13

سپتامبر
2020

مهاجرت به انتاریو؛ سیستم EOI در راه است

Posted By : کاناداهوم/ 124

مهاجرت به انتاریو؛ سیستم EOI در راه است

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

استان انتاریوی کانادا به تازگی در برنامه مهاجرت استانی خود تغییراتی ایجاد کرده و جزییات آنها را اعلام کرده است. به موجب این تغییرات مسیرهای مهاجرتی زیر به سیستم Expression of Interest (EOI) مجهز خواهند شد:
 Employer Job Offer Category: Foreign Worker
 Employer Job Offer Category: International Student
 Employer Job Offer Category: In-Demand Skills
 Masters Graduate
 Ph.D. Graduate
انتاریو همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه رتبه بندی و انتخاب متقاضیان ارائه کرده است. در گام نخست، از متقاضیان برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوت می شود که پروفایل خود را به سیستم EOI جدید انتاریو ارائه کنند؛ این پروفایل آنها را وارد صف انتظار خواهد کرد. سپس، از آنها درخواست می شود که اطلاعات شخصی، کاری و عوامل مربوط به سرمایه انسانی خود را اعلام کنند. آنگونه که انتاریو اعلام کرده است متقاضیان بر اساس اطلاعاتی که در EOI خود اعلام کرده اند رتبه بندی خواهند شد. انتاریو امتیازها را بازبینی و برای ثبت نام کنندگان منتخب دعوتنامه صادر خواهد کرد. این فرایند شبیه فرایندی است که سیستم اکسپرس انتری فدرال و سایر سیستم های مبتنی بر EOI در برنامه مهاجرت استانی به کار می بندند.
گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.
سیستم اکسپرس انتری پذیرش های دوره ای و متناوب را معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می کند تا به اینجای سال 2020 مجموعا از 69,950 متقاضی مهاجرت دعوت کرده تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا اعلام کنند. انتاریو همچنین گفته است که پذیرش های عمومی و هدفمند را برگزار خواهد کرد و سهمیه امتیازهای EOI را در وبسایت خود منتشر خواهد نمود. انتاریو همچنین اعلام کرده است این هدف از این تغییرات این است که پاسخدهی بازار کار برنامه مهاجرت استانی انتاریو افزایش یابد، جذب مهاجران راهبردی تر انجام شود و نیازهای بازار کار منطقه بهتر تامین شوند.”
گفتنی است در گذشته برخی از مسیرهای مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی انتاریو با مشکل دریافت درخواست مواجه بودند. اخیرا مسیر مهاجرتی Employer’s job offer: International student تنها چند دقیقه باز شد و خیلی زرود با تکمیل شدن ظرفیت یسته شد. در ماه جولای نیز مسیر مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker ظرف تنها چند ساعت از افتتاح تکمیل ظرفیت شد. این رویکرد، که اولویت با افرادی است که زودتر اقدام می کنند و در نتیجه خیلی زودتر تکمیل ظرفیت انجام می شود انتقادات زیادی را بر انگیخته است چرا که بیشتر به نفع افرادی است که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
تمامی تغییرات اعمال شده پس از یک دوره مشورتی 45 روزه که در 23 اکتوبر 2020 به پایان می رسد اجرایی خواهند شد.  

3.7
/
5
(
4

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کاهش مجدد حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری
برگزاری جدیدترین پذیرش منیتوبا
افزایش ۴۰ درصدی شهروندی مهاجران تا سال ۲۰۲۴؟
دعوت نوا اسکوشیا از پرستاران در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری
پذیرش جدید منیتوبا؛ دعوت از ۲۲۴ متقاضی
دعوت از ۷۶۹ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان
طی یک مطالعه مشخص شد: انتاریو باید مهاجران را تشویق به سکونت در خارج از تورنتوی بزرگ کند
جدیدترین پذیرش آنتاریو برگزار شد؛ دعوت از ۱۷۷۳ متقاضی اکسپرس انتری با سابقه کار در حوزه تکنولوژی
جدیدترین پذیرش ساسکاچوان با صدور ۳۸۱ دعوتنامه برگزار شد
جزییات پذیرش ۲۰ ژوئن؛ صدور ۴۵۰ دعوتنامه توسط منیتوبا برای متقاضیان اسکیلد ورکر و فارغ التحصیلان خارجی

۲۲ شهریور ۱۳۹۹