10

ژوئن
2020

چگونه در کانادا کار پیدا کنم؟

Posted By : کاناداهوم/ 158

چگونه در کانادا کار پیدا کنم؟

۱۹ خرداد ۱۳۹۹

مقالات در

پیدا کردن کار در کانادا آرزوی بسیاری از افراد است. کانادا به نرخ اشتغال بالا شهره است و به همین خاطر است که خیلی از افراد از کشورهای مختلف کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنند. پیدا کردن کار در کانادا به ویژه برای تازه واردان گاهی دشوار است. باید قبل از مهاجرت به کانادا نکاتی را در نظر داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال کار می گردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
برای پیدا کردن کار در کانادا از انواع روش ها می توان استفاده کرد. مراجعه به آژانس های کاریابی یکی از این روشهاست. شما از این طریق شانس اشتغال خود را افزایش می دهید. اطلاعات بیشتری در مورد شرکت های گوناگون کسب می کنید و شرکتی را که با تخصص و دانش شما بیشترین تناسب را دارد انتخاب می کنید. آژانس های کاریابی به شما نکاتی را یاد خواهند داد تا در مصاحبه بدرخشید و رزومه خوبی از خود ارائه کنید.
شرایط کار در کانادا
بگذارید همین اول یک مساله را برای شما دوستان عزیز کاملا روشن کنیم: مهاجرت به هر کشوری نیازمند شرایط ویژه است. شما باید تخصص، مهارت، دانش و سواد داشته باشید. در غیر این صورت کشور مورد نظر چرا باید شما را بپذیرد؟ مگر اینکه بنا به دلایل بشردوستانه و سیاسی شما را پناه دهد که البته توصیه و تخصص کاناداهوم این روش نیست. معمولا اخذ ویزای کاری کانادا به نسبت سایر کشورها ساده تر است. کانادا به مهاجران روی خوش نشان می دهد اما مهاجران هم باید واجد شرایط باشند. بنابراین قبل از هر چیز شرایط خود را بررسی کنید تا وقت خود را هدر نداده باشید. اگر ویزای کار یا work permit دارید کارتان ساده تر خواهد بود.
شبکه سازی کنید
منظورمان این نیست که وارد علم کامپیوتر شوید و سیستم اینترنتی جدیدی بسازید! منظورمان از شبکه آدم های دور و برتان است. هر چه آدم های بیشتری را بشناسید شانس کار پیدا کردنتان هم بالاتر خواهد بود. جمع کردن شبکه ای از افراد واقعا مهم است. اگر شبکه ی خوبی از آدم ها و دوستان و آشنایان داشته باشید نه تنها در کاریابی به کمکتان می رسند بلکه در موقعیت های دیگر هم از آنها کمک خواهید گرفت. از مهاجران موفق مشورت بخواهید چرا که در اینترنت مطالب منفی در مورد بازار کار کانادا وجود دارد که ممکن است باعث دلسردی شما شود. بنابراین برای درک صحیح امور به یک فرد با تجربه نیاز دارید که قبلا این راه را رفته است و حقیقت را به شما می گوید. از جمله وبسایت های خوب در این زمینه می توان به www.meetup.com  و LinkedIn اشاره کرد.
بازار کار را رصد کنید
اگر در کانادا شغل می خواهید باید در مورد همه چیز تحقیق کنید. بازار را رصد کنید و به دنبال گزینه هایی که متناسب با تخصص و مهارت های شما هستند باشید. این همه وبسایت کاریابی وجود دارند که می توانید در آنها به دنبال کار متناسب با تخصص خود بگردید.
باب میل کانادایی ها رزومه بنویسید
هر شرکت به دنبال افراد حرفه ای و کاربلد است و از این شرط هم کوتاه نمی آید. بنابراین اگر نمی خواهید که غیرحرفه ای به نظر برسید رزومه یا CV جذاب اما کوتاه بنویسید. یادتان نرود که همزمان با شما خیلی های دیگر برای همنان موقعیت شغلی به  همان شرکت رزومه داده اند. بنابراین باید یک سر و گردن از بقیه بالاتر به نظر برسید. اطلاعات غیرضروری نظیر تجارب و سوابق قبلی را مطرح نکنید. بیشتر در مورد تخصص و مهارت هایتان و نیز جزییاتی در مورد کاری که می خواهید انجام دهید بنویسید. بدین ترتیب شانس خود را افزایش خواهید داد. برای این کار می توانید از همان آژانس های کاریابی که به Recruiter هم شناخته می شوند مراجه کرده تا بدون هزینه ای برای شما رزومه کانادایی تهیه کنند.
آمادگی پیدا کنید
مهم نیست رزومه شما چقدر حرفه ای به نظر می رسد و چه کسانی را در دایره دوستان و آشنایانتان دارید؛ اگر آماده نباشید شغلی گیرتان نخواهد آمد. همانطور که در بالا اشاره کردیم هیچ کس عاشق چشم و ابروی مشکی و شرقی شما در بین بلوندها و موطلایی ها نیست. باید تخصص و مهارت و سواد داشته باشید. بننابراین خود را آماده کنید. باید از حد انتظار شرکت فراتر باشید. شرکت تنها زمانی شما را استخدام می کند که برایش کار کرده و سودآوری داشته باشید.
شماره تلفن کانادایی داشته باشید
حتی چیز کوچکی نظیر شماره تلفن هم ممکن است شانس شاغل شدنتان را کم کند. اگر شاره تلفن غیرکانادایی در رزومه خود بنویسید ممکن است استخدام نشوید. اگر در خارج از کانادا درخواست شغل می دهید بهتر است یک خط تلفن کانادایی داشته باشید. اگر از منابع انسانی شرکت با شما تماس گرفتند بگویید در حال حاضر خارج از کانادا هستید و در صورت استخدام به کانادا باز خواهید گشت.
نکته دیگر اینکه باید دست بجنبانید. اگر به آژانس کاریابی دسترسی ندارید آنلاین به دنبال کار بگردید. از جمله مزایای جست و جوی آنلاین این است که دستتان در انتخاب باز است. بیایید در انتها بیایید با چند وبسایت استخدامی و کاریابی آشنا شویم.
Careerbuilder
 وبسایت careerbuilder یکی از برترین وبسایت های کاریابی است. در سراسر جهان محبوبیت دارد و بسیاری از شرکت های بزرگ نیازمندی های استخدامی خود را در آن پست می کنند. می توانید شغل مورد نظرتان را با محدود نمودن شرایطی نظیر حقوق، مکان، مدرک مورد نیاز و … پیدا کنید. حتی می توانید رزومه خود را به هر فرمتی که بخواهید هم آپلود کنید.
Job bank
این وبسایت وابسته به دولت کاناداست و بسیاری آگهی های استخدامی را منتشر می کند. اطلاعات مرتبط با بازار کار، متوسط حقوق و دستمزد در استان های مختلف و بسیاری مطالب جالب دیگر برای کاریابی در کانادا را می توانید در این وبسایت پیدا کنید.
Glassdoor
در وبسایت glassdoor شغل های زیادی وجود دارد. همچنین برای افراد بیکار این وبسایت بسیار توصیه می شود. اما تا به حال شده در شرکتی مشغول به کار شوید اما ببینید که اصلا با فرهنگ سازمانی آن سنخیتی ندارید و مثلا منطبق با اصول شما نیست یا مطابق با توقعات شما در زمینه فرصت های رشد نیست؟ در این وبسایت می توانید نظرات کارمندان شرکتی که می خواهید برای آن درخواست شغل دهید را جویا شوید.
Indeed
این وبسایت هم یکی از پربازدیدترین وبسایت های کاریابی در اینترنت است. بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان در این وبسایت به دنبال کار می گردند. می توانید رزومه خود را هم به این وبسایت ارائه کنید. همچنین این وبسایت رایگان است و بر حسب حقوق، پاره وقت یا تمام وقت بودن و بسیاری ویژگی های شغلی دیگر می توانید به جست و جو بپردازید.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۹ خرداد ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.