02

مارس
2020

کانادا، کشور مهاجران طلایی، از دیرباز تا کنون

Posted By : کاناداهوم/ 187

کانادا، کشور مهاجران طلایی، از دیرباز تا کنون

۱۱ اسفند ۱۳۹۸

جالب در

کانادا، کشور مهاجران طلایی است؛ این فقط ظاهر ماجراست اما توصیفی است که به درستی درباره ی این کشور آمده است.
در حقیقت دستاوردها و موفقیت های مهاجران بود، که به زندگی رویایی کانادایی معنا بخشید.
کانادایی های زاده شده در کشورهای خارجی، پس از ورود به کشور کانادا، یا به عنوان نیروی کار ماهر استخدام می شوند و یا کسب و کار خود را راه اندازی می کنند. همچنین تحصیلات عالیه کسب می کنند و زبان های رایج گوناگون در کشور را در سطوح بالا، می آموزند که تمام این ها گواه بر این است که مهاجران با عزم راسخ خود به فرصت های منحصر به فردی که در کشور وجود دارد، جامع عمل می پوشانند.
9  مهاجر و تازه وارد به کانادا، در حوزه ی سیاست، ورزش، مد و یا فناوری و تکنولوژی، نقش بسزایی در اغنای هویت ملی کانادا داشته اند که در بخش زیر به معرفی آنها می پردازیم؛

الکساندر گراهامبل (Alexander Graham Bell)

متولد: ادینبورگ، انگلستان، در سال 1847
مهاجرت به کانادا: سال 1870، در سن 23 سالگی
بل دانشمند، مخترع، مهندس و مبتکری بود که اولین تلفن کاربردی و قابل استفاده را، اختراع و ثبت کرد. همچنین به عنوان رئیس انجمن National Geographic نیز خدمت کرده است.
 

مایک لازاریدیس (Mike Lazaridis)

متولد: استانبول، ترکیه، در سال 1961
مهاجرت به کانادا: سال 1966، در سن پنج سالگی
لازاریدیس یونانی-کانادایی، بنیانگذار برند بلک بری است که در دوران اوج خود، دارای بیش از 85 میلیون مشترک در سراسر جهان بود. در سال 2006، نشان افتخاری Order of Canada را کسب کرد و به عضویت Order of Ontario منصوب شد. وی در حال حاضر 1.3 میلیارد دلار دارایی خالص دارد.
 

میکائیل ژان (Michaëlle Jean)

متولد: Port-au-Prince، هائیتی، در سال 1957
مهاجرت به کانادا: سال 1968، در سن 11 سالگی
ژان به عنوان پناهنده، با مدارج عالی و پیش از آن به عنوان یک روزنامه نگار موفق که برنده جایزه award-winning journalis شده بود، وارد کانادا شد. وی در سال های 2005 تا 2010، به عنوان بیست و هفتمین فرماندار کانادا منصوب شد.

دونو وان بیلی (Donovan Bailey)

متولد: منچستر، جامائیکا،سال 1967
مهاجرت به کانادا: در سال 1980، در سن 13 سالگی
بیلی در سال 1996 لقب سریعترین مرد جهان را به خود نسبت داد و اولین کانادایی بود که رکورد دو سرعت 100 متر پرش با مانع در 10 ثانیه را شکست. وی دو بار در سالن مشاهیر ورزش کانادا، یک بار به صورت انفرادی و بار دیگر به عنوان بخشی از تیم رله المپیک 1996 در رقابت ها درخشیده است.
 

پیتر مانزبیریدج (Peter Mansbridge)

متولد: لندن، انگلیس، در سال 1948
مهاجرت به کانادا: به عنوان یک کودک (تاریخ و سن نامعلوم)
پیتر هرگز دوره ی دبیرستان خود را به اتمام نرساند و در سن 17 سالگی از خانه فرار کرد. در حال حاضر او به عنوان چهره ی شناخته شده ی CBC News می شناسید. پیتر 30 سال مقام برتر CBC – با سمت خبرنگار و لنگرگاه – را در اختیار داشته است، این آخرین پستی که وی در اواخر امسال با بازنشستگی ترک خواهد کرد.

لورا سکورد (Laura Secord)

متولد: Great Barrington، استان خلیج ماساچوست، در سال 1775
مهاجرت به کانادا: سال 1795، در سن 20 سالگی
سکورد قهرمان اصلی جنگ در کانادا شناخته شده است. او در سال 1813، 32 کیلومتر از سرزمین های تحت اشغال آمریکا را پیاده روی کرد تا حمله قریب الوقوع آمریکایی ها را به نیروهای انگلیسی هشدار دهد. شرکت Laura Secord Chocolateates در صدمین سالگرد پیاده روی او، به نام وی ثبت شد.

آدرین کلارکسون (Adrienne Clarkson)

متولد: بریتانیا هنگ کنگ، در سال 1939
مهاجرت به کانادا: سال 1942
کلارکسون یک روزنامه نگار، نویسنده و سیاستمدار برنده جوایز روزنامه نگاری است که طی سال های  1999 تا 2005 به عنوان بیست و شش امین استاندار کانادا خدمت کرده است. وی تاکنون بیش از 60 جایزه، افتخار، انتصاب، مدال و مدرک دریافت کرده است.

استیو ناش (Steve Nash)

متولد: یوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، در سال 1974
مهاجرت به کانادا: در سن 18 ماهگی
نش نه تنها فوق العاده ترین بسکتبالیست کانادا است، بلکه یکی از بهترین بازیکنان دنیاست که تا کنون در رقابت های جهانی حضور یافته است. نش به طور متوالی افتخارات NBA MVP را در سالهای 2005 و 2006 دریافت کرده است.

توماس باتا (Thomas Bata)

متولد: پراگ، امپراتوری اترو-مجارستان، در سال 1914
مهاجرت به کانادا: سال 1939
بااتا معروف به “سازنده ی جهانی کفش”، شرکت کفش Bata را به مدت چهار دهه اداره کرد. این شرکت در حال حاضر دارای 5200 شعبه،  در بیش از 70 کشور جهان است. وی در سال 1971 منتخب دریافت نشان افتخار Order of Canada، که بالاترین جایزه غیرنظامی کانادا محسوب می شود، شناخته شد.
 

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۱ اسفند ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.