16

مه
2019

شکایت مدیر بازداشتی هواوی از دولت کانادا، پلیس و آژانس خدمات مرزی

Posted By : کاناداهوم/ 326

[ad_1]

بریتیش کلمبیا- مانگ وانژو، مدیر بخش مالی شرکت Huawei، به دلیل نقض حقوق قانونی اساسی اش، شکایتی را بر علیه دولت فدرال، پلیس RCMP و آژانس خدمات مرزی کانادا به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا ارائه کرده است. او ادعا می کند که مقامات پلیس و آژانس، به مدت 3 ساعت او را مورد بازجویی قرار دادند و سپس خبر دستگیری اش را به او اطلاع دادند. وانژو خواهان دریافت خسارت بابت زندانی شدن بی دلیل و نقض قانون توسط مقامات کانادایی می باشد.
این اتهامات در دادگاه ثابت نشده اند و CBSA و RCMP و همچنین وزارت دادگستری کانادا درباره آنها اظهارنظر نکرده اند.
در دادخواست آمده است هنگامی که خانم وانژو از هواپیمایش در فرودگاه بریتیش کلمبیا پیاده شد، ماموران گمرک گذرنامه تک تک مسافران هواپیما را بررسی کرده و با شناسایی مانگ او را به اتاق بازرسی بردند. ماموران به خانم وانژو اجازه صحبت با همسفر خود یا هر فرد دیگر، از جمله وکیل اش را نداده و ساعت ها او را مورد بازجویی قرار دادند. آنها همچنین به وانژو دستور دادند دستگاه های الکترونیکی، از جمله تلفن و کامپیوتر و کد رمز آنها را در اختیار ماموران قرار بدهد.
به جریان افتادن این شکایت، احتمالا بخشی از استراتژی وکلای مدافع مانگ وانژو برای به تعویق انداختن مراحل استرداد نامبرده به آمریکا برای روبرو شدن با اتهام نقض تحریم های تجاری آمریکا بر علیه چین می باشد.
همانطور که می دانید، دولت فدرال کانادا، جمعه گذشته با آغاز مراحل استرداد وانژو به آمریکا موافقت کرد. سفارت چین در اتاوا در واکنش به این اقدام، نارضایتی شدید خود را ابراز نموده و در واکنش احتمالی، دو شهروند کانادایی بازداشتی را با اتهام بسیار جدی جاسوسی و سرقت اطلاعات محرمانه دولتی روبرو کرده است. چین تجار کانادایی مایکل کووریگ و مایکل اسپاوور را از دسامبر سال گذشته بازداشت کرده است. جاستین ترودو درمورد وارد شدن اتهام جاسوسی به اتباع کانادایی ابراز نگرانی کرده است.
مقامات چینی همچنین واردات کانولا از شرکت کانادایی Richardson International (مستقر در وینیپگ) را متوقف کرده اند. دانه های روغنی مانند کانولا، انواع میوه و غلات جزو عمده ترین محصولات صادراتی کانادا به چین می باشند. چین سالانه به ارزش 2.5 میلیارد دلار کانادا، کانولا خریداری می کند.

[ad_2]