05

سپتامبر
2022

فریزر از اقدامات جدید برای مدرن سازی سیستم مهاجرتی کانادا خبر داد

Posted By : کاناداهوم/ 58

فریزر از اقدامات جدید برای مدرن سازی سیستم مهاجرتی کانادا خبر داد

اخبار, اخبار مهاجرت در:

معافیت از معاینات پزشکی، درخواست‌های آنلاین مهاجرت و ردیاب‌های بیشتری برای رصد وضعیت پرونده در انتظار تاره واردان جدید به کاناداست.
شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در اول سپتامبر خدمات آنلاین جدیدی را معرفی کرد که در سراسر سیستم مهاجرتی کانادا ارائه خواهند شد. هدف از این خدمات بهبود تجربه کلاینت‌ها و کاهش حجم درخواست‌های تلنبارشده است.
پاندمی کرونا نیاز به سیستم مهاجرتی مدرن  را آشکار کرد. فریزر از مرکز رسیدگی به درخواست‌ها واقع در نیو واترفورد استان نوا اسکوشیا، جدیدترین اخبار در مورد تاثیر دیجیتالی کردن بر عملیات در اداره مهاجرت را اعلام کرد.
در زیر جدیدترین توسعه‌ها در سیستم مهاجرتی کانادا را برای تازه واردان و شهروندان آتی کانادا معرفی می‌کنیم.
امروز صبح سری زدم به مرکز رسیدگی به درخواست‌ها در نوا اسکوشیا تا کار بر روی توسعه تاسیسات را مشاهده کنم و ببینم چقدر در بهبود خدمات به متقاضیان پیشرفت حاصل شده است.شان فریزر
برخی متقاضیان داخل کانادا معاف از معاینات پزشکی هستند
فریزر در تلاش برای کاهش زمان انتظار، متقاضیان اقامت موقت و دائم را که داخل کانادا هستند از شرط معاینه پزشکی برای مهاجرت به کانادا معاف کرده است. این معافیت تنها در مورد افرادی صادق است که دارای شرایط خاص هستند. البته در منابع خبری ذکری از شرایط خاص نشده و زمان اجرای این معافیت هم اعلام نشده است. اداره مهاجرت انتظار دارد این معافیت در مورد ۱۸۰,۰۰۰ تازه وارد جدید اعمال شود.
کانادا قبلا شرط معاینه پزشکی را بین جولای ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ لغو کرده بود.
در خبرها آمده است که این معافیت زمان انتظار را کاهش می‌دهد و منجر به استخدام ۱,۲۵۰کارمند جدید برای افزایش ظرفیت رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.
پرونده‌های اقامت دائم از ۲۳ سپتامبر ۱۰۰٪ دیجیتالی خواهد شد
اداره مهاجرت از ۲۳ سپتامبر قرار است درخواست برای اکثر برنامه‌های اقامت دائم را ۱۰۰ درصد دیجیتالی کند. فرمت‌های دیگری هم برای ارائه درخواست افرادی که نیاز دارند وجود خواهند داشت.
اداره مهاجرت ژانویه‌ای که گذشت خود را متعهد به دیجیتالی کردن درخواست‌ها کرد. اداره مهاجرت کانادا قبلا به خبرنگاران گفته بود که انتظار دارد پورتال درخواست آنلاین در بهار یا تابستان ۲۰۲۲ به طور کامل اجرا شود.
طبق تاریخ‌های زیر، برنامه‌های مهاجرتی آنلاین خواهند شد:

تاریخ
برنامه مهاجرتی

۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲

برنامه مهاجرت استانی (غیر منطبق با اکسپرس انتری)
اسکیل ورکر کبک
اسپانسرشیپ همسر
اسپانسرشیپ فرزند
اسپانسرشیپ اقوام واجد شرایط
اسپانسرشیپ برادر، خواهر، برادرزاده، خواهر زاده و نوه که یتیم باشند
فرزند خواندگی
پایلوت مناطق روستایی و شمالی

۷ اکتبر ۲۰۲۲

سرمایه گذاری کبک
کارآفرینی کبک
خود اشتغالی کبک

۱۴ اکتبر ۲۰۲۲

پایلوت کشاورزی
ویزای استارتاپ
دارندگان ویزاهای اقامت موقت که برای اقامت دائم اقدام می‌کنند

۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

پایلوت پرستاران خانگی افراد ناتوان و سالمند
پایلوت پرستاران خانگی کودکان
مهاجرت به دلایل بشردوستانه
خوداشتغالی فدرال

۲۸ اکتبر ۲۰۲۲

برنامه مهاجرتی آتلانتیک

برنامه‌های بیشتری ردیاب پرونده خواهند داشت
تا بهار ۲۰۲۳، هفت برنامه اقامت موقت و دائم دیگر دارای ردیاب وضعیت پرونده مشابه ردیاب متقاضیان اسپانسرشیپ فرزندان و همسران که در ماه فوریه راه‌ اندازی شده است خواهند بود. ردیاب وضعیت پرونده شهروندی که برای کلاینت‌ها در ماه می ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد توسعه خواهد یافت تا نمایندگان متقاضیان نیز بتوانند طی ماه جاری به آن دسترسی داشته باشند.
همچنین، اداره مهاجرت زمان رسیدگی آنلاین را نیز بهبود می‌دهد تا اطلاعات دقیق‌تری را ارائه کند. از ابتدای پاییز، اداره مهاجرت برآوردهایی در مورد مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها اعلام خواهد کرد.
مدرن سازی شهروندی کانادا
در اگوست ۲۰۲۱ اداره مهاجرت ابزاری را اه اندازی کرد که امکان ارائه آنلاین درخواست های شهروندی کانادا را می‌دهد. این ابزار باز است تا افراد بالای ۱۸ سال بتوانند با هم به صورت گروهی اپلای کنند. اداره مهاجرت کانادا قصد دارد تا این ابزار را گسترش دهد تا انتهای امسال امکان درخواست‌های آنلاین را برای افراد زیر ۱۸ سال هم فراهم کند.
تا اینجای سال، کانادا از اهداف شهروندی سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ فراتر رفته است و بیش از ۲۱۷,۰۰۰ شهروندی جدید پذیرفته است. تا اینجای سال مالی جاری، کانادا از اول آپریل تا ۳۱ جولای از بیش از ۱۱۶,۰۰۰ شهروند جدید استقبال کرده است. حال آنکه در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ این رقم ۳۵۰۰۰ نفر بوده است.
بیش از ۳۰۰,۰۰۰ مقیم دائم جدید تا اینجای سال ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۱، اداره مهاجرت با جذب بیش از ۴۰۵,۰۰۰ مقیم دائم جدید به کانادا، رکورد تاریخی ثبت کرد. هدف اداره مهاجرت برای سال ۲۰۲۲ استقبال از ۴۳۱,۰۰۰ مقیم دائم است و در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد. اداره مهاجرت تا ۲۲ آگوست از بیش از ۳۰۰,۰۰۰ مقیم دائم استقبال کرده است و به این رقم زودتر از هر سال دیگری دست یافته است.
فریزر گفته است: «مهاجرت به مردم مربوط می‌شود. مهاجرت یعنی شروع یک شغل جدید، پیوستن به خانواده و شروع یک زندگی جدید در این کشور زیبا که وطن ماست. همچنانکه ما با به روزرسانی تکنولوژی سیستم مهاجرتی‌مان را تقویت می کنیم، مردم – یعنی کلاینت‌ها – باید در مرکز همه کارهایی که انجام می‌دهیم باشند. با افزودن منابع به جاهایی که نیاز دارند و استفاده از تکنولوژی برای تسریع و تسهیل رسیدگی و اپلای برای تازه واردان و شهروندان جدید باعث می‌شویم آنطور که شایسته‌اش هستند از آن‌ها استقبال شود.“

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۴ شهریور ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.