04

مارس
2020

ویزای کانادا در وحشت کرونا!

Posted By : کاناداهوم/ 186

ویزای کانادا در وحشت کرونا!

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

اخبار, اخبار مهاجرت در

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد برای متقاضیان کشورهای ایران، چین و کره جنوبی که در کانون گسترش ویروس خطرناک کرونای جدید هستند و این مساله باعث محدودیت هایی برای آنها شده ویزا صادر کند. اتباع این کشورها که درخواست خود را برای ویزای کانادا ارائه داده اند و به خاطر مسائلی که از کنترلشان خارج است فاقد شرایط الزامی هستند برای انجام مراحل الزامی نظیر ارائه اثر انگشت و عکس زمان بیشتری در اختیار خواهند داشت.
اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی اولین بار در تاریخ 7 فوریه این تصمیم را در مورد اتباع چین به کار برد و حالا آن را به اتباع ایران و کره جنوبی تعمیم داده است. در وبسایت اداره مهاجرت کانادا نوشته شده است که این تصمیم در مورد متقاضیان زیر اجرایی است:

چینی ها، ایرانی ها و کره جنوبی ها؛ یا
افرادی که در ایران، چین و کره جنوبی به سر می برند؛ و
افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید با محدودیت های سفری مواجه شده اند.

این محدودیت ها و مشکلات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بسته شدن مراکز درخواست ویزا؛
اختلال در خدمات؛
دسترسی محدود به دفاتر و ادارات دولتی؛
دسترسی محدود به پزشکانی که معاینات پزشکی از مهاجران به عمل می آورند.

اداره مهاجرت کانادا همچنین گفته است که به افرادی که به مدرکی دال بر اقامت دائم داشتن آنها نیاز دارند کمک خواهد کرد به کانادا بازگردند. علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که همچنان درخواست های ناقص افرادی که تقاضای ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای تحصیل یا اقامت دائم دارند را خواهد پذیرفت. در واقع متقاضیان یک بازه زمانی 90 روزه در اختیار خواهند داشت و طی این مدت هیچ درخواستی به خاطر ناقص بودن مدارک رد نخواهد شد. بنابراین متقاضیان از این فرصت استفاده کرده و در اسرع وقت مدارک خود را آماده کنند.
این بازه زمانی اضافی شامل اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) هم می شود؛ با اینکه فراهم کردن این اطلاعات ظرف 30 روز باید انجام شود، اداره مهاجرت با افزودن 60 روز دیگر فرصتی دوباره را برای افرادی که تحت تاثیر ویروس مرگربار و خطرناک کرونا قرار گرفته اند فراهم کرده است.
متقاضیان درخواست اقامت دائم کانادا
اما افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه کرده اند 60 روز پس از دریافت دعوتنامه یا ITA خود زمان دارند تقاضای خود را ارائه کنند. با این حال اداره مهاجرت همچنان به پذیرش درخواست های ناقص از سوی افرادی که مدارک کافی را دال بر تحت تاثیر قرار گرفتنشان از شیوع ویروس کرونا ارائه کنند خواهد پذیرفت. متقاضیان باید نامه ای بفرستند و علت فقدان و ناقص بودن مدارک خود را توضیح دهند.
وقتی متقاضیان مدارک ناقص خود را تکمیل کردند آن را از طریق فرم آنلاین به اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی خواهند فرستاد. متقاضیانی که می خواهند از درخواست خود انصراف دهند هم می توانند از این فرم استفاده کنند. پول متقاضیانی که ظرف 24 ساعت پس از ارائه درخواست از درخواست خود انصراف دهند مسترد خواهد شد مشروط بر اینکه رسیدگی به آنها هنوز آغاز نشده باشد.
متقاضیان شهروندی کانادا
افرادی که فکر می کنند تاریخ مهمی را در فرایند درخواست شهروندی شان از دست خواهند داد باید از طریق اینترنت با اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تماس بگیرند و توضیح دهند.مواردی که در این تاریخ مهم ممکن است اتفاق بیفتد عبارت اند از:

آزمون دانش؛
آزمون مجدد؛
مصاحبه؛
استماع؛
مراسم تحلیف شهروندی

ظرف 30 روز پس از عدم حضور در یکی از این مراسم باید با اداره مهاجرت کانادا تماس گرفته و اطلاع دهید.
اما آندسته از افراد مقیم دائم کانادا که می خواهند از ایران به کانادا بیایند و به مدرک خود دال بر مقیم دائم بودنشان نیاز دارند می توانند فرم آنلاین را به اداره مهاجرت بفرستند.  در این فرم از آنها پرسیده می شود ” آیا درخواست شما در دفتری خارج از کانادا در حال رسیدگی است؟”  متقاضی باید به این پرسش پاسخ مثبت بدهد.
در موارد اسنثنایی که باید هر طور شده به کانادا بیایید، به دفتر آنکارا واقع در ترکیه به نشانی ANKRA@international.gc.ca ایمیل بزنید. اگر هم به ویزای کاری، توریستی یا تحصیلی نیاز دارید و هر طور شده باید سریعا به کانادا بیایید این فرم آنلاین را باید پر کنید. پس از پر کردن فرم وضعیت خود را توضیح دهید و درخواست رسیدگی سریع به تقاضای ویزای کاری یا تحصیلی تان نمایید. اداره مهاجرت برای اینکه مطمئن شود درخواست شما به دفتر مناسب می رود از شما خواهد پرسید که ” آیا درخواست شما در دفتری خارج از کانادا در حال رسیدگی است؟” متقاضی باید به این پرسش پاسخ منفی بدهد و بقیه فرم را تکمیل کند.

3.3
/
5
(
3

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۴ اسفند ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.