14

آوریل
2019

لزوم توقف صدور مجوز برای داروهای هومیوپاتی به عنوان جایگزین واکسن

Posted By : کاناداهوم/ 372

[ad_1]

تورنتو- هشدارهای اخیر وزارت بهداشت و درمان کانادا نشان می دهد که داروهای هومیوپاتی جایگزین واکسن نیستند. دکتر مارک لوئب، از بخش بیماری های عفونی دانشگاه مک مستر – همیلتون می گوید: اینکه این محصولات مجوز وزارت بهداشت را دریافت می کنند، مسخره است.
دولت فدرال در حال بررسی گزارش هایی است که نشان می دهد برخی پزشکان هومیوپاتی و طبیعی درمانی در بریتیش کلمبیا، محصولات هومیوپاتی به نام Nosodes و homeoprophylaxis را به عنوان جایگزین واکسن معرفی می کنند.
وزارت بهداشت و درمان کانادا اوایل ماه جاری اعلام کرد که نوسودها، هرگز به عنوان جایگزین واکسن از سوی وزارتخانه تایید نشده اند. به این ترتیب هیچ محصول هومیوپاتی نبایستی به عنوان جایگزین واکسن معرفی شود زیرا اصولا جایگزینی برای آن وجود ندارد. کودکانی که به جای واکسن، داروهای هومیوپاتی دریافت می کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های بعضا مرگبار دوران کودکی، مانند سرخک، اوریون، سرخجه، فلج اطفال و سیاه سرفه می باشند. وزارت درمان سازندگان اینگونه داروها را به درج هشدار روی بسته بندی مبنی بر اینکه این محصول واکسن یا جایگزین واکسن نمی باشد، ملزم کرده است.
اگرچه وزارت بهداشت و درمان کانادا معرفی داروهای هومیوپاتی به عنوان جایگزین واکسن را ممنوع کرده است، اما تیموتی کالفیلد، از دانشگاه آلبرتا می گوید این واقعیت که وزارتخانه مجوز ساخت این داروها را می دهد، به ویژه در میانه بحران ضدیت با واکسن، نگران کننده و خطرناک است. کالفیلد معتقد است که افزایش ضدیت با واکسن، لزوم تدوین مقررات سختگیرانه تر برای جلوگیری از عرضه محصولات تایید نشده را بیشتر می کند.
هومیوپاتی یا همسان درمانی یک شیوه پزشکی است که ساموئل هانمن در سال 1796 ابداع کرد. مطالعات گسترده نشان می دهد که درمان های مبتنی بر هومیوپاتی به اندازه پلاسیبو (دارونما) کارایی دارند و نه بیشتر. از سوی دیگر حامیان آن معتقدند که هومیوپاتی یک روش درمانی بر اساس ایده همانند، همانند را شفا می دهد است که با تحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومیوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می دهد.

[ad_2]