19

آگوست
2020

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی در مشاغل فرهنگی، هنری و ورزشی

Posted By : کاناداهوم/ 162

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی در مشاغل فرهنگی، هنری و ورزشی

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا تنها مناسب افرادی که برای دیگران کار و یا سرمایه گذاری می کنند نیست بلکه اگر خوداشتغال هستید هم می توانید اقامت دائم کانادا بگیرید مشروط بر اینکه سابقه کار داشته باشید و بخواهید در همان زمینه فعالیت کنید. بدین منظور  Federal Self-Employed Persons Program به افراد واجد شرایطی که در زمینه های ورزشی، هنری و فرهنگی سابقه کار مرتبط دارند اجازه می دهد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.
گفتنی است این برنامه مهاجرتی طیف وسیعی از اتباع خارجی را که در زمینه های ورزشی و هنری فعالیت دارند هدف گرفته است؛ زمینه هایی همچون: تدریس موسیفی، نقاشی، طراحی، فیلمسازی، روزنامه نگاری، ورزش، طراحی رقص، مربی گری و طراحی صحنه. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا متقاضیان را بر اساس سابقه، قصد و توانایی شان در خوداشتغالی شان در کانادا ارزیابی می کند. متقاضیان باید ثابت کنند که حداقل دو سال سابقه کار مرتبط دارند؛ آنها سابقه کار خود را اینگونه ثابت می کنند: شرکت در فعالیت های ورزشی و فرهنگی در سطح بین المللی که به معنای شهرت بین المللی و اجرا در بالاترین سطح رشته شان است و یا با خوداشتغالی در فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری.
متقاضیان باید بتوانند واجد یکی از شروط تعیین شده توسط دولت کانادا هم باشند: “غنا بخشیدن به ورزش و فرهنگ کانادا و ایفای نقشی مهم در فعالیت های اقتصادی کانادا. مثلا یک مدرس موسیقی در شهرکی کوچک حایز اهمیت محلی است و یا روزنامه نگاری فریلنس که برای یک روزنامه کانادایی کار می کند؛ هر دوی اینها کمک مهمی به کانادا می کنند. درجه اهمیت و کمک فرد خواشتغال به اقتصاد کانادا را افسر ویزا که پرونده متقاضی را بررسی می کند تشخیص خواهد داد.
علاوه بر متقاضیان باید حداقل امتیاز را هم کسب کنند. لازم به ذکر است که Federal Self-Employed Program گزینه ای عالی برای بسیاری افرادی است که ممکن است واجد شرایط برنامه های مهاجرت کاری نباشند و وضعیت اشتغال ایشان و یا نوع شغلشان گزینه های مهاجرتشان به کانادا را محدود کرده باشد. برخی از برنامه های مهاجرت کاری به کانادا نظیر دسته تجربه کانادایی خوداشتغالی را برای تامین شرط سابقه کار محسوب نمی کنند.تجربه کانادایی یکی از سه برنامه فدرال است که توسط سیستم درخواست اکسپرس انتری میریت می شود و متقاضیان را بر اساس عواملی نظیر سن، سابقه کار نیازمند مهارت، تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه رتبه بندی می کند. در این برنامه مهاجرتی بالا بودن امتیاز متقاضیان در سابقه کار کانادایی عامل کلیدی در دریافت دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم کاناداست.
این در حالی است که برنامه خوداشتغالی فدرال چنین شروطی ندارد و اصلا دارای سیستم رقابتی و رتبه بندی نیست. گرچه قبلا زمان های طولانی برای رسیدگی در برنامه خوداشتغالی فدرال عامل بازدارنده ای بود دیگر چنین نیست. سال گذشته اداره مهاجرت کانادا این وضعیت را تغییر داد و دولت کانادا اکنون زمان رسیدگی به درخواست ها را 23 ماه اعلام کرده است حال آنکه تا پیش از این ممکن بود سال ها به طول انجامد. همچنین اگر خوداشتغالی هستید و علاقه مند به مهاجرت به کبک بد نیست بدانید کبک سیستم گزینشی متفاوتی برای افراد خوداشتغال دارد.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کانادا بزرگترین پذیرش تاریخ اکسپرس انتری و اولین پذیرش سال جدید را برگزار کرد
اکسپرس انتری در جدیدترین پذیرش خود رکورد شکست
دعوت ساسکاچوان از متقاضیان مسیرهای مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز
کدام استان های کانادا سریع ترین رشد جمعیت را در طول دهه های اخیر داشته اند؟
جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با کاهش حداقل امتیاز برگزار شد
کانادا فهرست مشاغل مسیر مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد
ساسکاچوان برای ۱‍۵۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرد
برگ برنده مهاجران در بازار کار کانادا
برنامه تجربه کبکی؛ اجرایی شدن معیارهای قبل از اول نوامبر
پیشنهاداتی برای اصلاح برنامه اسپانسرشیپ والدین در سال ۲۰۲۰

۲۸ مرداد ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.