30

ژوئن
2020

وضع مهاجران در بازار کار کانادا چطور است؟

Posted By : کاناداهوم/ 155

وضع مهاجران در بازار کار کانادا چطور است؟

۹ تیر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

جدیدترین گزارش ها حکایت از وضع خوب مهاجران در بازار کار کانادا دارند؛ مهاجران حتی در برخی موارد از خود کانادایی ها هم عملکرد بهتری در بازار کار از خود نشان می دهند.  طبق این گزارش که بهبود عملکرد مهاجران جدید در بازار کار کانادا طی سال های 2006-2019 نام دارد، مهاجران جدید به طور میانگین از خود کانادایی ها جوانتر و تحصیل کرده تر هستند.
اقتصاددانی به نام Kimberly Wong به مقایسه نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و دستمزد ساعتی سه گروه پرداخته است. این سه گروه عبارت اند از: مهاجرانی که کمتر از پنج سال است که به کانادا مهاجرت کرده اند؛ مهاجرانی که بین پنج تا 10 سال در کانادا هستند و شهروندان متولد کانادا. داده ها از مطالعه Statistics Canada در مورد نیروی کار بین سال های 2006 تا 2019 جمع آوری شده است و توسط مرکز مطالعه استانداردهای زندگی منتشر شده است.
با اینکه نرخ مشارکت و اشتغال مهاجران بالا بوده است اما بین نرخ های بیکاری و دستمزد ساعتی شکاف زیادی وجود دارد. مهاجران پس از پایان دوره ی 13 ساله نسبت به خود کانادایی ها نرخ مشارکت و اشتغال بالاتری دارند. در سال 2019 نرخ مشارکت مهاجرانی که پنج سال است به کانادا مهاجرت کرده اند 4.5 درصد از نرخ مشارکت متولدین کانادا بیشتر بوده است و نرخ مهاجرانی که حدودا 10 سال است که به کانادا مهاجرت کرده اند 10 درصد از متولدین کانادا بیشتر گزارش شده است.
نرخ اشتغال مهاجرانی که کمتر از 5 سال است به کانادا مهاجرت کرده اند 1.5 درصد از متولدین کانادا بیشتر و نرخ اشتغال مهاجرانی که حدودا 10 سال است که مهاجرت کرده اند 8.7 درصد از متولدین کانادا بیشتر است. نرخ بیکاری مهاجران هم کاهش داشته است اما نسبت به نرخ بیکاری متولدین کانادا همچنان بالاست. در سال 2019 نرخ بیکاری هر دو گروه از مهاجران به ترتیب 4 و 1 درصد بیشتر از نرخ بیکاری متولدین کانادا بوده است.
دستمزدهای تطبیق داده شده با استاندارد زندگی برای مهاجرانی که کمتر از 5 سال است به کانادا مهاجرت کرده اند رشد داشته است اما دستمزد ساعتی مهاجران همچنان بین 2.87 تا 4.32 دلار کمتر از متولدین کاناداست.
شش دلیل برای بهبود وضعیت مهاجران در بازار کار کانادا

بالاتر بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین مهاجران نسبت به متولدین کانادا؛
بازار کار اواخر دهه 2010 بازار کار بسیار موفقی بوده است و بیشتر به نفع مهاجران بوده تا متولدین کانادا؛
برنامه های فدرال و استانی نظیر برنامه مهاجرت استانی نیروی کار مهاجر را هدف گرفته اند و همین موجب بهبود عملکرد مهاجران در بازار کار کانادا شده است؛
حمایت هایی که از مهاجران شده موجب جذب و خوگیری آنها با بازار کار گردیده است؛
در زمینه به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی و سوابق کاری خارجی بهبودهایی انجام شده است؛
بهبود در زمینه اطلاعات بازار کار موجب شده تا مهاجران بهتر برای بازار کار کانادا خود را آماده کنند

دستمزد ساعتی مهاجران کانادا
اما در اینکه چرا دستمزد ساعتی مهاجران چندان که باید در مقایسه با سایر نشاگرهای بازار کار افزایش پیدا نکرده است دو دلیل مطرح است:

چالش هایی که مهاجران در کانادا با آنها مواجه اند: تبعیض، موانع زبانی و محدود بودن ارتباطات اجتماعی باعث شده تا دستمزد و حقوق مهاجران کمتر از نرخ اشتغال آنها رشد کند؛
عدم تناسب مهاجران با شغل ها، اشتغال بسیاری از مهاجران در شغل هایی غیر مرتبط با تحصیلات دانشگاهی شان؛ که در این زمینه بهبودهایی باید انجام شود و علت عدم افزایش دستمزد ساعتی مهاجران تحصیلکرده کانادا هم همین است

در این گزارش نوشته شده است که “با توجه به اینکه میانگین سن مهاجران نسبت به جمعیت فعال کانادا کمتر و تحصیلاتشان بیشتر است، عنصر مهمی از اقتصاد کانادا را تشکیل می دهند و نقش مهمی در نیروی کار و درآمدهای مالیاتی ایفا می کنند. اگر شکاف دستمزد و بیکاری پر شود این نقش از این هم پررنگ تر خواهد بود.”
برگ برنده مهاجران در بازار کار کانادا   

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کارگران هندی با مهارت بالا کانادا را به آمریکا ترجیح می دهند
مشارکت ۸۳ درصدی زنان ۲۵ تا ۵۴ ساله در بازار کار کانادا
افزایش نرخ اشتغال انتاریو به مدد مشاغل تمام وقت
اشتغال زایی مهاجران در کانادا؛ پدیده ای فراتر از حد انتظار
آگاهی های شغلی کانادا در سه ماهه نخست 2019 به 435 هزار عدد رسید
کانادا با بحران کمبود نیروی کار روبروست!
برگ برنده مهاجران در بازار کار کانادا
افزایش اشتغال در کانادا در ماه دسامبر
کبک کانادا و فوریه ای با پایین ترین نرخ بیکاری
شاغل در این مشاغلید؟ در کانادا زودتر استخدام خواهید شد

۹ تیر ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.