29

مارس
2020

چه کسی گفته کسب شهروندی کانادا سخت است؟!

Posted By : کاناداهوم/ 159

چه کسی گفته کسب شهروندی کانادا سخت است؟!

۱۰ فروردین ۱۳۹۹

متفرقه, مقالات, مقالات مهاجرت در

با توجه به شیوع غیرمترقبه کروناویروس در سراسر جهان و نگرانی های زیادی که برای جهانیان، منجمله کانادا، پدید آمده است نباید از یاد برد که مسیرهای تسهیل شده ای برای کسب شهروندی کانادا وجود دارند. مهاجرت دائمی به کانادا و شروع زندگی جدید در این کشور محبوب، آرزوی بسیاری از مردم جهان است. گرچه اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا هنوز چیزی اعلام نکرده است اما با توجه به خطری که کروناویروس برای سلامت افراد دارد مشخص نیست که آیا زمان رسیدگی به درخواست های اقامت دائم هم بدون اختلال انجام خواهد شد یا خیر. بنابراین می توان احتیاطا به گزینه های دیگر برای اخذ شهروندی کانادا اندیشید. 
یکی از ساده ترین راه ها برای کانادایی شدن و کسب شهروندی کانادا این است که بخت با شما یار باشد و حد اقل یکی از والدینتان کانادایی باشد. در بسیاری از موارد، افراد بی اینکه خود بدانند، به خاطر ملیت کانادایی یکی از والدین خود، کانادایی محسوب می شوند. به رسمیت شناختن این واقعیت و شرایطی که برای فرد به ارمغان می آورد از طریق درخواستی موسوم به اثبات شهروندی تحقق می یابد. در این درخواست، فرد باید ثابت کند که یکی از والدینش شهروند کاناداست. این بدین معناست که حتی افرادی که خارج از کانادا به دنیا آمده اند و تا حالا پایشان را روی خاک کانادا نگذاشته اند هم می توانند شهروند کانادا شوند؛ البته اگر یکی از والدینشان شهروند کانادا باشد! اگر چنین باشد، شرط اخذ اقامت دائم کانادا که معمولا مقدمه ای است بر شهروندی کانادا دور زده و نادیده گرفته می شود.
این یعی مسیر نائل شدن به شهروندی کانادا تسریع می شود و فرد می تواند از مزایای شهروندی کانادا هر چه زودتر بهره مند شود. البته این موقعیتی نیست که به سادگی به فرد اعطا شود و معمولا برای حصول اطمینان از واجد شرایط بودن فرد متقاضی و وجود اسناد و مدارک کافی در اختیار وی، موشکافی های زیادی انجام می شود.
عوامل مختلف در بررسی درخواست ها لحاظ می شود
اینکه یکی از والدین شما شهروند کانادا باشد البته تضمینی بر عبور از مرحله اثبات شهروندی نخواهد بود چرا که عوامل تعیین کننده دیگری هم در دست هستند: اینکه چه زمانی پدر یا مادر فرد متقاضی شهروند کانادا شده است و یا اینکه فرایند کسب شهروندی چه فرایندی بوده است؟ از آنجا که در صورت فقدان یا تقص مدارک و اسناد، فرایند درخواست می تواند مشکل آفرین باشد، افرادی که می خواهند از این طریق شهروند کانادا شوند بهتر است از مشاوره وکیل مهاجرت به کانادا بهره مند شوند. حالا که کرونا همه دنیا را به تعطیلی کشانده است اداره مهاجرت کانادا هنوز خبری از اختلال در این درخواست ها نداده است. بنابراین به متقاضیان واجد شرایط توصیه می کنیم هر چه زودتر فرایند درخواست را ارائه کنند.     
نکاتی برای ارائه یک درخواست موفقیت آمیز
تایید شرایط. همانطور که در بالا بیان شد اینکه چه کسی واجد شرایط شهروندی کانادا از این طریق است ریزه کاری هایی دارد. بنابراین فرد متقاضی حتما باید ثابت کند که حد اقل یکی از والدین او شهروند کاناداست و واجد شرایط است؛ در غیر این صورت چیزی جز بی حاصلی، سرخوردگی و اتلاف وقت عاید وی نخواهد شد.
داشتن اسناد و مدارک صحیح. جمع آوری و ارائه اسناد و مدارک صحیح در قالب مناسب هنگام درخواست جهت کسب هر موقعیت مهاجرتی کانادا حایز اهمیت بسیار است. اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که می تواند شرایط فرد را اثبات کند. اما اداره مهاجرت رهنمودهای معینی را در رابطه با اسناد و مدارک اعلام کرده که باید مو به مو رعایت شوند: مدارک کلیدی نظیر گواهی ولادت و اثبات اینکه یکی از والدین هنگام ولادت فرد متقاضی شهروند کانادا بوده است.  
ارائه مدارک در قالب صحیح و مناسب. برخی از مدارک و اسناد باید در مرز ارائه شوند و برخی دیگر هم آنلاین یا از طریق پست. آگاهی از نحوه ارسال مدارک و درخواست، حایز اهمیت است. چنانچه شما هم مایل به اخذ شهروندی کانادا از این طریق هستید، بدون تضییع وقت، با پر کردن فرم مشاوره کاناداهوم، از راهنمایی ها و مشورت های وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بهره مند شوید.   

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۰ فروردین ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.