16

مه
2019

مطالعه جدید نشان می دهد که زندگی در نزدیکی مناطق حفاظت شده می تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد

Posted By : کاناداهوم/ 329

نتایج مطالعه جدید توسط دانشگاه Oregon نشان می دهد که زندگی در نزدیکی مناطق حفاظت شده مانند پارک های ملی آمریکا و کانادا می تواند تاثیر مثبتی بر روی سلامت انسان داشته باشد.

مناطق حفاظت شده عبارتند از فضاهای جغرافیایی گسترده مانند پارک‌ های ملی، ذخایر طبیعی و زیستگاه های حیات وحش که با هدف نگهداری و حفاظت در طولانی مدت مدیریت می شوند. این مناطق یکی از ابزارهای اصلی‌ برای حفظ تنوع زیستی در سراسر جهان می باشند. افرادی که در نزدیکی این مناطق زندگی می کنند می توانند از مزایایی همچون حفاظت بلند مدت از منابع طبیعی محل سکونت خود بهره مند شوند.

محققان یکی از بزرگ‌ ترین و گسترده ترین مجموعه داده‌های اجتماعی-اقتصادی و زیست محیطی را برای تجزیه و تحلیل اثرات مناطق حفاظت شده بر روی سلامت انسان در سراسر جهان گردآوری کرده‌اند. این اطلاعات شامل داده های محیطی و اجتماعی-اقتصادی درباره 87 هزار کودک می باشد که در 60 هزار خانوار با فواصل کم یا زیاد (کمتر از 10 کیلومتر) از 600 منطقه حفاظت شده در 34 کشور در حال توسعه در سراسر جهان زندگی می کنند.

یافته های این تحقیق عبارتند از:

برخی از مناطق حفاظت شده دارای محدودیت ‌هایی برای مردم محلی هستند در حالی که برخی دیگر از این مناطق حفاظت شده که مصارف چندگانه دارند اجازه برداشت محدود از منابع طبیعی را می دهند.

طبق اظهارات Drew Gerkey یک انسان شناس محیط زیستی در دانشگاه ایالتی Oregon، این مطالعه نشان داد آن دسته از افرادی که بیشتر از مناطق حفاظت شده بهره مند شده اند کسانی بوده اند که در نزدیکی مناطق چندگانه و قابل بهره برداری ساکن بوده اند. این مناطق شامل مکان هایی است که می توان در آنها بیشترین تاثیرات مثبت را بر سلامتی و ثروت ساکنان مشاهده کرد. مرزهای این مناطق به گونه ای است که اجازه می دهد مردم محلی به منابع دسترسی داشته باشند، اما بر اهداف بلند مدت حفاظت، تأثیر نمی گذارد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.