17

آوریل
2019

مکرون وعده داد با استفاده از کمک های بین المللی، کلیسای جامع نوتردام را پس از آتش سوزی بازسازی کند

Posted By : کاناداهوم/ 395

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، وعده داده است که کلیسای جامع نوتردام (Notre-Dame) را که روز گذشته دچار آتش سوزی گسترده گردید، بازسازی کند و اعلام نموده که به دنبال جذب کمک های بین المللی برای بازگرداندن این بنای تاریخی و برجسته به پاریس است.

او شب گذشته با اعلام راه اندازی یک کمپین جمع آوری کمک های مالی گفت:”کلیسای نوتردام در حال سوختن است و من هم مثل همه هم‌ وطنانم از دیدن اینکه بخشی از هویت ما می سوزد غمگینم و حالی را که بسیاری از مردم فرانسه دارند احساس می کنم. اما امشب، می خواهم از امید هم صحبت کنم.”

کلیسای جامع که در دست مرمت بود، روز دوشنبه دچار شعله های حریق شد که باعث خسارت عظیمی برای شهر پاریس و کشور فرانسه شد.

شعله های آتش که در اوایل شب آغاز شد به سرعت از سقف ساختمان قدیمی عبور کرد و مناره را در بر گرفت که به سرعت موجب ریزش آن و کل سقف گردید. توده عظیمی از دود در سراسر شهر پیچید و خاکستر بر فراز منطقه بزرگی پخش شد و پاریسی ها در حالی که در شوک فرو رفته بودند آن را تماشا می کردند.

Jean-Claude Gallet، فرمانده آتش نشانی پاریس، گفت که صدها آتش نشان مانع از گسترش شعله ها به ناقوس برج شمالی شدند و ساختمان اصلی کلیسا از نابودی کامل نجات یافت.

Macron گفت که یک کمپین جمع آوری کمک های مالی ملی برای بازیابی کلیسای نوتردام در روز سه شنبه آغاز خواهد شد و او از استعدادها و نوابغ جهانی خواست تا در مرمت کلیسا به آنها کمک کنند.

او گفت:”ما مردم فرانسه افتخار می کنیم، چون این کلیسا را بیش از 800 سال پیش ساخته ایم. ما آن را ساختیم و در طول قرن ها، موجبات رشد و ترقی آن را فراهم نمودیم و همواره به عنوان قدیمی ترین سمبل فرانسه مشهور بوده است؛ بنابراین من رسما می گویم: ما آن را با کمک یکدیگر بازسازی خواهیم کرد.”

رهبر فرانسه به “شجاعت” و “حرفه ای گری فوق العاده” آتش نشان ها اشاره کرد که مانع از تخریب نمای عمارت نوتردام و دو برج برجسته آن گردید.

با این حال، Gallet گفت که دو سوم از پشت بام کلیسا ویران گردیده و در این حادثه یک آتش نشان نیز مجروح شده است. وی افزود که خدمه آتش نشانی در طول شب برای خنک کردن سازه به کار خود ادامه خواهند داد. در این عملیات حدود 500 مامور آتش نشانی برای جلوگیری از ریختن برج ناقوس کلیسا تلاش کردند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.