19

جولای
2022

نتیجه یک نظرسنجی: کانادا به خاطر امنیت و پذیرا بودن، انتخاب دانشجویان بین‌المللی است

Posted By : کاناداهوم/ 60

نتیجه یک نظرسنجی: کانادا به خاطر امنیت و پذیرا بودن، انتخاب دانشجویان بین‌المللی است

اخبار, اخبار تحصیلی کانادا در:

مسیرهای بسیاری برای اقامت دانشجویان پس از تحصیل در کانادا وجود دارد.
دفتر آموزش بین‌المللی کانادا (CBIE) اخیرا نتایج نظرسنجی سالانه در مورد دانشجویان بین‌المللی مربوط به سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. این نظرسنجی حاوی داده‌هایی در مورد ۴۱,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی است که در ۶۷ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کانادایی در حال تحصیل‌اند. دانشجویان بین‌المللی تجربیات خود از تمام جانب تحصیل در کانادا بیان کرده‌اند. آن‌ها به پرسش‌هایی در مورد علت انتخاب کانادا برای تحصیل و نیز تجارب خود از تحصیل و برنامه‌هایشان برای پس از فارغ‌التحصیلی پاسخ داده‌اند.
دفتر مزبور سازمان غیرانتفاعی است که هدفش پیشبرد آموزش بین‌المللی در کانادا و تبلیغ مزایای تحصیل در کانادا در سطح جهان است.
امنیت و ثبات از عوامل کلیدی انتخاب کانادا برای تحصیل هستند
کانادا پیوسته در بین امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. اما این اولین بار است که امنیت امتیاز بالاتری از اعتبار آموزشی در بین عوامل تعیین کننده انتخاب کانادا برای تحصیل گرفته است: نزدیک ۸۰ درصد گفته‌اند امنیت مهم‌ترین عامل است.
اعتبار موسسات آموزشی کانادا نیز در رتبه بعدی عوامل تعیین کننده قرار دارد و ۷۰ درصد این عامل را ذکر کرده‌اند. علاوه بر این، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته‌اند که تساهل و مدارا، تنوع فرهنگی و پذیرا بودن، کانادا را به مکان جذابی برای تحصیل بدل کرده است.
حدود ۴۰ درصد کانادا را به این امید انتخاب کرده‌اند که بتوانند بعد از اتمام تحصیلات خود اقامت دائم کانادا را بگیرند.
نحوه تامین مالی تحصیلات دانشجویان بین‌المللی کانادا
اکثر دانشجویان اعلام کرده‌اند که می‌توانند با کمک والدین، پدر و مادربزرگ‌ها و سایر اعضای خانواده، از پس هزینه های تحصیل در کانادا برآیند. حدود یک سوم دانشجویان گفته‌اند که علاوه بر حمایت والدین خود، خارج از پردیس دانشگاه کار می‌کنند و از پس انداز شخصی خود نیز استفاده می کنند.
آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در کانادا کار کنند؟
دانشجویانی که در یکی از موسسات آموزشی موسوم به designated learning institution یا به اختصار DLI ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند بدون دریافت ورک پرمیت کار کنند. مشروط به اینکه واجد شرایط زیر باشند:
باید دانشجوی تمام وقت یک دوره تحصیلی باشند که حداقل شش ماه به طول بینجامد و منجر به دریافت مدرک شود؛در حال تحصیل باشند؛دارای شماره بیمه تامین اجتماعی یا سین نامبر SIN Number باشند.
دانشجویان می‌توانند طی ترم دانشگاهی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و می‌توانند بیش از یک شغل هم داشته باشند. طی تعطیلات بین ترم می‌توانند به طور تمام وقت کار کنند.
بیشتر بخوانید: کار همزمان با تحصیل در کانادا
شغل‌های داخل پردیس دانشگاه‌ها
دانشجویان می‌توانند تا آخرین روز باقی مانده از تحصیل خود به عنوان دانشجوی تمام وقت، داخل پردیس دانشگاه کار کنند مگر اینکه دانشجوی پاره وقتی باشند که ترم آخرشان است و کمتر از ۱۵ واحد برداشته‌اند.
دانشجویان پاره وقت تنها در صورتی حق کار کردن دارند که در ترم آخر تحصیل تمام وقت خود باشند و در آن ترم کمتر از ۱۵ واحد برداشته باشند.
نرخ بالای پذیرش دانشجویان بین‌المللی
دانشجویان گفته‌اند که تجربیاتشان از زندگی و تحصیل در کانادا مجموعا مثبت بوده است.
آن‌ها روزهای اولیه ورودشان به کانادا را نسبتا آسان توصیف کرده‌اند و پیدا کردن جا و مکان هم بزرگترین مشکلشان بوده است. گرچه ۳۹ درصد گفته‌اند که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا یا استادی پرمیت با دشواری‌هایی روبرو بوده‌اند. اخذ پذیرش تحصیلی کانادا آسان ترین بخش ورود به کانادا بوده است.
دانشجویان گفته‌اند که حس می‌کنند می‌توانند در کانادا ارتباط برقرار کنند و دوست پیدا کنند و حس متعلق بودن به جامعه دانشجویان بین‌المللی و یا هموطنان خود را دارند. اما در برقراری ارتباط خارج از این دو دایره با مشکل روبرو هستند.
ماندن در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی
وقتی از دانشجویان در مورد برنامه‌هایشان برای پس از فارغ‌التحصیلی پرسیده شده، اکثر پاسخ دهندگان گفته‌اند که قصد دارند به دنبال اقامت دائم کانادا و ماندن در این کشور بروند. سایرین گفته‌اند که برای چند سالی به کسب تجربه در کانادا ادامه می‌دهند و بعد به کشور اصلی‌شان بر می‌گردند.
بیشتر بخوانید: اقامت دائم کانادا پس از تحصیل
فارغ‌التحصیلانی که مایل‌اند پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند، گزینه‌های زیادی برای کسب اقامت دائم دارند.
ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی
بیش از ۷۰ درصد دانشجویان گفته‌اند که قصد دارند پس از اتمام درس برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP اپلای کنند. ویزای PGWP به شما اجاره می‌دهد تا در کانادا سابقه کار کسب کنید و از این سابقه کار به عنوان امتیاز برای درخواست اقامت دائم استفاده کنید.
ویزای PGWP ویزای کار بازی است که به دانشجویان بین‌المللی که تازه درسشان تمام شده اجازه می‌دهد تا داخل کانادا برای هر کارفرمایی و در هر شغلی کار کنند. طول مدت اعتبار این ویزا به این بستگی دارد که تحصیلات شما چقدر طول کشیده باشد ولی کلا اعتبار این ویزا تا سقف سه سال است. دانشجویانی که در دوره‌های درسی کمتر از هشت ماه شرکت کرده‌اند نمی‌توانند برای PGWP اقدام کنند و دانشجویانی که در دوره‌های درسی بیش از دو سال تحصیل کرده‌اند می‌توانند ویزای سه ساله بگیرند.
تجربه کانادایی
رایج‌ترین برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای دارندگان ویزای PGWP برنامه تجربه کانادایی است. شما اگر پس از فارغ‌التحصیلی یک سال در کانادا کار کنید و برای شغل‌هایی که کد مهارتی B دارند نمره زبان CLB 5 و برای شغل هایی که کد ناک ۰ و یا A دارند نمره زبان CLB 7 داشته باشید، می‌توانند برای اکسپرس انتری اپلای کنید.
بیشتر بخوانید: طبقه بندی ملی مشاغل کانادا
سابقه کار کسب شده طی مدت زمانی که دانشجوی تمام موقت بودید، در سابقه کار مورد نیاز اکسپرس انتری محاسبه نمی‌شود.
برنامه‌های مهاجرت استانی
تقریبا همه استان‌های کانادا برنامه مهاجرت استانی PNP خود را دارند. هدف از پی ان پی ها یا برنامه‌های مهاجرت استانی، بر طرف کردن کمبود نیروی کار استان‌ها و مناطق کاناداست. اکثر استان‌ها برنامه‌هایی دارند که منحصرا برای دانشجویان بین‌المللی تازه فارغ‌التحصیل طراحی شده‌اند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند.
برنامه تجربه کبکی
برنامه تجربه کبکی یا PEQ برای دانشجویان بین‌المللی است که تحصیلات خود را در کبک تمام کرده‌اند. اگر شما تسلط بالایی به زبان فرانسه دارید، بالای ۱۸ سال هستید و قصد کار و زندگی در کبک دارید، ممکن است واجد شرایط این برنامه باشید.
سایر گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی
کانادا بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرت کاری و اقتصادی دارد که دانشجویان بین‌المللی ممکن است واجد شرایط آن‌ها باشند.
برنامه مهاجرت آتنلانتیک: فارغ‌التحصیلانی که در نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک و یا نیوفاندلند و لابرادور تحصیل کرده‌اند ممکن است واجد شرایط این برنامه باشند؛پایلوت مهاجرت مناطق روستایی و شمالی: این برنامه برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در مناطق روستایی کانادا کار و زندگی کنند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۸ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.