10

آوریل
2019

طبق اعلام مرکز آمار کانادا 7،200 موقعیت شغلی در ماه مارس از دست رفته است

Posted By : کاناداهوم/ 429

اقتصاد کانادا پس از یک دوره 6 ماهه اشتغال ‌زایی که منجر به دستاورد های بزرگی شده بود، در ماه مارس با مشکل از بین رفتن موقعیت های شغلی روبرو شد.

مرکز آمار کانادا روز جمعه پس از بررسی آخرین وضعیت نیروی کار اعلام کرد که میزان استخدام در ماه گذشته (مارس) به میزان حدود 7،200 فرصت شغلی خالص کاهش یافته که این مشاغل بیشتر تمام وقت بوده است و نرخ بیکاری کانادا در حد 5.8 درصد ثبت گردید.

نتایج ماه مارس به دنبال دستاوردهای بزرگی که در ماه‌ های ژانویه و فوریه حاصل شده بود ایجاد گردید و در مجموع بازار کار کانادا در این بازه سه ماهه بهترین رشد اشتغال ‌زایی خود را از سال 2017 تاکنون تجربه کرد. روند رو به رشد اشتغال زایی کانادا که از سپتامبر سال گذشته آغاز گردید حدود 300 هزار فرصت شغلی به بازار کار این کشور افزود.

Brian DePratto، اقتصاددان ارشد بانک Toronto-Dominion، در این رابطه گفت:”به نظر من کمی عقب رفت پس از یک دوره رشد شش ماهه چندان غافلگیر کننده نیست. همانطور که مشهود است ما روند خیلی خوبی را طی کردیم و عملکرد ماه مارس نمی‌تواند این موضوع را تغییر دهد. این روند شش ماه اخیر هنوز هم نسبتا قوی است”

اشتغال‌ زایی یکی از حوزه های انعطاف پذیر اقتصاد است که در ماه‌ های اخیر علایم رکود را نشان داده بود.

در ماه مارس تعداد مشاغل بخش خصوصی در حدود 17،300 مورد کاهش یافت درحالی که در بخش دولتی 4،200 و در بخش خوداشتغالی نیز 6،000 فرصت شغلی ایجاد شد.

استخدام زنانی که در رده سنی 25 تا 54 سال قرار داشتند بیشترین کاهش ماهانه را به میزان 47.600 مورد نشان داد که از سال 1976 و شروع جمع آوری آمار تاکنون بیشترین میزان کاهش ماهانه شغل محسوب می‌شود. بنابراین نرخ بیکاری در بین زنان کانادایی نیز از 4.5 درصد به 4.7 درصد افزایش یافت.

کاهش فرصت‌ های شغلی کانادا در ماه مارس پس از افزایش 66.800 فرصت شغلی در ماه ژانویه و 55.900 فرصت شغلی در ماه فوریه روی داد که از سال 1981 تاکنون بهترین وضعیت بازار کار در دو ماه ابتدایی سال بوده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد که در مقایسه با یک سال قبل اقتصاد کانادا با افزایش 1.8 درصدی میزان اشتغال حدود 331،600 موقعیت شغلی ایجاد نموده است.

رشد میانگین دستمزد ساعتی در ماه مارس سال جاری برای همه کارکنان حدود 2.4 درصد بوده است که در ماه فوریه، 2.3 درصد افزایش داشته است. برای کارکنان دائمی نیز رشد دستمزد 2.3 درصد بوده است که نسبت به رشد 2.25 درصدی دوره قبل افزایش یافته است.

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.