21

ژوئن
2019

محققان کانادایی یک گیاه گوشتخوار کشف کردند

Posted By : کاناداهوم/ 313

محققان می گویند گیاهی را در کانادا کشف کرده اند که نه تنها حشرات را می خورد، بلکه حداقل از یک نوع موجود دوزیست نیز تغذیه می کند.

این کشف به تازگی در مطالعه ای که توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه گوئلف (Guelph) در انتاریو انجام گردیده، گزارش شده است. این مطالعه در ژورنال Ecology به چاپ رسید. این تحقیق بر روی گیاهان گوشتخوار در پارک Algonquin انتاریو انجام شده است. این گیاهان که دارای اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی هستند در تالاب ها و زمین های مرطوب سراسر کانادا رشد می کنند.

برگ های یک گیاه گوشتخوار معمولا یک کیسه بلند و باریک را تشکیل می دهند که می توانند در آن مایعی را نگهداری کنند. حشرات و عنکبوت هایی که وارد کیسه می شوند اغلب به دام می افتند و گیاه از بدن آنها تغذیه می کند.

گیاهان گوشتخوار اغلب در مناطق مرطوب و به شدت مرطوب، یافت می‌شوند. این گیاهان به دلیل تغذیه از موجودات کوچکی مثل حشرات و عنکبوت ‌ها که به دامشان می افتند، مشهور هستند.

اما محققان کانادایی کشف شگفت آوری انجام دادند. آنها متوجه شدند این گیاهان از سمندرهای جوان نیز تغذیه می کنند. سمندر موجودی دوزیست شبیه به مارمولک است.

تیم تحقیقاتی معتقد است که این اولین باری است که یک گیاه گوشتخوار در آمریکای شمالی مشاهده شده که از چیزی به جز حشرات و عنکبوت ها تغذیه می کند.

در تابستان سال 2017، Teskey Baldwin یکی از دانشجویان دانشگاه Guelph کانادا، در حالی که مشغول انجام تحقیقات میدانی در پارک استانی بود، مشاهده کرد که یک سمندر درون یک گیاه گوشتخوار گیر افتاده است. به گفته محققان یکی از بزرگ ‌ترین شگفتی ها این بوده که این کشف زودتر از این اتفاق نیفتاده است.

Alex Smith، استاد زیست‌شناسی دانشگاه گوئلف و یکی از نویسندگان این مطالعه است. او به آژانس خبری CTV News در کانادا گفت که این ایستگاه تحقیقاتی در نزدیکی محل دفن زباله قرار دارد و بیش از 70 سال است که گیاهان گوشتخوار در آنجا دیده می شوند. وی گفت برای ما بسیار شگفت انگیز است که چنین موردی از این گیاهان را دیده ایم که از چنین مهره دارانی تغذیه می کنند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.