20

آوریل
2019

مرکز حمایت از قربانیان تجاوز به تبعیض بر علیه زنان تراجنسیتی متهم شد

Posted By : کاناداهوم/ 401

[ad_1]

ونکوور- قدیمی ترین مرکز حمایت از قربانیان تجاوز در کانادا یعنی Vancouver Rape Relief and Women’s Shelter، به دلیل عدم خدمات رسانی به زنان تراجنسیتی (مردانی که به زن تغییر جنسیت داده اند)، از دریافت بودجه شهرداری محروم شد. دست اندرکاران این مرکز با صدور بیانیه ای، شورای شهر ونکوور را به تلاش برای منصرف کردن سازمان از مواضع اش متهم کردند. از سوی دیگر، تصمیم شورای شهر با استقبال گروه های حامی تراجنسیتی ها روبرو شد. آنان معتقدند که افراد تراجنسیتی نیز مستحق دریافت خدمات حمایتی این مرکز می باشند.
لغو بودجه سازمان نشان دهنده اختلاف نظر عمیق بین حامیان تراجنسیتی ها و فمینیست ها می باشد. سازمان های فمینیستی اصرار دارند که افرادی که زن متولد می شوند بایستی از مردانی که زن می شوند، مجزا باقی بمانند.
بودجه ای که شهرداری در اختیار مرکز قرار می داد، تنها معادل 33 هزار و 972 دلار از بودجه 1 میلیون دلار در سال سازمان است که عمدتا از سوی دولت بریتیش کلمبیا تامین می شود.
Vancouver Rape Relief که در سال 1974 بنیان گذاشته شد، بارها به دلیل عدم ارائه خدمات مشاوره ای و پناهگاه به زنان تراجنسیتی مورد انتقاد قرار گرفته است. هیلا کرنر، از مسوولین ارشد مرکز گفت: ما تجربه ارائه خدمات به افرادی که دارای تجربیات مشابه با زنان می باشند را نداریم. با عدم ارائه خدمات به زنان تراجنسیتی در کنار سایر سازمان ها و نهادهای تحت حمایت شهرداری قرار می گیریم که تنها به یک گروه جمعیتی خاص خدمات رسانی می کنند. برای مثال افراد چینی زبان و یا نوجوانان. ولی فقط ما به تبعیض متهم شده ایم. ما به این دلیل که گروهی سرکوب شده هستیم که برای برخورداری از حقوق برابر تلاش می کند، حق تصمیم گیری در مورد اینکه به چه کسانی خدمات ارائه می کنیم را داریم.
ورود مردان به مراکز تحت کنترل VRR ممنوع می باشد. مسوولین این مرکز می گویند که زنانی که به آنجا پناه می آورند، قربانی خشونت مردان هستند، بنابراین خود را در حضور فردی که قبلا به عنوان یک مرد زندگی کرده است، راحت احساس نمی کنند.

[ad_2]