27

آگوست
2020

مهاجرت به کانادا از امارات

Posted By : کاناداهوم/ 144

مهاجرت به کانادا از امارات

۵ شهریور ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

شاید شما هم یکی از هزاران خارجی مقیم امارات متحده عربی باشید که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند. همانطور که می دانید امارات یکی از پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه است که هزاران خارجی را در خود جای داده است؛ سالانه هزاران تبعه خارجی مقیم امارات متحده عربی درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا ارائه می کنند. در واقع امارات پس از کانادا، هند، ایالات متحده آمریکا و نیجریه پنجمین کشور پرجمعیتی است که متقاضیان موفق اکسپرس انتری را در خود جای داده است. بسیاری از افرادی که از امارات به کانادا مهاجرت می کنند خارجی های مقیم امارت هستند.
اما وقتی پای درخواست مهاجرت به کانادا از امارات به میان می آید، هم شهروندان اماراتی و هم خارجی ها برابر در نظر گرفته می شوند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا با اینکه سطح استاندارد و کیفیت زندگی در امارات بالاست مقیمان این کشور قصد مهاجرت به کانادا را دارند؟ در پاسخ باید گفت که اماراتی ها و مقیمان خارجی این کشور خاورمیانه ای به چند دلیل مهاجرت به کانادا را در برنامه خود قرار می دهند.
امارات هر چقدر هم پیشرفت کند به هر حال باز هم خاورمیانه است! چه کسی است که مایل نباشد از آب و هوای گرم و خشک امارات دل کنده و خود را در آغوش طبیعت بکر و زیبای کانادا رها کند؟ به علاوه نباید از یاد برد که شهروندی کانادا، بیمه سلامت همگانی، آموزش و تحصیلات با کیفیت و فرصت های شغلی کانادا به هیچ وجه قابل قیاس با امارات نیست. محبوب ترین روش مهاجرت مقیمان خارجی امارات و خود اماراتی ها به کانادا از طریق کاری و یا همان مهاجرت اسکید ورکرهاست.
کانادا قصد دارد تا پایان سال 2022 از بیش از یک میلیون مهاجر جدید استقبال کند. با اینکه همه گیری کرونا روند مهاجرت را با کندی همراه کرده است کانادا همچنان به درخواست ها اسکیدورکرها رسیدگی می کند. اسکیدورکرها یا نیروی کار ماهر بر اساس عوامل مختلفی ارزیابی و رتبه بندی می شوند: سن، سابقه کار، سطح تحصیلات و تسلط بر زبان. گفتنی است سطح زبان اکثر مهاجرانی که از امارات به کانادا می روند قوی است. به همین خاطر در زمینه اخذ اقامت دائم کانادا نسبت به سایر متقاضیان از مزیت بالاتری برخوردار هستند.
اکسپرس انتری
سیستم اکسپرس انتری که در سال 2015 آغاز به کار کرده است سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند.
برنامه مهاجرت استانی
گزینه مهاجرتی دیگر برای مهاجرت به کانادا از امارات برنامه مهاجرت استانی یا PNP است. برنامه مهاجرت استانی به استان ها و مناطق کانادا این اجازه را می دهد تا اسکیلدورکر خارجی را مطابق با نیاز اقتصادی خود انتخاب کنند. متقاضیان می توانند مستقیما برای یکی از مسیرهای PNP درخواست ارائه کنند. علاوه بر این، ایجاد پروفایل اکسپرس انتری گزینه های بیشتری در اختیارتان می گذارد. وقتی در صف انتظار اکسپرس انتری قرار گرفتید یا ممکن است برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه دریافت کنید و یا در صورت علاقه مندی استان به پروفایل شما، ممکن است برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوت شوید.
بیش از 100 گزینه
در مجموع شهروندان اماراتی و مقیمان خارجی امارات بیش از 100 مسیر مهاجرتی برای رفتن به کانادا پیش روی خود دارند. کانادا به غیر از اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی، بسیاری برنامه های مهاجرتی مختص اسکیدورکرها را هم اداره می کند که افراد ساکن امارات می توانند برای تحقق رویای کانادایی خود از آنها استفاده کنند.   

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
مسیرهای مهاجرت استانی جدید و بهبود یافته کانادا
کانادا تا سال 2021 همچنان به پذیرش مهاجران بیشتری ادامه خواهد داد
تکمیل ظرفیت برنامه کاندید مهاجرت انتاریو برای سال 2018
اکسپرس انتری به شکستن رکورد سال 2017 نزدیک شد
کانادا و 160 کشور دیگر جهان وارد معاهده مهاجرت سازمان ملل شدند
28 ژانویه: روز بازگشایی برنامه والدین و پدر/مادر بزرگ ها
چالش پنجاه ساله ای که کانادا با آن روبروست؛ چه باید کرد؟
برنامه های مهاجرتی حزب لیبرال در صورت پیروزی مجدد
فرمولی برای جذب مهاجران به مناطق کوچک کانادا
کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است

۵ شهریور ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.