10

ژوئن
2019

نرخ اشتغال مهاجران اخیر کانادا در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است

Posted By : کاناداهوم/ 383

بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی دولت فدرال، سهم مهاجران جدیدی که به تازگی به سن اشتغال رسیده اند و مشغول به کار شده اند، در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، هر چند که کانادا درب های خود را بیش از پیش به روی تازه واردان گشوده است.

طبق این سند که برای وزیر دارایی، Bill Morneau تهیه شده است، این افزایش احتمالا به واسطه تلاش های زیاد برای ایجاد اشتغال در کشور به وجود آمده و باعث شده شرکت ها اکثرا از میان افرادی که معمولا در حاشیه نیروی کار هستند، اقدام به استخدام نمایند. مهاجرانی که کمتر از پنج سال پیش وارد کانادا شده اند، در این گروه قرار می گیرند.

این آنالیز نگاهی دقیق تر به تاثیر مهاجرت بر نیروی کار می اندازد که دستاوردهای بزرگی را در سال های اخیر ایجاد نموده است. پس از رکود اقتصادی در زمستان گذشته، نرخ بيكاري به پایین ترین حد خود طی 40 سال گذشته كاهش يافته است. در نتیجه، کارفرمایان به هنگام استخدام افراد برای پر کردن فرصت های شغلی موجود، با چالش های زیادی روبرو شده اند.

خلاصه یادداشت گزارش ژانویه که از طریق دسترسی به قانون اطلاع رسانی به دست آمده است، می گوید:”عملکرد مهاجران اخیر در بازار کار به طور قابل ملاحظه ای در سال های اخیر بهبود یافته است، به خصوص با در نظر گرفتن تعداد مهاجرانی که هر ساله وارد کانادا می شوند.”

این یادداشت می گوید نرخ اشتغال برای مهاجران 25 تا 54 ساله که کمتر از پنج سال پیش به این کشور مهاجرت نموده اند، 71 درصد در سال گذشته بوده است. این بالاترین سطح شاخص از سال 2006 بوده است.

این گزارش ها نشان می دهند که روند مشابهی برای مهاجرانی که بین 5 تا 10 سال پیش به کانادا آمده اند، وجود داشته است.

مشارکت نیروی کار و نرخ بیکاری مهاجران جدید نسبت به رکود اقتصادی اخیر در یک دهه قبل، بهتر بوده است. این تجزیه و تحلیل ها می گویند معیارهای انتخابی، مهاجرانی که دارای چشم انداز درآمدی بهتر و تازه واردانی که دارای تحصیلات بالاتری می باشند را مورد هدف قرار داده اند.

سهم مهاجران تازه کار دارای تحصیلات دانشگاهی از 75 درصد در سال 2006 به 80 درصد در سال 2018 افزایش یافته است. این میزان، 9 درصد بیشتر از سهم جمعیت عمومی در بازه سنی یکسان می باشد.

کانادا در سال های اخیر از مهاجران بیشتری استقبال کرده است و دولت قصد دارد این مهاجران را بیشتر کند. این کشور قصد دارد تعداد مهاجران را به 331 هزار نفر در سال جاری، 341 هزار نفر در سال 2020 و 350 هزار نفر در سال 2021 افزایش دهد. این ارقام در زمان گسترش بحث های عمومی در مورد برخی از جنبه های مهاجرت، رو به افزایش بوده است که این مساله می تواند در انتخابات فدرال ماه اکتبر به مشکل تبدیل شود.

یک گروه لابی از نمایندگان مدیران اجرایی بزرگ ترین شرکت های کانادا، از احزاب سیاسی خواسته است تا از تشدید نگرانی های عمومی در مورد مهاجرت در طول مبارزات انتخاباتی اجتناب کنند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.