18

آوریل
2019

کانادا به دنبال جذب دانشجویان بین المللی بیشتر از طریق گسترش حضور در خارج از کشور است

Posted By : کاناداهوم/ 417

کانادا قصد دارد تا با گسترش دایره حضورش در خارج از کشور از طریق تلاش برای پیشبرد تنوع در کلاس های درس و افزایش مزایای اقتصادی مقوله آموزش که به چندین بیلیون در سال می رسد، دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب کند.

براساس تجزیه و تحلیل های فدرال، اثرات حضور دانشجویان خارجی بر اقتصاد کانادا بین سال های 2010 و 2016 نزدیک به دو برابر شده و به حدود 15.5 بیلیون دلار رسیده که شامل پرداخت شهریه، هزینه اجاره مسکن و هزینه خرید خواربار و مواد غذایی می باشد.

این مقاله برای بیان بهتر موضوع چنین می گوید که درآمد حاصل از سیستم آموزشی کانادا از حدود 170،000 شغل در سال 2016 پشتیبانی کرده است و تاثیرات اقتصادی بیشتری نسبت به صادرات قطعات خودرو، هواپیما و چوب و الوار داشته است.

بخش زیادی از دانشجویان خارجی از کشورهای چین و هند آمده اند، در حالی که در سال های اخیر تعداد دانشجویان از کشورهای دارای اقتصاد رو به رشد سریع مانند ویتنام نیز افزایش یافته است.

مسئولان دانشگاه ها، دانشکده ها و دولت فدرال هم اکنون در مراحل اولیه توسعه یک استراتژی همسو هستند که فعالیت کمپین ها را در بخش های دیگر جهان گسترش خواهد داد. انتظار می رود که کانادا فعالیت های خود را به عنوان یک مقصد آموزشی در مکان هایی با اقتصاد رو به گسترش و جمعیت بزرگ جوانان، مانند کلمبیا و بخش هایی از آفریقا ترویج و گسترش دهد.

نگاه کانادا معطوف بر کشورهایی است که تقاضا برای خدمات آموزش عالی در سطح متوسط ​​در آنها رو به رشد است.

کانادا سال ها است که مکان جذابی برای تحصیل بوده است. آمار فدرال نشان می دهد در سال 2،000، حدود 122،665 استادی پرمیت معتبر در کانادا صادر شده است؛ عددی که در سال گذشته با افزایش 467 درصدی به 572،415 نفر رسید. اعداد جمع آوری شده توسط وب سایت Universities Canada می گویند که آمار ثبت نام دانشجویان بین المللی تمام وقت در دانشگاه های کانادا بین سال های 2017 تا 2018 حدود 15 درصد افزایش یافته است.

علیرغم وجود اختلافات دیپلماتیک بین کانادا و عربستان سعودی در آگوست گذشته، درسال 2018 تعداد دانشجویان بین المللی باز هم رشد داشته است.

پیرو این اختلافات، دولت سعودی روابط دیپلماتیک خود با کانادا را به حالت تعلیق درآورد و سفیر کانادا را اخراج کرد. همزمان عربستان سعودی به هزاران شهروند خود که در کانادا تحصیل می کنند دستور داد تا به خانه بازگردند.

ولی تلاش های دیپلماتیک مقامات فدرال و جامعه آموزش عالی به کاهش اثرات این اقدامات کمک نموده است. مدیر وب سایت Universities Canada گفته که بسیاری از دانشجویان سعودی، از جمله کارآموزان پزشکی که چندین سال در کانادا بوده اند و همچنین آنهایی که در حوزه های دیگر علوم بهداشتی و برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی در کانادا مشغول به تحصیل بوده اند، همچنان در این کشور مانده اند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.