11

اکتبر
2020

شرایط اسپانسرشیپ والدین و مادر/پدربزرگ ها در سال ۲۰۲۰

Posted By : کاناداهوم/ 138

شرایط اسپانسرشیپ والدین و مادر/پدربزرگ ها در سال ۲۰۲۰

۱۹ مهر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

از جمله مزایای اقامت دائم کانادا یا شهروندی کانادا این است که مهاجران می توانند والدین خود را به کانادا بیاورند. اگر شما هم جزو این دسته هستند و باید شرایطی داشته باشید تا بتوانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین و مادرپدربزرگ ها که به اختصار PGP خوانده می شود درخواست آنلاین ارائه کنید. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا بین 13 اکتوبر و 3 نوامبر درخواست ها را می پذیرد. متقاضیان باید واجد شرایط سنی، درآمدی و وضعیت اقامتی باشند.
افرادی که مایل هستند والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا بیاورند باید یا اقامت دائم کانادا داشته باشند یا شهروند کانادا شده باشند یا وضعیت اقامتشان در کانادا First Nations باشد. علاوه بر این باید بالای 18 سال سن داشته باشند و از تمکن مالی برای ساپورت اعضای خانواده ای که قصد دارند اسپانسرشان شوند برخوردار باشند. اسپانسرها باید ثابت کنند که از درآمد کافی برای ساپورت خود و تمام اعضای خانواده ای که مسئولیت مالی شان را بر عهده دارند برخوردارند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه متقاضیان درخواست خود را ارائه کنند یک حساب و کتاب سرانگشتی کنند و ببینند که آیا از پول کافی برای حمایت مالی والدین خود یا پدربزرگ و مادربزرگ عزیز خود برخوردار یا نه.   
شرط اصلی اسپانسرشیپ والدین
یکی از عوامل تعیین کننده و اصلی برای اینکه بتوانید اسپانسر والدین خود شوید حدقل درآمد لازم یا Minimum Necessary Income (MNI) نام دارد. بعد از اینکه از طریق فرم آنلاین تمایل خود را برای اسپانسرشیپ اعلام کردید باید ثابت کنید که از یک حداقل درآمد معین برخوردار هستید. اما درخواست متقاضیان منتخب که از آنها برای ارائه تقاضا دعوت می شود چنانچه فاقد شرط اصلی و کلیدی حداقل درآمد لازم باشند رد خواهد شد. اسپانسرهایی که خارج از استان کبک زندگی می کنند و از آنها برای ارائه تقاضا دعوت می شود باید برای هر یک از سه سال مالیاتی که بلافاصله قبل از تاریخ درخواستشان محاسبه می شود، اعلانیه ممیزی مالیاتی از طرف آژانس درآمدهای کانادا یا Canada Revenue Agency (CRA) ارائه کنند.
اداره مهاجرت کانادا خاطرنشان کرده که از آنجا که احتمالا در ژانویه و فوریه 2021 درخواست های زیادی دریافت خواهد کرد، اسپانسرها باید واجد شرط درآمد برای سال های 2020، 2019 و 2018 باشند. اداره مهاجرت گفته است که اسپانسرها می توانند اعلانیه ممیزی مالیاتی 2020 خود را پس از ارائه درخواست اسپانسرشیپ ارائه کنند. در جدول زیر میزان درآمد فرد متقاضی، درست قبل از تاریخ ارائه درخواست متقاضی در سال 2021 به دلار کانادا ارائه می شود:

2018

2019

2020

مجموع افرادی که مسئولیت حمایت مالی شان را بر عهده دارید

 40,379

41,007

32,899

2 نفر

49,641

50,414

40,445

3 نفر

60,271

61,209

49,106

4 نفر

68,358

69,423

55,695

5 نفر

77,095

78,296

62,814

6 نفر

85,835

87,172

69,935

7 نفر

8,740

8,876

7,121

برای بالای 7 نفر؛ به اضافه هر نفر:   

 
متقاضیان علاقه مند به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می بایست اندازه و تعداد نفرات خانواده خود را هم اعلام کنند تا تایید کنند که واجد شرط حداقل درآمد لازم برخوردارند. تعداد نفراتی که ممکن است مسئولیت مالی آنها را بر عهده داشته باشند شامل نفرات زیر می شود:

خود فرد اسپانسر و متقاضی
همسرش
فرزندان وابسته شان
فرزندان وابسته همسرش
هر فرد دیگری که اسپانسر ممکن است در گذشته اسپانسر او شده باشد و هنوز مسئولیت حمایت مالی اش را بر عهده دارد
والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایی که متقاضی قصد دارد اسپانسرشان شود همراه با وابسته هایشان (همسر یا فرزندان وابسته)
هر فرزند وابسته ای که همراه با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا نخواهد آمد
همسر پدر/مادربزرگ یا همسر پدر یا همسر مادر، حتی اگر به کانادا نیایند
همسر جداشده ی پدر/مادر بزرگ یا همسرجداشده ی پدر یا مادر

متقاضیان ساکن کبک
استان کبک به جای شرط اظهارنامه مالیاتی سه ساله، متقاضیان اسپانسرشیپ را ملزم به اثبات تمکن مالی طی 12 ماه اخیر می کنند. وزارت مهاجرت کبک درآمد افرادی که مایل هستند اسپانسر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شوند و در کبک زندگی می کنند را بر اساس شرایط درآمدی استان کبک ارزیابی خواهد کرد. هم اداره مهاجرت کانادا و هم دولت کبک از متقاضیان می خواهند فرمی را امضا کنند. در این فرم نوشته شده که اسپانیر تا چه مدت مسئول حمایت مالی اعضای خانواده خود از زمانی که اقامت دائم کانادا می گیرند خواهد بود. مدت زمان خمایت مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای تمامی متقاضیان کانادایی به غیر از متقاضیان ساکن کبک 20 سال و در استان کبک 10 سال است.   
حداقل درآمد اسپانسر ساکن کبک برای اینکه نیازهای خود و اعضای خانواده اش را تامین کند در جدول زیر آورده می شود

حداقل درآمد سالانه

مجموع نفرات خانواده

24,296 دلار

1

32,796 دلار

2

40,49 دلار

3

46,569 دلار

4

51,829  دلار

5

4
/
5
(
2

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
شرایط برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادر بزرگ ها
دفاع اداره مهاجرت کانادا از فرایند ابراز تمایل برنامه اسپانسرشیپ والدین
دعوت از متقاضیان علاقه مند به اسپانسری والدین یا پدر/مادر بزرگ ها
سختگیری کانادا در مورد قوانین رانندگی هنگام مستی
افتتاح سیستم EOI ساسکاچوان
اعلام زمانبندی اولین دراوهای EOI ساسکاچوان
رکورد مهاجرت به کانادا در فصل دوم 2018 شکست
کانادا تا سال 2021 همچنان به پذیرش مهاجران بیشتری ادامه خواهد داد
اکسپرس انتری به رکورد سال 2017 نزدیک شد
اکثر کانادایی ها همچنان دید مثبتی به مهاجرت دارند

۱۹ مهر ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.