02

جولای
2022

وزیر مهاجرت کانادا: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها به زودی به حالت نرمال باز خواهد گشت

Posted By : کاناداهوم/ 62

وزیر مهاجرت کانادا: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها به زودی به حالت نرمال باز خواهد گشت

اخبار, اخبار مهاجرت در:

وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر بر این باور است که گام های مثبت در مسیر عادی سازی سیستم مهاجرتی کانادا در حال برداشته شدن است.
فریزر در مصاحبه ای با خبرنگاران در اوایل هفته جاری در تورنتو اذعان داشته که در رسیدگی به درخواست‌ها و تجربه کلاینت ها چالش‌هایی وجود دارد.
فریزر انتظار دارد تا انتهای ۲۰۲۲ اوضاع عادی شود
فر یزر گفته است که «پاندمی کرونا سیستم مهاجرت به کانادا را به دو شیوه متوقف کرده است: یکی اینکه بسیاری از دفاتر ما در سراسر جهان تعطیل شده‌اند… ما خیلی از نیروی کار خود را از دست داده ایم.»
او در ادامه گفته است که «دوم اینکه اداره مهاجرت می‌بایست افرادی که داخل کانادا بودند را در اولویت قرار می‌داد و به آن‌ها اقامت دائم می‌داد چون محدودیت‌های سفر وجود داشت و این محدودیت‌ها نمی‌گذاشت افراد از خارج کانادا به کانادا بیایند. این اتفاق زمانی رخ داد که درخواست‌های جدید به دست ما می‌رسید و باعث تلنبار شدن این درخواست‌ها شد». سپس در ۲۱ آگوست ۲۰۲۱ پس از قدرت گیری طالبان در افغانستان، کانادا متعهد شد که ۴۰,۰۰۰ پناهجوی افغان را بپذیرد و از فوریه ۲۰۲۲ کانادا به دنبال راهی برای کمک به افرادی هست که تحت تاثیر تجاوز نظامی روسیه به اوکراین قرار دارند.
فریزر همچنین گفته است که «خبر خوب این است که من نوری در انتهای این تونل می‌بینم… ما در مسیر درست به سمت عادی سازی سیستم مهاجرتی کانادا برای تمام برنامه‌های مهاجرتی تا انتهای سال جاری میلادی قرار داریم.»
آقای فریزر این را هم خاطر نشان کرده است که استاندارد سرویس دهی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندی کانادا ممکن است همچنان اندکی کند باشد چرا که درخواست‌های تلنبارشده‌ای که از ابتدای پاندمی هنگامی که مراسم شهروندی برگزار نمی‌شد واصل شده بسیار است.
فریزر: سه راه حل برای بهبود تجربه مشتری و کاهش درخواست‌های تلنبار شده
وزیر مهاجرت کانادا بر این باور است که سه راه حل برای بهبود سیستم مهاجرتی کانادا عبارت‌اند از «منابع، سیاست گذاری و تکنولوژی.»
او افزوده است که «به لحاظ منابع، ما ۵۰۰ نیروی جدید داریم. ۸۵ میلیون دلار و ۳۸۵ میلیون دلار دیگر در بودجه فدرال که اخیرا اعلام شده است صرف بهبود رسیدگی به درخواست‌ها خواهد شد.»
ضمنا فریزر باور دارد که کانادا برای بر طرف کردن تقاضا جهت کسب اقامت دائم کانادا به سطوح بالاتری از مهاجرت هم نیاز دارد.
«سیاست اول ما برنامه سطوح مهاجرت ما است. اگر اعداد را بیشتر نکنیم تعداد پرونده‌های موجود در صورت موجودی را هم کاهش نخواهیم داد».
در ماه فوریه فریزر اعلام کرد که کانادا سالانه و از ابتدای سال جاری میلادی از ۴۳۰,۰۰۰ هزار مهاجر استقبال خواهد کرد؛ عددی که در کل تاریخ کانادا بی سابقه است. او قرار است برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را در اول نوامبر امسال اعلام کند؛ ممکن است این برنامه اهداف مهاجرتی کانادا را از این هم بیشتر کند.
در رابطه با راه حل سوم یعنی تکنولوژی، وزیر مهاجرت کانادا گفته است که «مدرن سازی پلتفرم دیجیتال، قابلیت اعتماد و سرعت سیستم ما را به شدت افزایش خواهد داد.»      
«این تدابیر تاثیرگذار خواهند بود… چند هفته پیش ۲۰۰,۰۰۰ مقیم دائم لندینگ کردند.» آقای فریزر گفت که این عدد رکورد قبلی را با ۱.۵ ماه شکسته است.
«ورک پرمیت ها در مقایسه با سال قبل تقریبا ۲۵۰ درصد افزایش داشته‌اند».
درخواست‌های تلنبارشده اداره مهاجرت طی پاندمی به ۲.۴ میلیون نفر رسیده است و این اداره در رسیدن به اهداف خود در راستای رسیدکی به درخواست‌ها با چالش مواجه بوده است. از ابتدای سال جاری، اداره مهاجرت که در پی کاهش درخواست‌های تلنبارشده و زمان رسیدگی به درخواست‌ها و دادن اطمینان خاطر به کلاینت‌هاست، تغییرات مهمی را اعلام کرده است. در اواخر ماه ژانویه آقای فریزر کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرد و اهداف اداره مهاجرت در رسیدگی به درخواست‌ها را خلاصه وار بیان کرد و منجمله از گام‌هایی که این اداره در راستای افزایش نیروی کار و مدرن سازی رسیدگی‌ها و تکنولوژی خود برداشته سخن گفت.
یکی از مزایا، کاهش درخواست‌های تلنبارشده اکسپرس اینتری بوده است. وزیر مهاجرت به خبرنگاران گفت که دراوهای تمام برنامه ای اکسپرس انتری تقریبا از ۶ جولای از سر گرفته خواهند شد. علاوه بر این، اداره مهاجرت در پی آن است که از ماه جولای، زمان رسیدگی به درخواست‌ها را به زمان استاندارد قبل از پاندمی یعنی شش ماه بر گرداند.
مزیت دیگر این است که اداره مهاجرت ردیاب‌های پرونده یا case tracke‌r های بیشتری را معرفی کرده است که به متقاضیان اجازه می‌دهد وضعیت پرونده‌های خود را ببینند. وزیر مهاجرت همچنین گفته است که تا انتهای تابستان سال جاری ۱۷ برنامه مهاجرتی دارای ردیاب پرونده خواهند بود و متقاضیان می‌توانند وضعیت خود را به صورت دیجیتالی رصد کنند.
وزیر مهاجرت گفته است که با اینکه چالش‌ها همچنان برقرار هستند اما نور امیدی وجود دارد.
«احساس من این است که تا انتهای سال جاری میلادی در مورد درخواست‌های جدیدی که به دست ما می رسد با قطعیت اطمینان خاطر وجود دارد که ما خواهیم توانست به آن‌ها ظرف مدت شش ماه رسیدگی کنیم و افراد ۶۰ روز یا ۶ ماه یا ۱۲ ماه منتظر خواهند بود نه تا مدتی نامعین.»
سری مصاحبه اختصاصی با شان فریزر  
خبرنگاران کانادایی ۲۱ جون ۲۰۲۲ با شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا دیدار کردند و به بررسی آینده سیستم مهاجرت کانادا پرداختند.
کاناداهوم طی هفته های پیش رو سری مقالات ویژه‌ای را منتشر خواهد کرد و به بررسی این مصاحبه شان فریزر خواهد پرداخت. این سری مقالات اختصاصی در مورد موضوعات زیر خواهد بود:
اکسپرس انتری: از سرگیری برگزاری دراوهای تمام برنامه‌ای از ۶ جولای
برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵
ایجاد مسیرهای مهاجرت بیشتر برای نیروی کار خارجی و دانشجویان؛
آقای فریزر در تورنتو حضور به هم رسانید تا در Collision یکی از بزرگترین کنفرانس‌های تکنولوژی در جهان سخنرانی کند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۱ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.