04

جولای
2022

وزیر مهاجرت کانادا درباره مسیرهای مهاجرتی جدید برای مقیمان موقت صحبت می‌کند

Posted By : کاناداهوم/ 74

وزیر مهاجرت کانادا درباره مسیرهای مهاجرتی جدید برای مقیمان موقت صحبت می‌کند

اخبار, اخبار مهاجرت در:

شان فریزر در در این قسمت از سری مصاحبه اختصاصی، در مورد برنامه مهاجرتی جدیدی صحبت کرده که مسیرهای اقامت دائم را برای مقیمان موقت فراهم می‌کند.
جزییات برنامه مهاجرتی جدید برای مقیمان موقت هنوز به طور کامل مشخص نیست اما شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در مورد ملاحظات سیاست کنونی توضیحات جدیدی را به خبرنگاران گفته است.
فریزر روز ۲۱ ژوئن به خبرنگاران گفت که: «چالشی که من با آن در حال حاضر دست و پنجه نرم می‌کنم این است که افرادی که به طور موقت وارد کانادا می‌شوند بیشتر از ظرفیت برنامه سطوح مهاجرتمان است. ممکن است نیم میلیون نفر به طور موقت در کانادا داشته باشیم اما ظرفیت جذب مقیم دائم در حال حاضر ۴۰۰,۰۰۰ نفر است.»
فریزر قبلا گفته بود که برنامه جدید مشابه برنامه‌ای که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد یعنی مسیر مهاجرت TR2PR یا اقامت موقت به اقامت دائم نخواهد بود. مسیر مهاجرتی TR2PR یک مسیر مهاجرتی موقتی بود که هدف از راه اندازی آن کمک به کانادا برای رسیدن به اهداف مهاجرتی در گیرودار بسته بودن مرزها بود. مسیر مهاجر تی TR2PR راه کسب اقامت دائم را به روی ۹۰,۰۰۰ هزار مقیم موقت که در کانادا کار می‌کردند باز کرد. این برنامه در زمان وزارت مارکو مندچینو راه اندازی شده بود.
اندکی پس از گماشته شدن به عنوان وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر از جانب ترودو دستور گرفت که «مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار موقت خارجی گسترش دهد.» آقای وزیر، تا روز ۱۱ ماه می سال جاری ۱۲۰ روز برای توسعه و ارائه استراتژی برای رسیدن به این اهداف را آنگونه که راندیپ سارای نماینده Surrey Centre بریتیش کلمبیا در پارلمان کانادا در قالب یک طرح دیکته کرده در اختیار داشته است.
فریزر گفته است که: «طی چند ماه آتی ما باید بتوانیم در مورد این مسیرها توضیحاتی ارائه و شفاف سازی کنیم و من واقعاً منتظر این هستم چرا که فکر می‌کنم برای کانادا فرصت بزرگی است.»
وزیر مهاجرت کانادا اینکه مقیمان موقت در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند را رد کرده است. اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست مهاجرت از طریق سه برنامه مهاجرتی اصلی کاناداست: فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید (نیروی کار فنی) و تجربه کانادایی.       
فریزر گفته است که: «من در این باره نگران هستم چرا که این شیوه بهترین و باهوش‌ترین ها را از طریق سیستم اکسپرس انتری تحویل ما می‌دهد چرا که ممکن است در بین این افراد کسانی باشند که نخواهند اصلا به کانادا بیایند.»
اما وزیر مهاجرت کانادا گفته است که عوامل دیگری هم هستند. او گفته که یکی از دغدغه هایی که بررسی می شود این است که مجوز اقامت موقت برخی مقیمان موقت رد شده چرا که آفیسر مهاجرت از اینکه متقاضی با منقضی شدن مدت زمان مجاز اقامت در کانادا به کشورش باز خواهد گشت متقاعد نشده است. این امر برای افرادی که می‌خواهند در کانادا تحصیل یا کار کنند و در نهایت اقامت دائم بگیرند، معمایی را ایجاد می‌کند.
فریزر گفته است که:«به آن‌ها گفته شده که نمی‌توانند موقتا وارد کانادا شوند چون افراد متقاضی فکر می‌کنند که شاید بخواهند به طور دائم در کانادا بمانند در حالیکه همه ما می‌خواهیم آن‌ها واقعا به طور دائم در کانادا بمانند.»
فریزر تا ۸ سپتامبر فرصت دارد تا برنامه‌ای برای شش نکته که در طرح مزبور ذکر شده ارائه کند:
دادن اهمیت بیشتر به سابقه کار در کانادا در برنامه‌های مهاجرت اقتصادی/کاری و گسترش دسته‌های شغلی واجد شرایط؛بررسی شواهدی از سایر برنامه‌های مهاجرت فدرال؛استفاده از داده‌های بازار کار و کمبود مهارت‌های مورد نیاز برای گزینش مهاجر جهت پر کردن خلاء های دائمی در نیروی کار؛تشویق حفظ مهاجران فرانسوی زبان در جوامع کوچک‌تر و مهاجرت فرانسوی زبانان در خارج از کبک؛شناسایی مکانیسمی برای ایجاد سریعتر تغییرات در نیازهای بازار کار و اولویت‌های اقتصادی منطقه‌ای؛توجه ویژه به مشاغل و خدمات ضروری نظیر خدمات درمانی، مددکاری، پرستاری، کشاورزی، تولید، خدمات، مشاغل فنی و حرفه‌ای و حمل و نقل.
در حال حاضر وزیر مهاجرت می‌گوید که برنامه هنوز در فاز توسعه است.
فریزر گفته که: «من نمی‌خواهم تصمیم نهایی در این رابطه را بیان کنم چون این واقعا چیزیست که ما هنوز داریم در موردش حرف می‌زنیم و در حال حاضر در فاز توسعه سیاست قرار داریم.»
سری مصاحبه اختصاصی با شان فریزر
خبرنگاران کانادایی روز۲۱ جون ۲۰۲۲ با شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا دیدار کردند و به بررسی آینده سیستم مهاجرت کانادا پرداختند.
کاناداهوم طی روزهای گذشته سری مقالات ویژه‌ای را منتشر کرد و به بررسی برخی از موضوعات این مصاحبه شان فریزر پرداخت. این سری مقالات اختصاصی در مورد موضوعات زیر بود:
اکسپرس انتری: از سرگیری برگزاری دراوهای تمام برنامه‌ای از ۶ جولایبهبود فرایند رسیدگی به درخواست ها و تجربه کلاینت‌ها

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۳ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.