20

جولای
2022

سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر قابل زندگی سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند

Posted By : کاناداهوم/ 50

سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر قابل زندگی سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند

اخبار در:

کانادا تنها کشور جهان است که سه شهر آن در بین ۱۹ شهر برتر برای زندگی در شاخص Global Livability انتخاب شده است.
سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲ طبق Global Livability Index قرار گرفته‌اند.
امسال شهر کلگری واقع در استان آلبرتا در کنار زوریخ سوییس جایگاه سوم را از آن خود کرد. شهر کلگری کانادا در زمینه آموزش و زیرساخت عملکرد بهتری نسبت به زوریخ داشته است اما در زمینه فرهنگ و محیط زیست از زوریخ عقب‌تر است. شهر وین هم در مجموع جایگاه اول را کسب کرده است و شهر کپنهاگ در رتبه دوم قرار گرفته است.
ونکوور کانادا در رتبه پنجم و تورنتو که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کاناداست در رتبه هشتم قرار گرفته است. این رتبه بندی حاکی از افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ است یعنی سالی که محدودیت‌های کرونایی باعث افت رتبه این شهر شده بود. دمشق، طرابلس و لاگوس به خاطر شرایط ناامن برای زندگی و ریسک بالای تروریسم در آخر لیست هستند.
این مطالعه توسط واحد اطلاعات اقتصادی (EIU) انجام شده است. این سازمان به تحلیل و نظارت بر تاثیر توسعه جهانی بر جمعیت‌ها و شهرها طی ۷۰ سال گذشته می‌پردازد. این موسسه همه ساله گزارشی را منتشر می کند و شهرهای جهان را بر اساس عواملی نظیر ثبات، درمان و سلامت، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت رتبه بندی می‌کند و آن‌ها را برای زندگی مناسب یا نامناسب اعلام می‌کند. در گزارش ۲۰۲۲ مجموعا ۱۷۲ شهر بررسی شدند که نسبت به گزارش ۲۰۲۱ حاکی از افزوده شدن ۳۳ شهر است.
مجموع امتیازات تمام شهرها امسال بالاتر بود چرا که در برخی موارد قابلیت زندگی در شهرهای سراسر جهان بهبود یافته است. همچنانکه افراد بیشتری واکسن کرونا زده‌اند امتیاز در فرهنگ و محیط زیست نسبت به ۲۰۲۱ بهبود بالایی یافت و تقریبا به سطح قبل از کرونا رسیده است. در زمینه سلامت و درمان هم امتیازات بالاتری ثبت شد چرا که فشار ناشی از پاندمی کرونا بر سیستم‌های پزشکی کمتر شد. اما امتیاز ثبات به سطح متوسط رسید.
کانادا امن و با ثبات دیده می‌شود
کانادا تنها کشور جهان است که سه شهر آن در بین ۱۰ شهر برتر این فهرست قرار دارد و این حاکی از این است که استاندارد زندگی در کانادا نسبتا بالاست. به همین خاطر کانادا اغلب به عنوان کشوری مناسب مهاجران تلقی می‌شود.
کانادا پیوسته در بین با ثبات ترین و با مداراترین کشورهای جهان قرار دارد. در واقع مطالعه‌ای که اخیرا توسط هیئت آموزش بین‌المللی کانادا انجام شده مشخص کرده که ثبات کانادا اولین عامل مهم برای تصمیم دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کاناداست.
کانادا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ سالانه از بیش از ۴۵۰,۰۰۰ مقیم دائم استقبال کند. برای رسیدن به این هدف بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرتی را برای افرادی که مایل هستند اقامت دائم کانادا بگیرند فراهم کرده است.
چگونه می‌توان اقامت دائم کانادا را گرفت؟
اکسپرس انتری
مهم‌ترین مسیر مهاجرتی برای کسب اقامت دائم کانادا سیستم مدیریت درخواست موسوم به اکسپرس اینتری است.
برنامه فدرال اسکیل ورکر، تجربه کانادایی و برنامه فدرال اسکیل ترید سه برنامه اکسپرس انتری هستند که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با کسب امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی در آن رتبه‌بندی شده و به رقابت بپردازند.
اولین گام این است که خود را ارزیابی کنید و بینید واجد شرایط این سه برنامه هستید یا خیر. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پروفایل خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا بسازند و امتیار CRS دریافت کنند.
امتیاز CRS بر اساس معیارهایی نظیر سابقه کار، تحصیلات و مهارت‌های زبانی و سایر عوامل سرمایه انسانی تعلق می‌گیرد. هرچه امتیاز CRS بالاتر باشد احتمال اینکه متقاضی دعوتنامه اقامت دائم دریافت کند بیشتر خواهد بود.
برنامه‌های مهاجرت استانی  
مهاجران ماهر می‌توانند مستقیما از طریق برنامه مهاجرت استانی درخواست مهاجرت به یک استان بدهند. تمام استان‌های کانادا به غیر از کبک و نوناووت برنامه مهاجرت استانی دارند که هماهنگ با اداره مهاجرت است. این برنامه‌ها به دولت‌های استانی اجازه می‌دهند تا متقاضیانی را که احساس می‌کنند برای استان مناسب هستند را انتخاب کنند.
کبک
برنامه اسکیل ورکر کبک مهاجران را بر اساس معیارها و راهکارهای خاص خود انتخاب می‌کنند. اگر کبک شما را برای مهاجرت انتخاب کند شما و خانواده همراهتان گواهی انتخاب کبک یا CSQ دریافت خواهید کرد. آنهایی که CSQ دریافت می‌کنند می‌توانند درخواست خود برای اقامت دائم را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند.
سایر گزینه‌ها
علاوه بر این برنامه‌ها کانادا دارای برنامه‌هایی نظیر برنامه نیروی کار خارجی موقت و برنامه IMP، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای توریستی کانادا برای افرادی که دوست دارند قبل از درخواست اقامت دائم از کانادا بازدید کرده و تجربه کنند نیز هست.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۹ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.