20

مه
2019

مروری بر دو مکتب پیش دبستانی: مقایسه مونتسوری (Montessori) و والدورف (Waldorf)

Posted By : کاناداهوم/ 330

Carol LaLiberte تعریف می کند اخیرا صحبت های دو مادر را شنیدم که در زمین بازی پارک با یکدیگر صحبت می کردند.

یکی از آنها گفت:”خواهرزاده شوهرم قرار است به پیش دبستانی مونتسوری (Montessori) برود.”

 دوستش در حالی که دخترش را تاب می داد پرسید:”مونتسوری؟چی هست؟”

و او جواب داد:”یک مدرسه پیش دبستانی است که بچه ها هر روز به آنجا می روند تا هر کاری که دوست دارند انجام دهند!” بعد هر دو مادر با صدای بلند خندیدند.

با وجود اینکه می دانستم تقریبا حق با اوست، اما به عنوان مادری که فرزندش به مدرسه مونتسوری می رود، کمی به فکر فرو رفتم. کودکان در مدارس معتبر مونتسوری می توانند انتخاب کنند که در طول روز چه کاری در مدرسه انجام دهند. اما این فقط بخشی از ماجراست.

از آنجایی که همیشه تصورات غلطی درباره مدرسه هایی با مدل آموزشی مانند مونتسوری و والدورف وجود دارد، من نیز در این برهه از زندگی همانند آن دو مادر گیج شدم و در این فکر بودم که آیا مونتسوری بهترین مدرسه پیش دبستانی برای فرزند من بود؟

اجازه دهید کمی به عقب برگردیم. به عنوان مادر یک پسر سه ساله فعال و کنجکاو، من به دنبال یک پیش دبستانی بودم که هم عشق به یادگیری را در او پرورش دهد و هم به او اجازه دهد که مطابق آنچه یاد گرفته رفتار کند. من یک سال قبل از اینکه او به دوره پیش دبستانی برود در جستجوی چنین جایی بودم و ایمان داشتم که چنین جایی را پیدا خواهم کرد. من همچنین با سر زدن به مدارس مختلف پیش دبستانی و صحبت با معلمان و مدیران متوجه شدم که خیلی خوش شانس هستیم، چرا که انتخاب های تحصیلی شگفت انگیزی برای کودکان در ماساچوست غربی وجود دارد. همچنین متوجه شدم که به همان اندازه که انواع مختلفی از کودکان وجود دارد، مدارس پیش دبستانی بزرگ و متعددی نیز برای ارائه خدمات وجود دارد.

مدارس مونتسوری که به نام بنیانگذار آنها یعنی دکتر ماریا مونتسوری، اولین پزشک زن در ایتالیا؛ نامگذاری شده است، مدارسی هستند که بسیار متفاوت تر از پیش دبستانی های سنتی به نظر می رسند. با این حال، روش های آموزشی مونتسوری را در بسیاری از پیش دبستانی های دیگر نیز خواهید دید. ماریا مونتسوری معتقد بود که بچه ها به طور طبیعی هوشمندند و پیشرفت آنها بر اساس تغییرات دوره های سه ساله مشخص می شود، بنابراین منطق روش او برای گروه های چند ساله است.

برای مثال در یک مدرسه پیش دبستانی با متد مونتسوری، کودکانی وجود دارند که محدوده سنی آنها از سه سالگی  تا سن 6 سالگی می باشد. این زمانی از زندگی است که Montessori آن را دوره “ذهن جاذب آگاه” نامیده و معتقد است که کودکان در این سن در جستجوی یادگیری های حسی، تنظیم تعادل و حرکت، نظم و آزادی برای انتخاب فعالیت ها و کشف عمیق آنها می باشند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.