16

جولای
2022

نرخ بیکاری کانادا در رکوردی تاریخی به زیر ۵ درصد رسید

Posted By : کاناداهوم/ 68

نرخ بیکاری کانادا در رکوردی تاریخی به زیر ۵ درصد رسید

اخبار, اخبار کار در کانادا در:

طبق جدیدترین آمار، بازار کار کانادا در ماه جولای راکد شد آن هم عمدتا به خاطر خروج افراد بالای ۵۵ سال از بازار کار.
نظرسنجی اداره آمار کانادا در ماه ژوئن نشان می‌دهد که بازار کار کانادا همچنان راکد است و پیدا کردن نیروی کار برای کارفرمایان کانادایی سخت است.
ماه گذشته ۴۳,۰۰۰ نفر از بازار کار کانادا خارج شدند و بدین ترتیب اولین کاهش اشتغال از ابتدای پاندمی کرونا که ربطی به محدودیت‌های کرونایی نداشته رقم خورد. علت کاهش نرخ اشتغال به خاطر این است که تعداد زیادی از افراد بالای ۵۵ سال دیگر کار نمی‌کنند.
نرخ بیکاری رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۴.۹ درصد رسید چرا که افراد کمتری به دنبال کار می‌گشتند. علت کاهش نرخ بیکاری این بود که افراد کمتری به دنبال کار می‌گشتند. نرخ اشتغال تنظیم شده که شامل افرادی می‌شود که در بین نیروی کار نیستند اما به دنبال کار هستند به ۶.۸ درصد کاهش یافت که این هم رکورد دیگری است.
لیام دالی اقتصاددان عضو هیئت کنفرانس کانادا می‌گوید که در شرایطی که بازار کار راکد است، اشتغال در بین گروه‌های مختلف نظیر مهاجرانی که به تازگی لندینگ کرده‌اند و نیروی کار بومی ذخیره در بازه سنی ۲۵ تا ۵۴ ساله افزایش داشته است. همچنین نرخ اشتغال در بین نیروی کار زن در بازه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال ۸۱.۳ درصد بود که اندکی با رکورد تاریخی ماه می فاصله دارد.
بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا
دالی نوشته است که «این بهبودها حاکی از این هستند که کمبود نیروی کار باعث شده که نیروی کار از طیف‌های متنوعی که قبلا با بیکاری مواجه بودند یا نرخ اشتغال آن‌ها پایین بود و مشارکت پایینی در بازار کار داشتند وارد بازار کار شوند.»
در ماه ژوئن نرخ اشتغال در بخش خدمات ۷۶,۰۰۰ نفر کاهش داشته است و این اتلاف نیروی کار در چندین صنعت منجمله خرده فروشی به چشم می‌خورد. اما نرخ اشتغال بخش تولید و ساختمان سازی افزایش داشته و ۳۳,۰۰۰ نفر مشغول کار شده‌اند. ساختمان سازی اولین افزایش اشتغال از ماه مارس را به خود دید. نیکیتا پروالوف اقتصاددان می‌گوید که این افزایش نشانه این است که صنعت ساختمان دارد رونق می‌گیرد اما رکود در بخش خرده فروشی جای نگرانی دارد.
او نوشته است که «آنچه جای نگرانی دارد کاهش اشتغال در خرده فروشی و عمده فروشی (با کمتر از ۶۱ هزار شغل خالص) است که می‌تواند نشانه کاهش هزینه کرد خانوار ناشی از تورم بالا و کاهش قدرت خرید مصرف کننده باشد.»
رکود بازار کار دستمزدها را در کانادا افزایش داده است. در ماه ژوئن سال جاری در مقایسه با همین ماه در سال گذشته میانگین دستمزد ساعتی با افزایش ۵.۲ درصد به ۳۱.۲۴ دلار رسید.  
ریشی سوندی اقتصاددان در TD Bank نوشته است که «بازار کار خیلی راکد کانادا به رشد بیشتر دستمزدها دامن می‌زند و این رشد به نوعی جبران درآمدهای از دست رفته ناشی از تورم خواهد بود.»
یک راه برای جبران کمبود نیروی کار، استقبال از سطح بالایی از مهاجرانی است که دارای مهارت‌های مورد نیاز هستند. کانادا قرار است در سال ۲۰۲۲ درهای خود را به روی ۴۳۱,۶۴۵ مقیم دائم باز کند. کانادا در حال حاضر در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد. تنها در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ کانادا بیش از ۲۰۰,۰۰۰ مقیم دائم جدید را پذیرفته است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۵ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.