03

ژوئن
2019

کانادا اولین کشوری است که تعهدنامه بین‌المللی خودروهای بدون آلایندگی را امضاء کرد

Posted By : کاناداهوم/ 341

Catherine McKenna، وزیر محیط زیست فدرال کانادا، این هفته اعلام کرد که کانادا یک طرح بین‌المللی به نام Drive to Zero را به امضاء رسانده است. او این ابتکار را “فرصتی بزرگ” دانسته و گفته کانادا اولین کشوری است که این طرح را امضاء نموده است.

این تعهد که از سپتامبر 2018 در جریان بوده، یک ابتکار بین‌المللی است که برای ترویج رشد و توسعه خودروهای سنگین و نیمه ‌سنگین بدون آلایندگی و کم آلاینده،‌ از جمله اتوبوس‌ های مدارس و کامیونت ‌ها طراحی شده است.

McKenna در کارگاهی با عنوان Drive to Zero در دهمین نشست وزرای انرژی های پاک و چهارمین نشست اقدامات نوآورانه، که توسط مرکز انرژی های پاک کانادا و در مرکز همایش های ونکوور برگزار شد، این خبر را اعلام کرد.

وی گفت:”توجه به وضعیت خودروهای سنگین و نیمه سنگین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.”

او امضای این تعهدنامه را همراستا با انتشار گزارش کامل شورای مشورتی اقدامات آب ‌و‌ هوایی عنوان کرد. این گزارش مراحلی را پیشنهاد می کند که دولت بتواند بر اساس آنها میزان آلودگی کربن را در دو بخش حیاتی کاهش دهد. این دو بخش عبارتند از صنعت حمل ‌و‌ نقل و صنعت ساختمان‌ سازی که بیش از یک سوم از انتشار گازهای گلخانه ای در کانادا را تشکیل می دهند.

McKenna در مصاحبه ای با Daily Hive گفت:”بسیار عالی است که نخبه های کانادایی‌ در زمینه نقش فعال دولت کانادا در مورد اقدامات اقلیمی به ما کمک می کنند.”

وی افزود:”دست اندرکاران تهیه این گزارش به استانداردهای جهانی توجه داشته اند و با شرکت‌ ها و کسب‌ و‌ کارهای کانادایی و همچنین دولت ‌ها گفتگو کرده ‌اند تا از شرایط مطلع شوند. البته آنها تجربیات زیادی در این زمینه دارند.”

خانم McKenna می‌گوید آنچه درباره این گزارش می پسندد آن است که به موارد عملی پرداخته و بر اساس آنچه که در واقعیت قابل انجام است و همچنین فرصت‌ها و تهدید های بازار تهیه شده است.

سپس این پرسش را مطرح نموده که با توجه به وضعیت فعلی، اقدامات بعدی چیست و چه فرصت هایی وجود دارند؟

او می گوید:”کانادا طرح اقلیمی مخصوص به خود را دارد که ما در طول یک سال اخیر با مسئولان استان‌ ها و مردم بومی در میان گذاشته ایم؛ از جمله اینکه بر صنایع آلاینده مالیات ببندیم.”

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.