05

مه
2020

مهاجرت به آلبرتا در بحران کرونا؛ چه کسانی انتخاب می شوند؟

Posted By : کاناداهوم/ 119

مهاجرت به آلبرتا در بحران کرونا؛ چه کسانی انتخاب می شوند؟

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

استان آلبرتا کماکان درخواست های مهاجرت را پذیرش و رسیدگی می کند اما برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اقدامات موقتی جدیدی را در واکنش به همه گیری کرونا اتخاذ کرده است. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اعلام کرده است که اکنون تمام مدارک مورد نیاز منجمله امضاها را قبول می کند. صحت امضاها از طریق تماس تلفنی یا ایمیل تایید خواهد شد.
متقاضیانی که دارای شرایط زیر هستند می توانند فرم درخواست خود را ناقص تحویل دهند:

ارائه درخواست یا اپلای کردن پس از 29 آوریل؛
واجد تمام شرایط برنامه مهاجرت استانی آلبرتا؛
توضیح کتبی مبنی بر علت ناقص بودن درخواست؛
ارائه شواهدی دال بر اینکه درخواست خود را برای دریافت مدارک به نهاد مربوطه ارائه داده اند و یا ثابت کنند که نهاد/طرف صادر کننده مدرک به خاطر کرونا تعطیل است؛
در صورت درخواست برای مسیر مهاجرتی فرصت آلبرتا باید نتیجه آزمون زبان را اعلام کنند و یا ثابت کنند که در روز 29 اکتوبر 2020 یا قبل از آن در آزمون زبان شرکت خواهند کرد؛
در صورت درخواست برای مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا باید نتیجه آزمون زبان معتبر خود یا ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) را اعلام کنند.

متقاضیانی که در روز 29 آوریل یا قبل از آن اپلای کرده اند و نمی توانند مدارک  را تحویل دهند باید :

توضیحی کتبی ارائه کنند و بگویند که چرا نمی توانند مدارک را به طور کامل تحویل دهند؛
شواهدی دال بر این ارائه کنند که درخواست خود را برای دریافت مدارک به نهاد مربوطه ارائه داده اند و یا ثابت کنند که نهاد/طرف صادر کننده مدرک به خاطر کرونا تعطیل است.

از زمان ارسال مدارک، آلبرتا 60 روز به متقاضیانی که مدارکشان ناقص است فرصت می دهد. پس از 45 روز معلوم خواهد شد که آیا این مهلت 60 روز تقویمی دیگر و نهایتا تا شش ماه تمدید خواهد شد یا خیر. در این برهه از زمان بر اساس اطلاعات فوق بررسی هایی انجام خواهد شد.
مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا
پذیرش ها همچنان طبق روال سابق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا ادامه خواهند داشت. اما در حال حاضر تنها متقاضیانی که متقاضیانی که در آلبرتا مشغول زندگی و کار هستند انتخاب خواهند شد. این متقاضیان باید واجد شریط زیر باشند:

در حال حاضر ساکن کانادا باشند حتی اگر در منزل کار می کنند؛
برای اشتغال در شغل خود دارای ویزای کار باشند؛
دارای شغل تمام وقت، با حداقل دستمزد استانی، واجد شرایط LMIA باشند؛ و
در شغل واجد شرایط کار کنند. مشاغل غیر واجد شرایط مشاغلی هستند که در بین مشاغل دولتی با دستمزد بالا و با دستمزد پایین و نیز در فهرست مشاغل غیرواجد شرایط آلبرتا مشخص شده اند.

متقاضیانی که قبل از همه گیری کرونا تمام وقت کار می کنند و متقاضیانی که در شغل نیازمند مجوز و گواهی کار مشغول بوده اند و در بحران کرونا نمی توانند گواهی و مجوز خود را تمدید کنند و یا در این رابطه با مشکل بر خورده اند نیز از مهلت 60 روزه بهره مند خواهند شد. چنانچه متقاضیان در مدت اخیر در استان آلبرتا فاقد سابقه اشتغال بوده اند درخواست هایشان تا اطلاع ثانوی رسیدگی نخواهد شد.
مسیر فرصت آلبرتا
متقاضیانی که به خاطر فاصله گذاری اجتماعی در خانه کار می کنند هنوز واجد شرایط مسیر مهاجرتی فرصت آلبرتا هستند. اگر متقاضیان تنها برخی از وظایف کار خود را در این مدت انجام می دهند هم واجد شرایط خواهند بود چرا که پس از پایان بحران قصد بازگشت به کار خود را دارند.
متقاضیانی که به خاطر بحران کرونا در وضعیت اشتغالشان تغییراتی ایجاد شده نیز تا 60 روز فرصت دارند. این افراد شامل بیکاران، شاغلان در مشاغل غیر واجد شرایط، شاغلان در شغلی متفاوت از شغل اصلی شان، یا دارندگان ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP که در زمینه ای غیر از رشته تحصیلی شان مشغول به کار هستند می شوند.
تمام متقاضیان می بایست اداره مهاجرت کانادا و نیز برنامه مهاجرت استانی آلبرتا را نسبت به هرگونه تغییر در نشانی اقامت، نشانی ایمیل، وضعیت اشتغال، شماره تلفن و یا وضعیت تاهل خود حتی پس از انتخاب شدن مطلع کنند. اگر وضعیت اشتغال یک متقاضی به خاطر همه گیری کرونا تغییر کند 60 روز تقویمی زمان در اختیار خواهد داشت تا وضعیت اشتغال خود را بازیابی کند تا بتواند همچنان منتخب استان باقی بماند. اگر متقاضی به استان دیگر برود انتخاب او منتفی خواهد بود.  

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.