04

جولای
2019

نخست وزیر کبک از برنامه های این استان برای ورود کارگران ماهر خبر داد

Posted By : کاناداهوم/ 301

نخست وزیر کبک ، François Legault برای افزایش مهاجرت اقتصادی برنامه هایی دارد و اولویت را به کارآفرینان و کارگران ماهر – Skilled Workers – داده است. او در مصاحبه ای که به تازگی در روزنامه فرانسوی زبان Le Devoir منتشر شده است گفته که دولت کبک همچنان هدف خود را این می داند که تا سال 2022 بین 49 هزار و 500 تا 52 هزار و 500 مهاجر جدید را وارد کبک کند. او همچنان گفته است که از این تعداد 65 درصد از طریق برنامه های مهاجرت کاری/اقتصادی انتخاب خواهند شد؛ حال آنکه این رقم در سال جاری 59 درصد است.

همانطور که قبلا خدمت همراهان گرامی کاناداهوم اعلام شد، دولت آقای Legault که Coalition Avenir Québec نام دارد و از اکتوبر 2018 به قدرت رسیده است به طور موقتی هدف جذب مهاجر برای کبک در سال 2019 را به 40 هزار نفر تقلیل داد – این رقم حاکی از کاهش 20 درصدی نسبت به 2018 است. دولت وی هدف از این کاهش موقتی را حصول اطمینان از خوگیری و حل شدن کامل مهاجران در در جامعه کبک عنوان کرده است.

هدف جذب مهاجر برای سال 2022، یعنی تا سقف 52 هزار و 500 نفر ، سطح جذب مهاجر کبک را به چهار سال قبل باز می گرداند. Legault به روزنامه Le Devoir گفته است که درهای کبک به روی مهاجرانی که دارای مهارت های مورد نیاز شرکت های کبکی هستند گشوده است. وقتی از او پرسیده شده که آیا منظورش مهندسان است در پاسخ گفت که: ” من نمیخام هیچ یک از اونا رو رد کنم”.

گفتنی است کبک مدت هاست از کمبود نیروی کار رنج می برد و پیش بینی شده که این مشکل ظرف سال های آتی از این هم بدتر شود چرا که جمعیت رو به پیری است و نرخ زاد و ولد هم پایین است. آقای Legault همچنین گفته است که اولویت اصلی دولت او ظرف هشت ماه نخست روی کار آمدنش، بر طرف کردن کمبود نیروی کار بوده است.

هفته ی پیش بود که وزیر مهاجرت کبک، Simon Jolin-Barrette ، گفت که پورتال Arrima قرار است فرایند انتخاب مهاجران را بر اساس نیازهای بازار کار کبک تسریع بخشد. Arrima پروفایل متقاضیان برنامه اسکیلد ورکر کبک یا به اختصار QSWP که اصلی ترین منبع جذب مهاجر دارای مهارت است را مدیریت می کند.  

وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده است که این پلتفرم به زودی به کارفرمایان اجازه می دهد که متقاضیان QSWP را مطابق با نیازهایشان انتخاب کنند. این سیستم زمان رسیدگی به درخواست متقاضیانی که برای آنها دعوتنامه جهت تقاضا برای دریافت گواهی انتخاب کبک صادر شده را به جای 36 ماه تنها شش ماه وعده داده است.

 حالا که کمتر از چهار ماه به انتخابات فدرال کانادا زمان باقی است Legault از رهبران احزاب سیاسی کانادا خواسته است که خود را وقف ایجاد شرایطی جدید برای اعطای اقامت دائم به متقاضیان کنند؛ او پیشنهاد داده است که به موجب این سیستم، مهاجرانی که قصد ماندن در کبک را دارند و می خواهند اقامت دائم اخذ کنند باید بتوانند پس از حداکثر سه سال از ورودشان به کانادا یا کبک از امتحانی که در آن از ارزش های کانادا و زبان فرانسه پرسیده می شود سربلند بیرون بیایند.  

البته کبک برای اعمال این شرایط نیاز به اخذ تاییدیه دولت فدرال کانادا را دارد؛ از سوی دیگر منتقدان این طرح گفته اند که ناقض منشور حقوق و آزادی های کانادا است. جالب است بدانید که نه لیبرال هایی که هم اکنون عنان قدرت را در اختیار دارند و نه حزب محافظه کار کانادا هیچیک از این طرح استقبال نکرده اند و در پاسخ به علت مشتاق نبودنشان نسبت به این شرایط، به فقدان شفافیت در مورد جزییات امتحان مزبور و سرنوشت مردودین در آن اشاره کرده اند.    

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.