش فوق می افزاید درجه حرارت بالاتر هوا اثرات متعددی از خود به جای می گذارد از جمله اینکه مدت و شدت جبهه های هوای گرم افزایش می یابد که موجب افزایش موج های گرما و در نتیجه افزایش خطرات خشکسالی و آتش سوزی می گردد. در عین حال بارندگی های شدید احتمال بروز سیل در مناطق شهری را بیشتر خواهد شد.

افزایش دمای هوا در نواحی قطبی کانادا بالاتر بوده و حدود 2.3 درجه سانتی گراد بوده است و این خطر را ایجاد می کند که احتمالا تا اواسط قرن حاضر بیشتر مناطق دریایی در شمال کانادا برای مدتی کاملا عاری از یخ باشند.

گرم شدن هوا در زمستان حتی سریع تر اتفاق می افتد و میانگین دمای هوا بین ماه های دسامبر و فوریه 3.3 درجه سانتیگراد افزایش می یابد که موجب می شود بخش های جنوبی کانادا باران زمستانی بیشتری داشته باشند و بخش های شمالی با آب شدن یخ ها مواجه شوند.

در این گزارش آمده است که افزایش میزان باران و بارش کمتر برف می تواند تاثیر قابل توجهی بر در دسترس بودن آب شیرین در بخش های مختلف کشور به ویژه در تابستان داشته باشد؛ چرا که میزان برفی که انباشته شده ولی ذوب نمی شود و تا سال بعد باقی می ماند در ذخیره شدن آب موثر است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.