01

آوریل
2019

کانادا رتبه نهم شادترین کشورهای جهان را به دست آورد

Posted By : کاناداهوم/ 461

بر اساس گزارش منتشر شده درباره شادترین کشورهای جهان توسط سازمان ملل، فنلاند برای دومین سال متوالی در رتبه اول شاخص شادترین مردم دنیا جای گرفت و کانادا نیز در رتبه نهم قرار دارد.

محققان می گویند که این کشور کوچک اسکاندیناوی 5.5 میلیون نفری، موفق به ایجاد یک دستورالعمل شادی برای یک زندگی متعادل شده که صرفا به مسائل اقتصادی و مادی وابسته نیست.

گزارش ارائه شده در زمینه میزان شادی در کشورهای دنیا که توسط شبکه توسعه پایدار سازمان ملل تهیه شده است، شهروندان 156 کشور را از نظر میزان شاد بودن مورد ارزیابی قرار داده است. این تحقیق بر اساس عوامل مختلفی همچون شرایط اقتصادی، امید به زندگی، حمایت های اجتماعی، آزادی انتخاب سبک زندگی و سطوح فساد اداری انجام شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که دیگر کشورهای اسکاندیناوی نیز امسال دارای رتبه های خوبی بوده اند و پس از فنلاند، کشورهای دانمارک، نروژ و ایسلند به ترتیب در رتبه‌ های بعدی قرار گرفته اند. دیگر کشورهایی که جزو 10 کشور برتر قرار داشته اند شامل هلند، سوئیس، سوئد، نیوزیلند، کانادا و اتریش می باشند.

ایالات متحده آمریکا علیرغم بهره ‌مندی از رشد اقتصادی طی چند سال‌ گذشته از رتبه هجدهم به رتبه نوزدهم تنزل یافته است.

این گزارش 134 صفحه ای نشان داد که به طور کلی، با وجود ادامه رشد اقتصادی، سطح رضایت و شادی در سراسر جهان کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر را می توان درباره کشورهای پرجمعیتی همچون ایالات متحده، مصر و هندوستان به وضوح مشاهده کرد.

Meik Wiking، مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی در کپنهاگ دانمارک، که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است گفت:”کاهش میزان شادی جهانی برخلاف رشد کلی سرانه تولید ناخالص ملی (GDP) کشورها ثابت می کند که اندازه گیری میزان شادی و رضایت از زندگی فقط بر اساس میزان ثروتمندی کافی نمی باشد.”

وی معتقد است کاهش سطح شادی مردم ایالات متحده یکی از بحران های اجتماعی جامعه آمریکا است به گونه‌ ای که بسیاری از آمریکایی ها به طور فزاینده ای احساس می کنند که نمی توانند به همشهریان خود اعتماد داشته باشند و چنین می پندارند که در مواقع نیاز نمی توانند روی کسی حساب باز کنند.

او افزود:”شکاف بین فقیر و غنی باعث کاهش اتحاد و اعتماد بین مردم می شود، که هر دو فاکتورهایی بسیار حیاتی برای برقراری احساس امنیت و آرامش و در نتیجه افزایش سطح شادی کلی مردم آمریکا می باشند.”

این گزارش خاطرنشان ساخت که سطح شادی در 10 سال گذشته در کشور ونزوئلا، که یک کشور آمریکای جنوبی است و در حال حاضر در بحران اقتصادی و سیاسی شدید قرار دارد، به شدت کاهش یافته است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.