21

مارس
2019

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرد

Posted By : کاناداهوم/ 388

دولت کانادا در جدیدترین پذیرشی که دیروز مورخ ۲۰ مارس برگزار کرد برای ۳۳۵۰ متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر نمود تا این افراد بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم را ارائه کنند. حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) در پذیرش دیروز ۴۵۲ و نسبت به آخرین پذیرش که در ششم مارس برگزار شد حاکی از کاهش دو امتیازی بود.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که در سال جدید از طریق سیستم اکسپرس انتری مجموعا ۲۱۲۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر کرده است.  این عدد نسبت به سال قبل نشان دهنده افزایش ۱۴۵۰۰ نفری است. انتظار می رود که اداره مهاجرت کانادا در سال جاری میلادی نیز به رکوردشکنی خود ادامه دهد و تعداد بیشتری از متقاضیان مهاجرت را از طریق سه دسته ی مهاجرتی که توسط اکسپرس انتری مدیریت می شوند انتخاب کند؛ این سه دسته عبارت اند از  Federal Skilled Worker Class, Federal Skilled Trades Class و  Canadian Experience Class.

متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای این دسته ها هستند وارد صف انتظار اکسپرس انتری می شوند و بر اساس سن، تحصیلات، سطح زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سابقه کار به آنها امتیازدهی می شود. سپس اداره مهاجرت طی دوره های متوالی متقاضیانی که بالاترین امتیاز دارند را برای اقامت دائم انتخاب می کند.

در این پذیرش هم از tie-break استفاده شد: ۷ فوریه ۲۰۱۹ راس ساعت ۹:۵۹:۲۵ به رقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز CRS آنها ۴۵۲ و بالاتر بود و قبل از این ساعت و تاریخ پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کرده بودند در این پذیرش برای آنها دعوتنامه صادر شده است.

طی دو پذیرش اخیر اکسپرس انتری حد نصاب امتیازها کاهش یافته است؛ همانطور که می دانید اگر بین پذیرش ها فاصله کم وجود داشته باشد حداقل امتیاز کاهش می یابد. در زیر نمونه هایی فرضی از متقاضیانی آورده می شود که در پذیرش دیروز برای آنها دعوتنامه صادر شده است:

نیما ۳۲ ساله است و دارای مدرک لیسانس و یک گواهی یک ساله است. او طی پنج سال اخیر به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده است و هرگز در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. سطح زبان انگلیسی او در بخش شنیداری پیشرفته است و در بخش های قرائت و درک مطلب و نوشتن نیز در مرز پیشرفته بودن قرار دارد. با این حساب او با داشتن امتیاز ۴۵۲ دیروز واجد شرایط دریافت دعوتنامه بوده است.

سعید ۳۳ ساله است و دو مدرک لیسانس دارد. ظرف سه سال اخیر به عنوان مشاور کسب و کار مشغول به کار بوده است و سطح زبان انگلیسی او نیز پیشرفته است. او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. با داشتن ۴۵۲ امتیاز در سیستم جامعه رتبه بندی توانسته دیروز دعوتنامه دریافت کند.

نعمیه ۲۹ ساله است و دارای مدرک لیسانس است. او طی سه سال اخیر به عنوان دستیار اداری مشغول به کار بوده است و هرگز در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت های زبانی نمره ۸ گرفته است. البته نعمیه در کانادا یک خواهر دارد که دارای اقامت دائم کانادا است و ساکن تورنتو است. او با داشتن ۴۵۳ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه بوده است.

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.