15

ژوئن
2019

صدور حدود 24 هزار ویزا تنها طی دو سال، از طریق مسیر مهاجرتی استعداد جهانی

Posted By : کاناداهوم/ 317

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، دو سال از رونمایی از مسیر مهاجرتی استعداد جهانی – Global Talent Stream  – گذشت. کانادا تا کنون از طریق این مسیر مهاجرتی از 24 هزار کارگر ماهر خارجی استقبال کرده است. مسیر مهاجرتی Global Talent  به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد تا دسترسی راحت تری به کارگران خارجی دارای مهارت در 13 شغل مختلف در رشته های فناوری اطلاعات، علوم تجربی، فناوری، مهندسی و ریاضیات – یعنی رشته های موسوم به STEM – داشته باشند.

مشاغلی که توسط این مسیر مهاجرتی پوشش داده شده اند عبارت اند از مهندسان نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسان کامپیوتر و طراحان و توسعه دهندگان وب. احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در بیانیه ای مشترک اعلام کرده است “از آنجا که بخش فناوری کانادا سال ها در جذب استعدادهای مورد نیاز خود با چالش روبرو بوده است، مسیر مهاجرتی استعداد جهانی را با این ذهنیت ایجاد کردیم تا کارگران خارجی دارای مهارت را جذب کنیم”.

افزایش تقاضا برای کارگران بخش فناوری   

شورای فناوری ارتباطات و اطلاعات کاتادا پیش بینی کرده است که تا سال 2021 تعداد آگهی های شغلی در بخش فناوری اطلاعات به 216 هزار خواهد رسید. دولت کانادا در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد مسیر مهاجرتی استعداد جهانی را دائمی کند. این اقدام با استقبال شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کانادا و سایر نهادها مواجه شد.  

از طریق این مسیر مهاجرتی، کارفرمایان دیگر ملزم نیستند که اثبات کنند برای استخدام نیروی ماهر خود ابتدا به سراغ کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم کانادا رفته اند و مستقیما می توانند کارگران ماهر خارجی را استخدام کنند. در این بیانه آمده است که ” با اینکه کارگران کانادایی جزو تحصیل کرده ترین و ماهرترین نیروهای کار هستند، اگر قرار است شرکت های کانادایی مزیت رقابتی خود را در جهان حفظ کنند باید بتوانند مغزهای برتر را نیز از سراسر جهان جذب کنند”. از سال 2017 تا کنون بیش از هزار و 100 کارفرمای کانادایی از مسیر مهارتی استعداد جهانی استفاده کرده اند.

25 درصد کارگرانی که از این طریق به کانادا آمده اند آمریکایی هستند و اکثریت آنها را شهروندان هند تشکیل می دهد. حدود 16 هزار عضو خانواده این کارگران را همراهی کرده اند و از مزایای ویزای کاری و تحصیلی بهره مند شده اند.

کارفرمایانی که از مسیر مهاجرتی استعداد جهانی استفاده می کنند باید طرحی موسوم به  Labour Market Benefits Plan ایجاد کنند که در آن بیان شده باشد که استخدام کارگران خارجی ماهر چه مزایایی، نظیر اشتغال زایی و سرمایه گذاری در مهارت ها، برای آنها به همراه دارد.

در این بیانه همچنین عنوان شده است که کارفرمایانی که از طریق این مسیر مهاجرتی کارگر جذب می کنند تعهد کرده اند که 38 هزار شغل ایجاد کنند و بیش از 113 میلیون دلار در توسعه مهارت ها و آموزش سرمایه گذاری کنند. همچنین در این بیانه گفته شده است که ” کاناد از طریق این مسیر مهاجرتی، در رقابت جهانی برای جذب استعدادهای برتر موفق می شود و به رشد شرکت های کانادایی کمک می کند و شغل های بیشتری برای طبقه متوسط کانادا ایجاد می کند و اقتصاد قوی تری برای کانادا رقم خواهد زد”.

گفتنی است در کانادا نیاز بالایی به کارگران دارای مهارت در بخش های فناوری وجود دارد و دارندگان این مهارت ها شانس بالایی برای اخذ اقامت دائم این کشور را دارند. مثلا می توان به Tech Pilot بریتیش کلمبیا اشاره کرد که مسیر اقامت دائم را برای کارگران بخش فناوری که در یکی از 29 شغل دارای پیشنهاد کار هستند هموار می کند.

انتاریو نیز اعلام کرده است که قصد دارد مسیر مشابهی ایجاد کند، اما هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نکرده است. کارگرذان شاغل در بخش فناوری همچنین در سیستم اکسپرس انتری موفق عمل کرده اند؛ سیستم اکسپرس انتری مسیر اصلی مهاجرت و اقامت دائم کارگران خارجی دارای مهارت است.  

بد نیست بدانید در سال 2017، متقاضیان دارای سابقه کار به عنوان تحلیلگر سیستم های اطلاعات، مهندسان نرم افزار و برنامه نویسان کامپیوتر ک، توسعه دهندگان رسانه های اینترکتیو بیشترین دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم را از طریق اکسپرس انتری دریافت کرده بودند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.