09

جولای
2019

علیرغم افزایش نرخ اشتغال در کانادا، کیفیت مشاغل دچار افت شده است

Posted By : کاناداهوم/ 318

وقتی صحبت از اشتغال می شود، کانادا سرزمین وفور مشاغل است به شرط آنکه خیلی به جزییات شغل ها توجه نکنید.

خبر خوب اینکه با توجه به تجزیه و تحلیل داده های آماری کانادا از وب سایت کاریابی Indeed، سهم کانادایی هایی که در سن اشتغال قرار دارند از بازار کار به بالاترین حد خود رسیده است. در مجموع 83.5 درصد از کانادایی های 25 تا 54 ساله در ماه فوریه امسال به کار گرفته شده اند، که بیشترین میزان استخدام از سال 1976 تاکنون می باشد. تحلیلگران به طور فزاینده ای به این گروه سنی توجه می کنند چرا که بخش عمده نیروی کار را به خود اختصاص داده اند. بنابراین توجه به این گروه شغلی، چشم انداز مناسبی از نیروی کار واقعی کانادا به دست می دهد.

بیشترین میزان افزایش استخدامی مربوط به زنان بوده است، چرا که نرخ استخدام آنها به بالاترین میزان خود یعنی 80.3 درصد رسیده است.

نرخ اشتغال در میان مردان نهایتا به 87 درصد رسیده است، میزانی که آخرین بار قبل از بحران مالی یک دهه پیش دیده شده بود. اما این میزان همچنان پایین تر از نرخ 90 درصدی اشتغال در دهه 1970 می باشد.

در آلبرتا و انتاریو، نرخ اشتغال مردان هنوز هم پایین ‌تر از مقداری است که قبل از آخرین رکود اقتصادی در سال 2008 قرار داشت که علت آن کاهش پایه های تولید در انتاریو و سقوط بخش نفت بوده است.

Benjamin Tal، اقتصاددان برجسته در CIBC World Markets، گفت:”در حال حاضر تولید، سهم بسیار کمتری از بازار کار و اقتصاد کانادا دارد. بسیاری از موقعیت ها با مشاغل صنعت خدمات جایگزین شده ‌اند که دارای شغل‌ های کیفیت پایین می باشند.”

Tal هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان دهنده افت کیفیت مشاغل در کانادا می باشد. در طی سال گذشته مشاغل در صنایع کم درآمد به سرعت رشد داشته است، در حالی که مشاغل پردرآمد عملا شاهد رشد و پیشرفت نبوده اند.

Tal به کمبود نیروی کار در کانادا اشاره می ‌کند که در طی چند سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده‌است. او به HuffPost Canada گفت:”در کانادا نیروی کار کافی برای تصدی مشاغل خوب و با کیفیت وجود ندارد. در حالی که تقاضا برای مشاغل با کیفیت و پردرآمد وجود دارد، ولی تعداد نیروی کار کافی نیست.”

او تاکید کرد که مهاجرت به کانادا را به عنوان راه‌ حلی کوتاه‌ مدت مناسب می داند، اما راه ‌حل بلند مدت باید شامل اصلاح سیستم آموزشی باشد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.