19

مه
2020

ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز ۲۰۲۰

Posted By : کاناداهوم/ 149

ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز ۲۰۲۰

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

کانادا قصد دارد پاییز امسال در مقررات ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا به اختصار PGWP تغییرات اساسی بدهد. گفتنی است ویزای PGWP دانشجویان خارجی را قادر می سازد پس از تمام شدن درسشان در یکی از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی، در کانادا کار کنند و تجربه کار در کانادا داشته باشند. دانشجویان خارجی برای دریافت این ویزا باید در یک دوره تحصیلی تمام وقت که حد اقل هشت ماه به طول می انجامد شرکت کرده باشند. همچنین، دوره تحصیلی شان باید به دریافت مدرک ختم شود. حداکثر طول مدت ویزای PGWP بسته به رشته تحصیلی دانشجو در کانادا دارد.   
تحصیل آنلاین در کانادا و دریافت ویزای PGWP سه ساله
معمولا دوره های تحصیلی آنلاین دانشجو را واجد شرایط دریافت PGWP نمی کند. اما در گیرودار کرونا و اختلالاتی که در سراسر جهان ایجاد کرده است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا ارفاق کرده و به دانشجویان خارجی اجازه داده است تا ضمن شرکت در کلاس های آنلاین پس از فارغ التحصیلی از ویزای PGWP هم بهره مند شوند.
دانشجویان خارجی جدید الورود می توانند درس خود را در پاییز امسال به صورت آنلاین شروع کنند تا سقف 50 درصد دوره تحصیلی خود را در حالی تمام کنند که در خارج از کانادا به سر می برند و در عین حال خواهند توانست پس از فارغ التحصیلی ویزای PGWP دریافت کنند. اداره مهاجرت کانادا همچنین گفته است که از طول مدت ویزای PGWP دانشجویان خارجی که تا تا 31 دسامبر 2020 خارج از کانادا به صورت آنلاین تحصیل کرده اند کم نخواهد شد.
در یک سناریوی فرضی، دانشجوی خارجی در پاییزی که پیش رو داریم تحصیل خود را به صورت آنلاین در یکی از دانشگاه های معتبر شروع خواهد کرد و مشروط بر اینکه تا انتهای سال 2020 یعنی 31 دسامبر خود را به کانادا برساند، خواهد توانست ویزای سه ساله PGWP دریافت کند.
گفتنی است ویزای PGWP در بین دانشجویان خارجی از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که امکان اقامت و کار در کانادا تا سقف سه سال را به آنها می دهد. کسب تجربه و سابقه کار در کانادا هم هنگام ارائه درخواست مهاجرت و اقامت دائم مزیت مهمی تلقی می شود و آنگونه که نظرسنجی سالانه دفتر آموزش بین المللی کانادا به ما می گوید 60 درصد دانشجویان خارجی قصد دارند اقامت دائم کانادا دریافت کنند. دانشجویان خارجی با تحصیل و کار در کانادا می توانند در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز بیشتری کسب کنند.    
علاوه بر مسیرهای مهاجرتی فدرال، چندین مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه مهاجرت استانی به دانشجویان خارجی در اخذ اقامت دائم کانادا کمک می کنند. در ماه های اخیر دانشجویان خارجی بیشتری توانسته اند از طریق پذیرش های اکسپرس انتری اقامت دائم دریافت کنند چرا که این پذیرش ها، به خاطر شیوع کرونا، تنها متقاضیان برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی را هدف گرفته اند.    
بنابراین این تغییر، به دانشجویان خارجی بیشتری کمک می کند تا به جای اینکه هدف تحصیلی خود را به آینده ای نامعلوم موکول کنند در پاییز امسال به صورت آنلاین به تحصیل در کانادا بپردازند. یک مزیت دیگر این تغییر، کاهش هزینه های دانشجویان است چرا که دیگر هزینه های روزمره زندگی را به ویژه در ابتدای تحصیل متقبل نخواهند شد.
نکته دیگر اینکه این اقدام باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کانادا هم خواهد شد؛ دانشجویان خارجی با پرداخت شهریه به دانشگاه های کانادا و کالج های سراسر کانادا به اقتصاد و اشتغال کانادا کمک خواهند کرد. گذشته از این، دانشجویان خارجی به انحاء مختلف، مثلا از طریق خرید کالا و خدمات، کار و پرداخت مالیات، به فعالیت اقتصادی کانادا کمک می کنند. جالب است بدانید قبل از شیوع کرونا بالغ بر 640000 دانشجوی خارجی سالانه 22 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می کردند و از 170000 شغل کانادایی حمایت می کردند.   
به هر ترتیب، بسیاری از این دانشجویان در نهایت اقامت دائم کانادا می گیرند و همین امر در بلند مدت به سود اقتصاد کاناداست چرا که این افراد ویژگی های اصلی سرمایه انسانی را به مهاجران در بازار کار بسیار کمک می کند دارا هستند. این ویژگی ها عبارت اند از: جوانی، تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه، تحصیلکرده کانادا، سابقه کار در کانادا و ارتباطات حرفه ای و اجتماعی.
چرا تحصیل در کانادا؟
کانادا ثابت کرده است که طی سال های اخیر یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی سراسر جهان است؛ چرا؟ به این دلایل:

کیفیت بالای آموزش و تحصیل
امکان کار برای دانشجویان و همسرانشان حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی
فرصت تحصیل و زندگی در محیط های انگلیسی زبان/فرانسه زبان
امنیت بالا
استقبال از مهاجران، دانشجویان خارجی، نیروی کار خارجی و توریست های 200 کشور جهان
هزینه نسبتا ارزان تر تحصیل نسبت به سایر مقاصد تحصیلی جهان، آن هم بیشتر به خاطر ضعیف تر بودن دلار کانادا
بیش از 80 مسیر مهاجرتی فراروری دانشجویان خارجی گشوده است؛ در سال 2018 حدود 54000 دانشجوی خارجی سابق موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شدند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید مطالب زیر را از دست ندهید:‌
سوالات متداول تحصیل در کانادا
کرونا و تحصیل در کانادا
پنج دلیل برای تحصیل در کانادا
شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا
کرونا و تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد؟

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
سیستم جدید مهاجرت اقتصادی کبک
جدیدترین پذیرش ساسکاچوان با صدور ۳۸۱ دعوتنامه برگزار شد
صدور ۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا
رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!
سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر قابل سکونت و زندگی در جهان
با پردرآمدترین مشاغل استرالیا آشنا شوید
دعوت از ۷۶۹ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان
بریتیش کلمبیا جوامع تازه ای به پایلوت مهاجرت کارآفرینان افزود
آخرین مناظره انتخاباتی کانادا در کبک بر سر مهاجرت
افتتاح پایلوت مهاجرت منطقه ای انتاریو در سال ۲۰۲۰

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.