28

مه
2019

وزیر حمل و نقل کانادا از وضع قوانین جدید در حمایت از حقوق مسافران هوایی خبر داد

Posted By : کاناداهوم/ 291

طبق مقررات نهایی که روز جمعه منتشر شد، قوانین پیشنهادی جدید که برای حمایت از مسافران کانادایی وضع شده از شرکت های هواپیمایی می خواهد تا در صورت تاخیر یا لغو پروازها، هر 30 دقیقه یکبار وضعیت پرواز را به روز رسانی نمایند.

Marc Garneau، وزیر حمل و نقل فدرال گفت:”مقرراتی که من امروز اعلام می کنم شامل استانداردهای عملکرد و پرداخت خسارت می باشد که شرکت های هواپیمایی باید در زمان بروز تاخیر، لغو پرواز، فروش بیش از حد ظرفیت و سایر موقعیت ها آنها را رعایت نمایند.”

Garneau که در فرودگاه بین المللی پیرسون (Pearson) در خارج از تورنتو صحبت می کرد، نسخه جدیدی از مقررات حمایت از مسافران هوایی را منتشر کرد که اولین بار در دسامبر گذشته رونمایی شده بود.

این مقررات، عملا با آنهایی که حدود دو ماه قبل برای ارزیابی عمومی و نظرسنجی 60 روزه منتشر شده اند، یکسان بوده و در روز 29 ماه می در روزنامه کانادایی Canada Gazette منتشر خواهند شد و هنوز به عنوان قانون لحاظ نمی شوند.

این تغییرات از روز 15 جولای به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد. در روز 15 دسامبر، سایر مقررات به قانون تبدیل می شوند و مشخص می کنند در صورتی که یک پرواز تاخیر داشته باشد، مسافران در چنین شرایطی چقدر خسارت دریافت می کنند و چه خدماتی از سوی شرکت هواپیمایی باید به آنها ارائه شود.  

Garneau به خبرنگاران گفت:”خدمات ارائه شده در طول زمان تاخیر پرواز شامل مقادیری خوراکی و نوشیدنی، تامین تهویه مناسب و سیستم سرمایش یا گرمایش مطبوع می باشد. چنانچه تاخیر بیش از 3 ساعت باشد، مسافران باید اجازه پیاده شدن از هواپیما را داشته باشند.”

Ian Jack، سخنگوی انجمن اتومبیل کانادا گفته که از این بابت خوشحال است که قوانین جدید، حقوق مسافران را بسیار شفافتر نموده است. وی می افزاید:”خطوط هوایی بطور سنتی این امکان را برای مردم فراهم نکرده اند تا تعرفه‌ها را به صورت آنلاین پیدا کنند.”

بر اساس قوانین جدید، خطوط هوایی می‌توانند به طور قانونی مسافران را حداکثر تا سه ساعت در هواپیما نگه دارند، به این شرط که با غذا و نوشیدنی از آنها پذیرایی کنند.

علاوه بر این، یک شرکت هواپیمایی می تواند مسافران را تا 45 دقیقه دیگر نیز نگه دارد، به شرطی که در این مدت زمان بتواند پرواز کند و خطوط هوایی نیز بتوانند به ارائه استانداردهای مورد نیاز ادامه دهند. با این حال، قوانین کشور در هیچ شرایطی به شرکت ها اجازه نمی دهند که از حداکثر زمان “سه ساعت و 45 دقیقه” تجاوز نمایند.

شرکت های هواپیمایی باید بابت تاخیرها یا کنسلی هایی که تحت اختیار آنهاست و به مسایل امنیتی ارتباط ندارد، خسارت بپردازند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.